[elektro-etc] Villanyrobogó
lista mail
jappofan at gmail.com
Fri Apr 22 20:00:55 CEST 2016
Úgy tűnik ...számolhatsz egy új akkupack+sallang árával.
E szerint alkudj, szerintem.
Lehetőleg LiFePo akkupack kéne neked BMS-sel.
Manapság kb. ez legjobb jármű akku célra.
Tartós-biztonságos (nem ég magától!)
Cserébe drága és kicsit nehezebb a LiPo akkunál.
A LiPo kicsit olcsóbb kevesebb ciklust bír, könnyebb is, de könnyebben éri
baj (puffadás/égés) is.
Szóval, szerintem LiFePo vagy ha a súly/fickósság számít, akkor LiPo.
LiPo-ban már negfizethető áron vanank a 40C-60C terhelhetőségűek is.
Mással (NiCd NiMh) én nem vennék mostanság.... nyűgösek.
A gyorsításkor a minél kisebb gyorsítandó tömeg a jó, hisz: F=m*a
2016. április 22. 11:00 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> ...
> > De pl a Vectrix kb 40-50-ig erősen le van korlátozva
> > gyárilag. Ha kiveszed a korlátozást elforog / kapar a hátsó kerék,
> valamint
> > igen komoly áramok is tartoznak ehhez a nyomatékhoz adott esetben. Ennek
> > azért hátránya az aksiamortizálódás mértéke, így inkább kordában tartják
> a
> > gyári paraméterekkel (ezek átállíthatóak, de szerintem nem érdemes). Kb
> 40
> > felett meg elindul mint a golyó. Ez nem azt jelenti hogy addig nem,
> > dehogynem. De alap beállítás esetén ez érezhető hogy van egy ugrás.
> ...
> Na, ettől a fojtott indulástól félek egy kicsit. De ha azt mondod, ez
> valamennyire állítható, az jó hír.. A kipörgő kereket persze nem szeretném,
> de a seggberugós indulást igen. Még akkor is, ha ez csökkenti az akksik
> élettartamát - hatótávolságát.
> Ehhez kell majd vennem valamilyen hardver-szoftvert?
>
> ...
> > Ha csak városi cirkálásra kell nagyon erős gép, de ha kell az élmény
> hozzá nincs mese :-).
>
> > Aksi
> > Többféle aksi típussal is gyártották, ez sokmidnent meghatároz. Ugyanis
> > többféle konstrukciójú töltők is volt ezeknek megfelelően az évek alatt.
> > Korábban NiCD majd később jött az LI alapú, amiből volt LiIon is meg
> LiFePo
> > is. A kinézett típuson ezeket tisztázni kellene pontosan mi is van
> benne. Mert
> > itt ha netán rossz az akku, akkor vagy ugyanolyanra kell cseréld, vagy
> kell BMS
> > (Battery Management System) rendszert cserélned legrosszabb esetben
> > töltőt is ami nem kevés. Ha LiFePo4 alapú akkor az a jobbik, de ha NiCD
> akkor
> > annak sok hátulütője lesz. Viszonylag kis hatótáv, nagy súly, kisebb
> > áramkorlátokra van paraméterezve. Van átjárás az aksi és töltő típusok
> > között, és van olyan amit lehet egyikről a másikra paraméterezni, de ha
> nem
> > ennek komoly ára van ha át kell alakítani.
> > Manapság divatos, hogy Priusokból kiszedett NiCD cellákra cserélik a
> gyárit,
> > ha az van benne, de igyekszik mindenki átállni lifeopora. Mindez
> pénztárca
> > kérdése, mert egy jobb NiCD pack fél millából vagy még alatta meglehet,
> míg
> > egy Li alapú az millió feletti tétel lesz. Nyilván más ciklusszám és
> hatótáv
> > vonzattal,de a pénztárca akkor is csak adott érmét rejt általában.
>
> 2011-es évjáratúak, szerintem NiMH? akksi van bennük.
> Így aztán nem tudom, mivel járok jobban:
> Ez: <
> http://www.hasznaltauto.hu/motor/vectrix/vectrix_vx-1_elektromos-9981342>
> vagy egy 0 km-t futott, de 5 éve fenetudja-hányszor lemerült akksis
> motorral ( ezeket 1.5 millióért árulják)
> Ugye a NI akksikat nem lehet össze-vissza töltögetni, amikor eszébe jut az
> embernek, viszont a lemerülés is sokat ronthat az állapotokon.
> ( Mikor tegnap bementem megnézni a szalonba, volt ott vagy 7-8 db, de csak
> 1 volt olyan állapotban, hogy talán ki tudtam volna próbálni, a többi le
> volt merülve. Ez azért elég riasztó volt nekem.)
> Ráadásul, most hogy beszélünk róla, a 2 motor árkülönbözete majdnem elég
> egy új akkupakkra..
> A hatótáv engem nem nagyon érdekel, a súly már inkább: tényleg könnyebb a
> LiFePo?
>
> Van arra valami módszer, hogy az ember megtudja, milyen állapotban vannak
> az akkumulátorok?
>
>
> > Van egy nagy hátránya jelenleg ennek a járműnek, és korábban írták:
> sajnos
> > bezárt a bazár, már nem gyártják. Ez sokmidnent felvethet ha valami van
> > vele. Amúgy sem olcsóak hozzá az alkatrészek
> >
> > http://vectrixparts.com/
> > http://shop.vectrixparts.com/
>
> Ettől valamiért nem félek, az autóm is olyan, hogy a gyár helyét is
> felsózták.. (Rover 75.) :)
>
> >
> > Én innen rendeltem meg hozzá a szükséges cuccokat, de pl hazánkban létezi
> > a vectrixhungária is, náluk is van ez az. Sőt szalonos vectrixet vehetsz
> akár
> > milla alatt, érdemes rájuk csörögni.....
> Nálunk (Győrben) 1.5 misiért vannak kirakva, persze biztos alkuképes az ár.
>
>
> > Fogyasztás
> > Na ez végletek között tud mozogni. Finoman nem sokat gyorsítva lassítva
> 40-
> > 50Wh/km közé le lehet menni, de ez tényleg max 50-60 km/h-s tempónál
> > nem fék gáz üzemmódban. De mivel ez egy 200 kilo feletti dög komoly
> > gyorsításoknál már kell neki az energia. A használat jellege és módja
> adja meg
> > a hatótávot, na meg hogy milyen aksipack is van benne. Ami nálam volt (át
> > lett alakítva LiFePo-ra) az normál vegyes használat mellett olyan 70-80km
> > kijött. Ebben benne van néha egy előzés is, azaz nem papa üzemmód, de
> > mondjuk a fele városi tempo használat, fele városközeli 80-90km/h
> > átlagtempóban.
>
> A fogyasztás nem téma..
>
> > A motorhoz van / létezik / adnak egy kábelt és szoftvert, ahol nagyon
> > sokminden paraméterezhető, áramkorlátok, áramfelfutások, végsebesség,
> > stb. Beállíthatod magadnak hogy mit szeretnél.
>
> Na ez viszont biztosan kell majd nekem.. :)
>
>
> Köszönöm:
> KI
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list