[elektro-etc] "Einstein-i" fejtörő.

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Tue Sep 15 16:08:43 CEST 2015


Elektronikai szakközépbe jártam, és volt olyan osztálytársam, aki 
bemagolta a fizikát. De úgy, mint egy magnó. Felszólították felelni, 
elkezdte az elején, és szó szerint végigmondta ami a könyvben le volt 
írva. Ha a tanár kérdezett valamit, eléggé sokáig tartott, amíg fejben 
oda tudott tekerni.
Na ő most egy tanítóbácsi.

Gábor

2015.09.15. 15:49 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Pataki István wrote:
>> Örök kérdés a memoriter és a ... nami? ... aránya. Mert ha nincsenek a
>> fejedben adatok, akkor nincsen miből szintetizálni valami újat.
>
> Jelentős eltérést érzek a humán tárgyak oktatói által memorizálandó 
> dolgok (ezek az igazi memoriterek), és pl természeti állandók vagy más 
> olyan adatok megjegyzése között, amiket nem bemagol az ember, hanem 
> egyszerűen sokat használja, és megjegyzi akaratlanul is. Vagy csak 
> érdekli, ezért, de sosem szándékosan. Pl néhány égitest néhány 
> paramétere, vagy ami körülvesz bennünket, gravitáció, levegő 
> mennyisége, nyomása, kinek-kinek szakmához tartozó adatok, ezek nem 
> memoriterek.
>
> Aztán vannak adottságbeli eltérések egyének között. Én pl anno a 
> tárcsázós időszakban eszméletlenül sok telefonszámot tudtam fejből. 
> Egyet se akartam megjegyezni, egyszerűen bemászott a fejembe, persze 
> nem felmondva, hanem csakis tárcsázásilag.
>
> Lehet, hogy rosszul gondolom, a memoriter olyasmi, ami semmire nem 
> használható, csak fel lehet mondani, villogni vele, és sok seggelés 
> kell hozzá (egyénenként eltérő a kicsi időtől a végtelenig), hogy 
> belemásszon valamennyi időre az adott ember fejébe. Ez akár 
> értelmetlen, blabla szöveg is lehet.
>
> Nem vonom kétségbe, hogy a memoriterek fejlesztik az agy adott 
> területeit. Ahogy képalkotó módszerekkel kimutatták a londoni taxisok 
> agyában a változásokat, amint megtanulják a várost.
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list