[elektro-etc] Villanyrobogó

Kormos Imre imre.kormos at gmail.com
Wed Apr 27 08:30:46 CEST 2016


Ez a gyorsulás (szerintem) motorként nem alkalmas ma városi közlekedésre .. Ha bicikliként használod, akkor igen..
KI


> Tájképnek...
> 
> https://www.youtube.com/watch?v=6YVkf-z2e9Q
> 
> 4 kW-os, kb. 100 kg a robogó (ebből 26 kg az akksi).
> 
> Végsebesség 81km/h és a gyorsulása 7sec 0-60km/h-ra.
> 
> akku 8db. 16Ah-s LIPO pakkocska
> 
> 4db. 6cellás és 4db. 4cellás.
> 
> 
> 2016. április 24. 12:11 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> 
> > Nem tudom milyen kategóriában szeretnél építeni, nagymotor, robogó,
> stb.
> >
> > Ha robogó kategóriát szeretnél, csak ajánlani tudom a Simson SR50
> robogót.
> > Lemezvázas, rengeteg aksi elfér benne, és fillérekért lehet hozzájutni
> > vázakhoz, motor nélküli donorhoz. Az elsőt én is ebből építettem,
> > nagyon jól használható és fillérekből megvan (maga a donor).
> >
> > Attila
> >
> > charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta:
> > >en is epiteni szeretnek . de legkorabban jovore .
> > >az elso lepes megvenni a donor mocit , jelenleg meg ez is gond - de
> > >majd meglatom hogy kifogok-e egyet valami szerencses aukcion .
> > >
> > >
> > >bye
> > >dexter
> > >
> > >
> > >2016. április 22. 16:21 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
> > >
> > >> Egyébként az általad berakott használtautós vectrix elég jó áron
> > >> van, de azért arra lehet készülni, hogy hamarosan akkucsere várható
> előbb utóbb.
> > >> Nem bírtam ki, az előbb fel is hívtam.
> > >>
> > >> Ha nem fogtam volna bele egy komolyabb építésbe, akkor erre
> > >> lecsapnék, mert ez az építés jóval többe lesz mint ez készen....
> > >>
> > >> Attila
> > >>
> > >> umnyo <umnyo at freemail.hu> írta:
> > >> >
> > >> >>Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt
> > >> >>mondod, ez
> > >> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem
> > szeretném,
> > >> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az
> > >> akksik élettartamát - hatótávolságát.
> > >> >
> > >> >Nézd erre azt tudom mondani, hogy kell menj vele egy kört. És
> > >> >akkor
> > >> megtudod hogy a te igényeidnek megfelel-e. Nekem bőven megfelelt
> > >> (megfelelne) gyári beállításokkal is, de mint ahogy írtam, ezen
> > >> lehet változtatni - más kárára.
> > >> >
> > >> >>Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
> > >> >>
> > >> >
> > >> >Ami nálam volt, ahhoz volt. És ehhez is léteznek mindenféle
> hackelések.
> > >> >
> > >> >>> Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az
> > >> >>> élmény
> > >> hozzá  nincs mese :-).
> > >> >>
> > >> >
> > >> >>2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> > >> >
> > >> >Az a rosszabb  verzió, mivel a kisütőáramok korlátosabbak mint egy
> > >> LiFePo-nál. Én is ilyet alakítottam át Li alapúra.
> > >> >
> > >> >>Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> > >> >>Ez: <
> > >>
> > http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-
> 99813
> > 42>
> > >> >>vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült
> > >> >>akksis
> > >> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> > >> >>Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor
> > >> >>eszébe
> > jut
> > >> az embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> > >> >>( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8
> > >> >>db, de
> > >> csak 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni,
> > >> a
> > többi
> > >> le volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> > >> >
> > >> >Hát elég hanyagul kezelik őket sok esetben sajna :-(.
> > >> >
> > >> >>Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete
> > >> >>majdnem
> > elég
> > >> egy új akkupakkra..
> > >> >>A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg
> > könnyebb
> > >> a LiFePo?
> > >> >
> > >> >Kb 30-40 kg-ot nyertünk vele ha jól rémlik. Illetve kisebb
> > >> >fogyasztást
> > -
> > >> jobban tölthető kisüthető nagyobb áramok mellett, kisebb a töltési
> > kisütési
> > >> veszteség a kisebb belső ellenállás miatt. Ami még fontos lehet,
> > >> hogy megfelelő töltővel gyorsabban is tölthető...
> > >> >A LiFePo4 aksik energiasűrűsége mostanában úgy 130-140 Wh/kg körül
> > >> vannak, az NiMH pedig dueván ennek a fele kb. Azaz ugyanannyi
> > >> naftához kétszer annyi súly tartozik durván első közelítésben.
> > >> Persze ez függ típustól, cellamérettől, tokozástól.
> > >> >
> > >> >
> > >> >>Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen
> > >> >>állapotban
> > >> vannak az akkumulátorok?
> > >> >>
> > >> >Van. Szóval lehet ellenőrizni, de egy hét is mire korrekt
> > >> >eredményt
> > >> kapunk. Ami nálam volt vectrix abban olyan szintű bms nem volt, ami
> > >> ezt tudta rendesen kontrollálni, de lehet az újabbakban van ilyen
> funkció.
> > >> Viszont ez egy hoosszadalmas folyamat. Cellánként töltés kisütés
> > >> ciklust kell nézni, és így mérhető, hogy mennyit tud tárolni az
> > >> adott cella. A Vectrix rendszerfesze ráadásul 100V felett van,
> > >> ezért ez sok cellát vonz
> > >> >..
> > >> >>Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos
> > >> >>alkuképes
> > az
> > >> ár.
> > >> >
> > >> >Kérdezz rá a Vectrixhungáriánál is.  Tavaly vagy lehet már volt
> > >> >két éve
> > >> is az, volt nekik aksik nélkül milla alatt, és akkor tuti jó aksid
> > >> lesz
> > :-)
> > >> >
> > >> >>> A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol
> > nagyon
> > >> >>> sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások,
> > végsebesség,
> > >> >>> stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
> > >> >>
> > >> >>Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
> > >> >
> > >> >Ha jól tudom gyári tartozék. Nálam egy régebbi verzió volt, talán
> > >> >2007
> > >> vagy  2009-es, de már nem emlékszem....
> > >> >
> > >> >Attila
> > >> >
> > >> >
> > >>
> > >>
> > >
> >
> >



More information about the Elektro-etc mailing list