[elektro-etc] Totalcar - Magazin - Dízelt vagy benzinest, második rész: a közvetlen befecskendezésű benzinesekről

Szabó Zoltán szacsek at freemail.hu
Fri Oct 16 10:48:46 CEST 2015


Mindegyik szerelő elektronika cserét mondott 300 ropiért. Véletlenül találtam rá egy régi haveromra. 4000-ből megoldottuk. Hogy ment haza, net tudom, nem is érdekel már. Ez volt az az autó, amit Fr o-ban bontóba adtunk.

Z

potyo <potyo.ada at gmail.com> írta:
>Azért, hogy hengerenként tudja kontrollálni a befecskendezett mennyiséget
>és kis terhelésnél jobbak az emissziós paraméterei is a hengerenkénti
>befecskendezésű motornak, valószínűleg gázadásra is élénkebben tud
>reagálni, meg még biztos van egy rakás paraméter, ami miatt jobb. Egészen a
>szívószelepek közelében történik a befecskendezés, ahol már a szívócső négy
>ágra oszlott. Illetve ha pl. gyújtáshibás lesz a motor mondjuk
>meghibásodott trafó vagy gyertya miatt, akkor a központi befecskendezésnél
>az adott hengerbe továbbra is jut benzin, ami ott nem ég el, tönkreteszi a
>katalizátort, mivel abban ég el, károsítja a környezetet, stb. Ennek
>elkerülésére a motorvezérlő ha égéskimaradást lát a főtengely
>szögsebességváltozásai alapján, akkor letiltja annak a hengernek a
>befecskendezését a következő leállításig, így az a henger csak levegőt szív
>be és fúj ki, nem ereget elégetlen benzint a kipufogón. Ilyenkor persze a
>lambdaszabályzás felfüggesztésre kerül, hogy ne dúsítsa túl a többi henger
>keverékét, visszacsatolás nélkül, táblázatból fut a motorvezérlés ilyenkor.
>
>Egy bontott injektor aprópénz, én is bontottat vettem az enyémbe, amikor
>véletlenül eltörtem a csatlakozóját. Azért egy évig három hengerrel járni...
>
>2015. október 16. 10:01 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
>
>> Ha a szívócsőbe fecskendez, akkor mi a fenének kell 4 db? Nem egészen
>> értem. A gyertya átellenes oldaláról lehetett kitekerni. Majdnem egy évig
>> jártam 3 hengerrel egy szakadt injektor miatt (nem volt rá pénzem), de a
>> teljesítménycsökkenésen kívül semmit nem okozott.
>>
>> Z
>>
>> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta:
>> >Közvetlen befecskendezéses azt jelenti, hogy a hengerbe fecskendez be az
>> >injektor, nem a szívócsőbe. Thaliaban szerintem minden benzinmotornál a
>> >szívócsőbe történt a befecskendezés.
>> >
>> >2015. október 16. 9:37 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
>> >
>> >> A Thaliamban 4 db injektor volt, turbo nélkül. Szerinted ez nem
>> közvetlen?
>> >>
>> >> Z
>> >>
>> >> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
>> >> >charles hoss wrote:
>> >> >> Nem lattam meg direkt befecskendezos benyast turbo nelkul.
>> >> >Ezek szerint azt mondod, hogy ha nincs benne turbó, akkor nagy
>> >> >valószínűséggel szívócsöves befecskendezésről van szó? (Benyásról
>> >> beszélek.)
>> >> >Ha így van, ez jó hír, mert kissé leegyszerűsíti a válogatást.
>> >> >
>> >> >Károly
>> >> >
>> >> >
>> >>
>> >>
>> >
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list