[elektro-etc] Totalcar - Magazin - Dízelt vagy benzinest, második rész: a közvetlen befecskendezésű benzinesekről
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Oct 16 10:21:44 CEST 2015
Azért, hogy hengerenként tudja kontrollálni a befecskendezett mennyiséget
és kis terhelésnél jobbak az emissziós paraméterei is a hengerenkénti
befecskendezésű motornak, valószínűleg gázadásra is élénkebben tud
reagálni, meg még biztos van egy rakás paraméter, ami miatt jobb. Egészen a
szívószelepek közelében történik a befecskendezés, ahol már a szívócső négy
ágra oszlott. Illetve ha pl. gyújtáshibás lesz a motor mondjuk
meghibásodott trafó vagy gyertya miatt, akkor a központi befecskendezésnél
az adott hengerbe továbbra is jut benzin, ami ott nem ég el, tönkreteszi a
katalizátort, mivel abban ég el, károsítja a környezetet, stb. Ennek
elkerülésére a motorvezérlő ha égéskimaradást lát a főtengely
szögsebességváltozásai alapján, akkor letiltja annak a hengernek a
befecskendezését a következő leállításig, így az a henger csak levegőt szív
be és fúj ki, nem ereget elégetlen benzint a kipufogón. Ilyenkor persze a
lambdaszabályzás felfüggesztésre kerül, hogy ne dúsítsa túl a többi henger
keverékét, visszacsatolás nélkül, táblázatból fut a motorvezérlés ilyenkor.
Egy bontott injektor aprópénz, én is bontottat vettem az enyémbe, amikor
véletlenül eltörtem a csatlakozóját. Azért egy évig három hengerrel járni...
2015. október 16. 10:01 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
> Ha a szívócsőbe fecskendez, akkor mi a fenének kell 4 db? Nem egészen
> értem. A gyertya átellenes oldaláról lehetett kitekerni. Majdnem egy évig
> jártam 3 hengerrel egy szakadt injektor miatt (nem volt rá pénzem), de a
> teljesítménycsökkenésen kívül semmit nem okozott.
>
> Z
>
> potyo <potyo.ada at gmail.com> írta:
> >Közvetlen befecskendezéses azt jelenti, hogy a hengerbe fecskendez be az
> >injektor, nem a szívócsőbe. Thaliaban szerintem minden benzinmotornál a
> >szívócsőbe történt a befecskendezés.
> >
> >2015. október 16. 9:37 Szabó Zoltán írta, <szacsek at freemail.hu>:
> >
> >> A Thaliamban 4 db injektor volt, turbo nélkül. Szerinted ez nem
> közvetlen?
> >>
> >> Z
> >>
> >> Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta:
> >> >charles hoss wrote:
> >> >> Nem lattam meg direkt befecskendezos benyast turbo nelkul.
> >> >Ezek szerint azt mondod, hogy ha nincs benne turbó, akkor nagy
> >> >valószínűséggel szívócsöves befecskendezésről van szó? (Benyásról
> >> beszélek.)
> >> >Ha így van, ez jó hír, mert kissé leegyszerűsíti a válogatást.
> >> >
> >> >Károly
> >> >
> >> >
> >>
> >>
> >
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list