[elektro-etc] A jövő nemzedéke - volt: Bárkibő lehet...
lista mail
jappofan at gmail.com
Sat Apr 9 17:01:14 CEST 2016
...és hány ilyen gyerek van még az osztályban?
Gyanús, hogy mégis nálatok van valami ok ami ide vezet.
Mert nem szokás betegségek miatt 250 órákat összeszedni, lássuk be.
2016. április 9. 16:26 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
> Nem semmik! A gyerek is, a tanár is.
>
> Most akkor leírom az én aktualitásomat, per pillanat fogalmam sincs, mit
> csináljak.
>
> Már tavaly, az első osztályban a második félévben állandóan beteg volt a
> fiam. Mindig elkapott valamit az osztálytársaktól.
> Akkor írtam a levelező csoportunkba, hogy megkérem szépen a szülőket, ne
> vigyék be betegen a gyereküket, mert a másik is, és annak a szülei is
> betegek lesznek. És ha lehet, amikor elmúlik egy gyerek láza, utána pár
> napig maradhasson még otthon lábadozni.
> Kaptam is a felháborodott válaszokat, hogy a szülőknek dolgozni kell
> menni, nem érnek ők erre rá, mit képzelek.
>
> Van egy szabály, hogy 250 igazolt hiányzás esetén is évismétlés, kivéve
> igazgatói engedéllyel.
> Elsőben végül az igazgató és az osztályfőnök úgy döntöttek, hogy elég
> tudással rendelkezik, átengedik.
>
> Aztán jött a második osztály első féléve. Nyáron egyetlen percet sem volt
> beteg, leszámítva azt a kipusztíthatatlan nagyon durva lábgombát, amit az
> iskola uszodájában kapott el -mert ugye oda is beküldik a szülők a gombás
> gyereküket.
>
> Ebben az első félévben végig ez ment, egy hét iskola, 2-3 hét
> betegállomány. A Karácsonyt, és a Szilvesztert is lázasan ágyban töltötte.
> Januárra össze is gyűlt a 250 óra hiányzás, így kérvényeztem a magántanulói
> státuszt.
> Február-márciusban itthon volt vagy 7-8 hetet, szépen lassan összeszedte
> magát, visszahízott 6-7 kilót, amit a betegségek alatt elvesztett, egy
> gyereknél azért ez nagyon sok, lassan meggyógyult, nem lett új betegsége.
>
> Lassacskán elkezdtem visszaszoktatni az iskolába, mert ugye a közösség,
> meg a tanár az mégiscsak szakember.
>
> A hét elején bekísértem egyik reggel, lépek ki az iskola kapuján, amikor
> egy förtelmes ugatós köhögést hallok a hátam mögött. Hú, mondom magamban,
> de szerencse, hogy ez a felsősök folyosója, és micsoda szülők vannak, így
> beengedik a gyereket... Erre rám köszön az illető, hát a gyerek
> osztályfőnöke volt az. Kezében egy rongyzsebkendő, törölgeti az orrát, és
> mondja nagy nevetve: hát most akkor majd tőle fogja elkapni a fiam, mert
> neki muszáj volt bejönnie, mert a mittudoménmire kell felkészítenie a
> valakit...
>
> Ma pedig falfehér a gyerek, alig tud járni úgy szédül, fáj a torka, a feje.
> Voltam vele immunológiai kivizsgáláson, nem találtak eltérést. Úgy vélem,
> nem ott van a probléma, hogy burokban nevelem, és kell az immunrendszernek
> a tréning, mert ez már túlzás. Egyszerűen mindenki jön-megy, utazgat, a
> higiéniával nem törődnek, terjesztik és tenyésztik folyamatosan az újabb
> törzseket. De mi a megoldás? Csak a magántanár és az elszigetelődés?
>
> Már az óvodában ez volt, hogy a taknyos gyereket bevitték, az én fiam meg
> hozta haza, olyan szövődményt szedtem össze, hogy a mai napig nem tudják az
> orvosok megfejteni.
>
> Rendszeresen tömegközlekedünk, bevásárolunk, stb. és nem kapunk el semmit,
> mert azokban a helyzetekben kis odafigyeléssel el lehet kerülni a fertőzési
> lehetőségeket. De a tanár az két centiről beszél a gyerek arcába, és ha az
> megkéri, hogy ne csinálja, akkor jön a felháborodás, hogy milyen
> tiszteletlen.
>
>
> Gábor
>
> 2016.04.09. 15:53 keltezéssel, Balázs Bámer írta:
>
>> Szervusz Gábor!
>>
>> Még véletlenül sem ez az elmaradott középkori oktatási rendszer az, ami
>>> ártalmas, ugye?
>>>
>> Amit a Párt csinál, abban hiba nem lehet, nem is volt soha. Hála
>> Istennek, nem is lesz. :-(
>>
>> Az én kölyköm nem egyszer este 11-kor még leckét ír. ahelyett, hogy
>>> gyerekként élvezné az életet, felfedezné a világot.
>>>
>> Minek fölfedezni. Megtanítják neki, hogy milyen a világ, azért jár oda.
>> :-(
>>
>> Az a szomorú, hogy a ma látható oktatási rendszer a XIX. században
>> alakult ki, és fő célja az ipar kiszolgálása volt. Kisebbik célja a
>> társadalmi elvárások kiszolgálása, ezért oktatták pl. az ógörögöt,
>> mert az a műveltség részét képezte. Az ember senkit nem érdekelt, meg
>> nem érdekel most sem a hivatalos oktatáspolitikában. Más kérdés,
>> mennyire váltotta, váltja be az ipar igényeit.
>>
>> Az ókori görögök oktatása viszont az ember igényeire alapult, ezért
>> volt központi szerepe a művészeteknek kisiskolás korban - ahogy
>> szerepel ma is az alternatív oktatási rendszerekben. Ezek a későbbi
>> képességek fejlesztéséhez rettenetes jó alapot adnak.
>>
>> Valahol ez is az előbbi falkaszellem megnyilvánulása. így szoktuk meg a
>>> tanítást, így van ez jól, ne nagyon pattogjon senki, mert az megárt.
>>>
>> Idevágó történet, még a nyelv is stimmel (elején link az előzményekre):
>>
>> http://maimoni.cafeblog.hu/2015/06/29/balint-es-az-elorehozott-erettsegi-avagy-ki-nevet-a-vegen/
>>
>> Ha még aktuális, meg érdekli a fiadat, szerintem mutasd meg neki.
>>
>> szia: Balázs
>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list