[elektro-etc] Mai fidesz+ az autózásban
umnyo
umnyo at freemail.hu
Sat Oct 17 09:52:30 CEST 2015
Kértél már olyan elektromos kútra árajánlatot, ahol pénzt is akarsz beszedni? Méghozzá úgy hogy semmi korábbi kiépített infrastruktúra nincsen, azaz minden létre kell hoznod? Emellé megkérted az elektromos szolgáltatótól a betáp költségét, tudod mekkora energiaellátásánál milyen vonzata van? Ha konkrétan nem tetted meg a levegőbe beszélsz....
Ez nem az a kategória, ami a lenti példában van. Ez kb az a kategória, hogy veszek egy narancsos hosszabbítót, kihúzom bedobozolom, és aki akar csatlakozzon rá, (persze ez most ironikus, de lényegében erről van szó, nem mint pénzkereseti forrásról).
Nem arról,a miről a beszélgetés kiindult, és te totál kifordítottad (0-ról kirakunk egy kutat a kert végébe, vagy akárhová), majd mostmár a napelemekkel jössz.............
Benzinkút építő szervizelő cégnél dolgozom pár hónapja, és most kezdenek felmerülni az elektromos kutak. Nem 2-3 millió egy kút ami hiteles, és számlázási jogosultsága van, NAV által engedélyezzett szoftverekkel, vagy pl a meglévő kasszarendszerrel összeköthető. Q-ra nem ennyi az ára, ez csak a te képzeletedben él..... (legalábbis ha pénzt akarsz érte kérni)
(Én rohadtul híve vagyok a megújuló-elektrolos autó témakörnek, de attól a valóság valóság, és a tények tények)
Attila
lista mail <jappofan at gmail.com> írta:
>A lényeg az egyszerűségében van.
>Szemmel láthatóan nem tízmilliókba kerül egy töltő pont :-)
>
>-----
>
>Amúgy ilyenek is olvashatók a net bugyraiban.
>Ideje volna kevésbé negatívan látni a jövőt...
>
>
>
>Japán átáll a napenergiára: http://tudnodkell.info/v/napenergia2/
>
>A francia energiapolitika jövőképe:
>
>7 millió elektromos töltő telepítése
>
>5 éven belül az összes állami gépjármű 50% elektromos lesz...
>
>Co szint csökkentése 2050-re...gyakorlatilag 0-ra azaz betiltják a
>belsőégésű motorokat
>
>Mindez törvényben szavazta meg a Francia parlament
>
>Leaf ára 5.200€-val csökkent. 18.590,€ az induló
>
>Ár. :
>http://www.emobilitaetonline.de/news/politik/1690-frankreich-beschliesst-neues-energiegesetz-mit-enormer-elektroauto-foerderung
>
>
>
>
>2015. október 17. 5:14 Imre Kormos írta, <imre.kormos at gmail.com>:
>
>> Meg kellene nézni, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ott ingyért
>> tankolhatsz. Szerintem ez egy sima reklám-kút, pont kiszámolta, hogy 100
>> év alatt nem lenne annyi nyeresége, ami a közhiteles mérőmű-automata
>> pénzelfogadó-NAV-os online kassza költségeit fedezné.
>> KI
>>
>> 2015. október 16. 18:54 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>>
>> > Kifordítod amit írok! Ahogy szoktad....
>> >
>> > Az Auchan az a sarki Géza bácsi aki beléphet az árampiacba?
>> >
>> > És ott van egy komplett kasszarendszer meg egy meglévő infrastruktúra a
>> > fosszilis kútjával együtt. Ez neki kb a semmi költség kategória.
>> >
>> > És rengeteg tőke a háttérben, nekik ez egy bakfitty kategóriás kiadás
>> > ellenben jó PR. Nem azért telepítik mert nyereséges lenne. Észre sem
>> > veszik a költségeit a sok odatérő között.
>> >
>> > Ha te ott akarnál telepíteni, - főleg 0-ról - hatalmas költség lenne, ha
>> > pénzt is akarsz kérni érte.
