[elektro-etc] Vw botrány
potyo
potyo.ada at gmail.com
Tue Sep 29 19:34:50 CEST 2015
Azért látszik, hogy a lista jobb oldalán a BlueTec, BlueHDI, SCR, stb.
szavak szerepelnek jellemzően, tehát azok a járgányok, amikben ott az
AdBlue adalék. Meg van olyan gyanúm, hogy amik nevében nem szerepel,
azokban is ott a cucc
2015. szeptember 29. 17:00 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> Affenese érti ezt. VW szinte nincs is itt. Van az elején meg a végén is
> kiskocsi, nagykocsi, német, japán. Olyan vegyes ez a lista, hogy csak na..
> Ki
> 2015. szept. 29. du. 3:36 ezt írta ("lista mail" <jappofan at gmail.com>):
>
> >
> >
> http://kep.cdn.index.hu/1/0/1002/10023/100237/10023799_890f20cde123eeb7cfb7f8a27e6b2803_o.jpg
> >
> > 2015. szeptember 29. 9:28 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >
> > > Az elégetlen szénhidrogén, korom, szénmonoxid (CO), nitrogénoxidok,
> stb.
> > > mennyisége nem olyan, mint a széndioxid (CO2), hogy az elfogyasztott
> > > üzemanyag mennyiséggel szükségszerűen arányos a keletkezett
> mennyiségük.
> > > Nitrogénoxidból pl. akkor keletkezik sok, ha magas az égési
> hőmérséklet,
> > > mint pl. szegény keverék esetén benzinesnél, vagy pedig dízelnél az
> > égéstér
> > > azon pontjainál, ahol szegény a keverék, és nyílván minél nagyobb a
> > > terhelés. Elméletileg lehetséges, hogy ne keletkezzen NOx a motorban, a
> > > gyakorlatban ez nyilván nem teljesíthető, csak csökkenthető a
> keletkezett
> > > mennyiség, erre szolgál a kipufogógáz-visszavezetés (EGR). Másrészt
> > > szelektív katalitikus redukcióval (SCR, AdBlue) a keletkezett
> > nitrogénoxid
> > > visszalakítható nitrogénre és oxigénre, persze szintén nem 100%
> > > hatásfokkal, de jelentős mértékben. Ugyanezek érvényesek a többi
> említett
> > > összetevőre is, hogy egyrészt motoron belül csökkenthető a mennyiségük,
> > > majd utókezeléssel szintén, ezért nem százalékban van a mennyiségük
> > > meghatározva, hanem g/km-ben.
> > >
> > > 2015. szeptember 29. 8:43 Kormos Imre írta, <imre.kormos at gmail.com>:
> > >
> > > > De ugye akkor sem fog több NOX-ot kibocsátani egy Győr-Budapest úton
> > > > kibocsátani egy 2l-es VW mint egy 6.7L-es Ford?
> > > > Vagy hova tűnik a 4x annyi elégett nitrogén?
> > > > Látom, még művelődnöm kell..
> > > > KI
> > > >
> > > > ui: Most belenéztem: <
> > > >
> > >
> >
> https://hu.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_kibocs%C3%A1t%C3%A1si_norm%C3%A1k
> > > > >
> > > > Nem gondoltam volna, hogy a kibocsátási értékek nem %-ban vannak
> > megadva,
> > > > hanem g/km-ben. Ez azt jelenti, hogy egy 500 kg-os Smart-ba sokkal
> > > rosszabb
> > > > minőségű motor rakható, mint egy két-tonnás Mercibe?
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > >
> > > > > pedig de .
> > > > > az NOx ha egyszerusiteni akarom , akkor leginkabb a
> literteljesitmeny
> > > > > kovetkezmenye .
> > > > >
> > > > > bye
> > > > > dexter
> > > > >
> > > > >
> > > > > 2015. szeptember 28. 20:29 Imre Kormos írta, <
> imre.kormos at gmail.com
> > >:
> > > > >
> > > > > > Bocs, hirtelen nem találtam vissza a szálba.
> > > > > > Ezt találtam olvasgatás közben:
> > > > > >
> > > > > >
> > > http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/25/uj_orias-pick-up_a_fordtol
> > > > > > /
> > > > > >
> > > > > > Szóval nem tudom, egy 2l-es, 6-8 l/100km-es fogyasztású motor
> > mennyi
> > > > > > no-t /vagy mivel volt a fő probléma/ ereget ki, de nem hiszem,
> hogy
> > > > > > összemérhető egy 6.7 l-es, 400LE-s szintén turbódizellel.
> > > > > >
> > > > > > Nem mentegetni akarom a vw-t, mert a csalás az csalás. Csak
> > > > > > fennakadtam az adatokon.
> > > > > > Ki
> > > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list