[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Apr 27 08:55:37 CEST 2016
Mondtam már. Ha nulla forintosítható haszonnal adja el az új autót,
akkor is mosolyog, mert megvan 2-3-4 évre plusz egy visszajáró autó a
szervizbe, ami neki akkor is jó sok pénz, ha nem te fizeted a
javítást, hanem a márkaképviselet a garanciásokat. De pl. az
olajcserét már te fogod. :-)
Nem utolsó sorban a márkaképviseletek is az eladott új autók
darabszáma alapján rangsorolják ill. értékelik-jutalmazzák a
kereskedéseket.
Hát persze, hogy mosolyog.
Best regards,
Andy
Topybear <topybear at gmail.com> írta (2016. április 27. 8:36):
> Hát ha egy listaáron 10,7 millás autót - tegyük hozzá: készleten lévőt -
> odaadnak 8,5-ért és a kereskedő még mosolyog közben, akkor van.
>
> Topy
>
>
>> És még ekkor is van haszna rajta.
>>
>> István
>>
>>
>> 2016.04.26. 23:25 keltezéssel, Kaczmarek Edvárd írta:
>>>
>>> Emlékeztetlek, a Renault Hungária kb. 20% engedményt ad flottás
>>> vásárláskor.
>>>
>>> Ed
>>>
>>> Sent from a tamagotchi
>>>
>>> On April 26, 2016 6:33:43 PM CEST, lista mail <jappofan at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>> Mégiscsak meglesz az a 300-500 eFt átlagban és nem csak a pár
>>>> tízezer...
>>>>
>>>> 2016. április 26. 17:22 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>>>>
>>>>> No, szereztem friss adatot. Ford házatájáról, mert ott van ismerős -
>>>>> más márkáknál ez erősen eltérő lehet, de aligha x2, pláne x3 azért.
>>>>>
>>>>> A hivatalos árrés egy S-Maxon, ami elég szép nagy és drága autó, az
>>>>> 8%. Ehhez jön 0-2,9% olyan árrés, amit a kereskedő akkor kaphat a
>>>>> márkaképviselettől, ha jól teljesít. És van még 1% a nagybani
>>>>> értékesítésre, a flotta eladások után (Fordnál ez 3 autó szokott
>>>>> lenni, de nem muszáj egyszerre venni őket).
>>>>>
>>>>> Hát ennyi. Ebből kell még utána vevőcsalogató kedvezményt adni. Egy
>>>>> S-Max 8,5-11,5 misi között van listaáron, plusz extrák. Lehet
>>>>> szorozgatni.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2016. április 24. 12:11):
>>>>>>
>>>>>> Fordnál konkrétan 5,5-13,5% a kereskedő árrése, amiből azután
>>>>>> valamennyit ad a vevőnek, hogy ne a másik kereskedőhöz menjen autót
>>>>>> venni, ahol több kedvezményt kap. Nyilván 5,5% a fapados Fiesta, a
>>>>>> 13,5% meg a Ranger-Explorer kategória. Mondeo 10-11% körül van,
>>>>>> felszereltségtől függően. (Ezek tíz év előtti adatok, azóta
>>>>>> változhatott, de aligha nagyságrendileg.)
>>>>>>
>>>>>> Ezért is van többek között az, hogy előbb kapsz valami plusz pénzes
>>>>>> extrát, mint tényleges Ft kedvezményt. Ha 5 millió az autó, és
>>>>
>>>> abból
>>>>>>
>>>>>> ad 5%-ot, 250 ezret kedvezményben, az neki az árrésének a nagyobb
>>>>>> fele. Ha 250 ezerért ad rádiót, riasztót, téligumit, nemtudommit,
>>>>
>>>> az
>>>>>>
>>>>>> neki 120 ezerbe került beszer áron, de te mégis úgy érzed, hogy 250
>>>>>> ezer ára kedvezményt kaptál. Vagy éppen szó nélkül ad 1-2-3 év
>>>>>> garancia bővítést, mert tudja, hogy amíg garis az autó, addig hozzá
>>>>>> fogsz visszamenni vele, nem a sarki Sufnituning 2001 Bt-hez.
>>>>>>
>>>>>> Tudok esetről, amikor 5 autós flottát adtak el egyben úgy, hogy
>>>>>> autónként 5000 Ft (ötezer!) volt a nyereség tíz évvel ezelőtt. De
>>>>>> ehhez jött, hogy hiteles autók voltak, azaz tejelt a bank is
>>>>
>>>> valamit,
>>>>>>
>>>>>> biztosítást is náluk intézték, tehát onnan is jött egy kis apró, és
>>>>
>>>> a
>>>>>>
>>>>>> legfontosabb, hogy utána oda hordták vissza szervizbe a garancia
>>>>>> idejére.
>>>>>>
>>>>>> Ökölszabályként igaz, hogy munkanaponként átlag 1 járművet kell
>>>>
>>>> eladni
>>>>>>
>>>>>> ahhoz, hogy a kereskedés talpon tudjon maradni a garanciális idő
>>>>
>>>> alatt
>>>>>>
>>>>>> visszajáró ügyfeleknek végzett javítások után kapott pénzből.
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2016. április 24. 11:26):
>>>>>>>
>>>>>>> Arnold Füzesi wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> A kereskedo vagyont keres az auton amit eladott neked.
>>>>>>>
>>>>>>> Én úgy tudom, hogy nem. Az új autó értékesítés nem nagy biznisz, a
>>>>
>>>> nagy
>>>>>>>
>>>>>>> durranás az alkatrész és a szerviz.
>>>>>>>
>>>>>>> Károly
>>>>>>>
>>>>>
>>
>> .
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list