>> >
>> > Attila
>> >
>> >
>> >
>> > Attila
>> >
>> > lista mail <jappofan at gmail.com> írta:
>> > >Nicsak.... Auchan, Budaörs
>> > >
>> >
>> http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137082104&t=9073728&openwith=1
>> > >
>> > >Nem mindenki olyan kishitű, mint te.
>> > >
>> > >És nem mindenki nézi csak azt, hogy. "hogy nem kéne/lehetne semmit se
>> > >csinálni"
>> > >Nem fáj az a totál negatív szemlélet, ami sugárzik az írásodból?
>> > >
>> > >
>> > >2015. október 14. 23:33 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>> > >
>> > >> ">Egy akku töltő pont viszont csak néhány milla és még olcsóbb lesz
>> > >> >hamarost..."
>> > >>
>> > >> Ezt te honnan veszed, hogy csak néhány miilla mindenestül? Kértél
>> > konkrét
>> > >> árajánlatot komplett kiépítésre szoftverekre számlázórendszerre?
>> > >>
>> > >> Mert baromira nem lesz annyi, hanem sokkal több. Maga a "hitelesített
>> > >> áramkút" jóval több mint egy-két milla állomásonként, és nem egyet
>> kell
>> > >> létrehoznod, hanem sokat ha meg akarsz élni belőle
>> > >>
>> > >> Ezen kívül fizetsz közterület vagy magánterület foglalásért bérlésért,
>> > az
>> > >> áram szolgáltatójának pénzt (nagy teljesítményeknél nem is
>> akármennyit),
>> > >> stb. és kismillió engedélyért, amiről lehet nem is tudsz hogy kell
>> vagy
>> > >> van! Számlázási fityfenék, még lehet majd valami NAV.-os online dolgot
>> > is
>> > >> behoznak a képbe csak minősített és engedélyes szoftverekkel merthogy
>> > >> ugyebár számlaadási kötelezettség, amik nem ingyen lesznek.és lehet
>> > >> sorolni. meg millió sokszor röhelyes előírásnak megfelelni csak
>> > minősített
>> > >> beszállítóktól származó ilyen olyan kütyüvel. Q-vára nem olcsó és
>> > egyszerű
>> > >> dolog ez, főleg nem annyira, mint itt vázolod. És főleg nem annyiért
>> > >> amennyiért vázolod.
>> > >>
>> > >> Persze ettől lehet csinálni, de
>> > >>
>> > >> - egy olyan piacra előtelepítesz valamit ami még pl hazánkban nem is
>> > >> létezik, jó esetben is csak majd valamikor évek múlva lesz esetleg
>> > belőle
>> > >> valami - addigra meg kérdés, jó-e a kutad amit most telepítesz, mert
>> pl
>> > >> változtatnak valami törvényt és cserélheted a kutat mint a
>> > pénztárgépeket
>> > >> nemrég....
>> > >> - azaz évekig ott fog állni a hazai statisztikákat nézve néha egy egy
>> > >> tankolással, azaz totális ráfizetés az egész (jelenleg)
>> > >>
>> > >> Nem tudsz okosan befektetni ezen a téren a jövőbe, hacsak nincsenek
>> > >> tizmillióid vagy több amit bármikor mozgósíthatsz és nem probléma ha
>> > évekig
>> > >> csak hever a pénz egy eszközben.
>> > >>
>> > >> Pont ezt "oldották meg" központilag - az első 60 kút már le van osztva
>> > >> gyakorlatilag 100%-os támogatással fog épülni, azaz egyeseknek
>> > >> (tulajdonosnak, működtetőnek) ingyen lesz az egész. Gazdaságilag nem
>> > lesz
>> > >> nyereséges, hazánkban az eautók száma összesen 200 db alatt van
>> > jelenleg.
>> > >> Viszont a piacot így máris le lehet osztani, amit áttételesen az
>> > emberek
>> > >> fizetnek ki. Mire érdemes lenne magánszemélynek is kutat építeni a ház
>> > >> végében (mert esetleg lesz akkora eauto állomány), addigra úgy
>> > >> ellehetetlenítik mindenféle törvénnyel és szabályozással az egészet,
>> > hogy
>> > >> minél messzebbre akarsz majd futni ....
>> > >>
>> > >> Attila
>> > >>
>> > >>
>> > >>
>> > >>
>> > >> lista mail <jappofan at gmail.com> írta:
>> > >> >Egy akku töltő pont viszont csak néhány milla és még olcsóbb lesz
>> > >> >hamarost...
>> > >> >Ráadásul elfér a parkoló helyek végében, mert kicsi :-)
>> > >> >Rakható is oda >> mivel ugye gyakorlatilag NULLA a
>> környezeti/baleseti
>> > >> >kockázata!
>> > >> >
>> > >> >Személyzet mentes lehet!!! alapból.
>> > >> >Hisz nincs igazán logisztikája ...
>> > >> >
>> > >> >Nemsokára kell belőle több tízezer! nálunk is.
>> > >> >
>> > >> >Mellesleg: tipikus micro vállalkozói buli méret...
>> > >> >
>> > >> >Szóval nem értem a kishitűséget és a negatív hullámokat.
>> > >> >
>> > >> >2015. október 14. 13:59 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>> > >> >
>> > >> >> Látom nem vagy tisztában az előzményekkel.....
>> > >> >>
>> > >> >> Te is másról beszélsz meg én is....
>> > >> >>
>> > >> >> Az első 60 kút már le van osztva konkrét helyekkel kivitelezőkkel
>> az
>> > >> >> engedélyezésük folyamatban - és magasra nyúlnak a szálak.
>> > >> >>
>> > >> >> Persze ez nem zárja ki amit te írsz, hogy majd bárki bármikor
>> > csinálhat
>> > >> >> kutat - vagy pontosabban ki tudja még hogy lesz ez, mert jelenleg
>> még
>> > >> >> képlékeny a dolog, nyilván elvileg bárki, aztán lesz még csavar a
>> > >> dologban.
>> > >> >> Ez egy hatalmas jövőbeli lehetséges piac, így ki tudja hogy akarják
>> > >> >> markolni....
>> > >> >>
>> > >> >> De egyébként ez benzinkútnál is így van (bárki építtethet magénak),
>> > >> >> "csupán" pénz kérdése.....
>> > >> >>
>> > >> >> Egy komolyabb kút létrehozása tereprendezéssel bekötőutakkal
>> > >> tartályokkal
>> > >> >> mindenestül,durván 2-3 milliárd körül szokott lenni. Aki ezt meg
>> > tudja
>> > >> >> finanszírozni, az mehet és építhet.
>> > >> >>
>> > >> >> Persze egy kisebb kút ennél jóval olcsóbb.
>> > >> >>
>> > >> >> lista mail <jappofan at gmail.com> írta:
>> > >> >> >2015. október 14. 11:31 umnyo írta, <umnyo at freemail.hu>:
>> > >> >> >
>> > >> >> >> Ja hogy leosztották az elektromos kúthálózat építést maguk
>> között
>> > >> mint
>> > >> >> >> ahogyan lehet tudni külsős bevonás nélkül? Az nem számít...
>> > >> >> >
>> > >> >> >
>> > >> >> >
>> > >> >> >
>> > >> >> >Vazze épp a minap volt, hír, hogy 2016-tól: BÁRKI építhet töltő
>> > >> állomást
>> > >> >> és
>> > >> >> >ADHAT EL ÁRAMOT benne.
>> > >> >> >
>> > >> >> >Szóval nem sipákolni-negatívkodni kell(ene), hanem üzleti tervet
>> > >> >> készíteni !
>> > >> >> >Az elsőké szokott lenni az extra profit és piac uralom :-)
>> > >> >> >
>> > >> >>
>> > >> >>
>> > >> >
>> > >>
>> > >>
>> > >
>> >
>> >
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list