[elektro-etc] Munkaerő piac

Benedek I. renyta at t-online.hu
Mon Oct 12 21:10:06 CEST 2015


Ami elég ahhoz, hogy továbbtanulhasson, ha akar és van hozzá agya, vagy 
segge. A nagyon alap még ma is a 8 általános, innen már lehet szakmát 
tanulni, vagy egy középfokú suli után felvételt nyerni, vmi felsőfokú 
intézménybe. Csak tudni kell, hogy ki, mit akar és mire van lehetősége.

bi

Pataki István wrote:
> Már csak azt kellene eldönteni, mi tartozzon az alapoktatásba ...
> pi
>
>
> ----- Original Message -----
> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Monday, October 12, 2015 4:24 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>
>
>> Most ez már mindegy szerintem, hogy szoft, vagy hard elem, a lényeg,
>> hogy a jó működést befolyásoló plusz. Ezt fejleszteni megtérülő,
>> tehát, ha személyre és társadalomra vetítjük, akkor mindenképpen
>> nyereséges. Szóval, ha az egyén szellemi többlete mindenki számára
>> előnyös és ingyenessé kellene tenni, akkor a traktort és a
>> forrasztópákát is!
>> Az más kérdés, hogy az alapoktatásnak (ami minden továbbinak a
>> feltétele és a bázisa) ingyenesnek kell lennie. De a továbbtanulást,
>> ami szakmát és megélhetést ad, én szerszámként, munkaeszközként fogom
>> fel, amit pénzért veszek, hogy dolgozhassak vele. Ha a megélhetési
>> tudást, vagy eszközt ingyen (közpénzből) kapom, akkor a társadalom
>> elkötelezettjévé válok, tehát egy jó ideig tartozom neki, persze
>> csak, ha a tanult szakterületen működöm és ott helyt állok.
>>
>> bi
>>
>> Pataki István wrote:
>>> Mert nem egyszerűen szerszám. Ez förmver. Éppen úgy hozzá kell
>>> tartoznia az emberhez, mint a jól működő szervezet. Különben olyan,
>>> mintha tudnák a DNS-t adagolni, akkor minél többet fizet a szülő,
>>> annál flexibilisebb utódott készítenének neki a 3D-s bionyomtatóval.
>>> pi
>>>
>>>
>>> ----- Original Message -----
>>> From: "Benedek I." <renyta at t-online.hu>
>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>> Sent: Monday, October 12, 2015 11:42 AM
>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>
>>>
>>>> Ebben nagyjából igazad van, de én továbbfejtem a szálat. Ha pl. egy
>>>> vállalkozó vesz egy új szerszámot, vagy gépet, miért nem jut hozzá
>>>> ingyen, hiszen az új eszközökkel termelékenyebb, hosszú távon -
>>>> mint írod - "minden tevékenységében, egészségi és társadalmi
>>>> közösségi állapotában is pozitív hatású".
>>>> A tudás is felfogható szerszámként, amivel jobban és többet
>>>> termelhet. Ez egyéni és közös érdek, ahogy a táplálkozás, a pihenés
>>>> és a szórakozás, vagy a jó szex. Akkor ezek miért nem lehetnének
>>>> ingyen elérhetők?:)
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>> Pataki István wrote:
>>>>> Nem beszéltem arról, hogy hány képzés (ez a felosztás ráadásul
>>>>> elég önkényes, hogy mi tartozik bele egy körbe, s mi nem), de
>>>>> amikor a közös zseb ennyire kiemelt szempont, az megmutatja azt a
>>>>> nagyon is rövidtávú és szűklátókörű szemléletet, hogy már
>>>>> rövidtávon (lehetőleg azonnal) pénzt akar látni belőle a
>>>>> közösség, és ezt természetesen a finanszírozott tanulmányokhoz
>>>>> kapcsolódó munkavégzés során. Ez termeli
>>>>> ki a modern kor rabszolgáit, akiknek egy _látszólagos_
>>>>> racionalitás okán az éppen aktuális tervhivatal személyre
>>>>> szabottan, társadalmi helyzettel meghatározottan konkrétan
>>>>> kijelöli az életútját, hogy mit
>>>>> _kell_ éppen tanulnia. Az nem számít, hogy a tanulás is munka, és
>>>>> egy átlagember mindenképpen maga is áldozatokat hoz a tanulása
>>>>> érdekében, a "közösség" csak a zsebét nézegeti, (azért az
>>>>> idézőjel, mert valójában az aktuális kormány, ami többnyire csak
>>>>> nagy engedményekkel azonosítható a közösséggel,) azt a zsebét,
>>>>> amibe az igencsak önkényesen megszabott oktatási büdzsét rakta.
>>>>> Az nem számít, hogy egy tanult ember később újabb dolgokat is
>>>>> könnyebben tud megtanulni, és hogy a tanultság miatt bekövetkező
>>>>> életminőség javulás minden tevékenységében, egészségi és
>>>>> társadalmi közösségi állapotában is pozitív hatású. pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message -----
>>>>> From: "lista mail" <jappofan at gmail.com>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Monday, October 12, 2015 2:38 AM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>
>>>>>
>>>>> [...]
>>>>> Annyi korlátot érdemes húzni, hogy a KÖZÖS zsebből EGY képzés a
>>>>> max.
>>>>> Lehetőleg a normál idő alatt letudva...
>>>>>
>>>>> A többi varia és örömködés már magán illetve munkaerő piaci ügy.
>>>>>
>>>>> 2015. október 12. 1:01 Pataki István írta,
>>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>>> Én meg azt tartom együgyű felfogásnak, hogy mindenkinek csak
>>>>>> annyit
>>>>>> kell
>>>>>> tudnia, amennyi a munkájához szükséges. Ez a szemlélet az, ami
>>>>>> biztosan
>>>>>> rögzíti a társadalom többsége számára a rabszolga szintet. Mert a
>>>>>> tanulás nemcsak a konkrét kereső tevékenység elvégzéséhez
>>>>>> szükséges
>>>>>> ismeretek megszerzését jelenti. Sőt, a szűk munkán kívüli
>>>>>> ismeretek
>>>>>> tudják az életminőséget igazán javítani. És nincsen abban semmi
>>>>>> kivetni
>>>>>> való (nem szabadna lennie), ha valaki valamilyen egyetemi
>>>>>> diplomával alacsonyabb képesítéssel is elvégezhető munkát végez.
>>>>>> Ne írjuk már elő egy utcaseprőnek sem, hogy ne tanuljon
>>>>>> filozófiát vagy művészettörténetet, csak azért mert anélkül is
>>>>>> jól végzi a munkáját! pi
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> ----- Original Message ----- From: "uprogc ." <uprogc at gmail.com>
>>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>>> Sent: Sunday, October 11, 2015 11:17 AM
>>>>>> Subject: Re: [elektro-etc] Munkaerő piac
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Szia,
>>>>>>
>>>>>> Igen, ez igy van.
>>>>>> De ki fog kezdeni mit es hogyan az oktatassal ?
>>>>>> Ez a mindenki vegezzen egyetemet dolog egy oriasi marhasag, sot a
>>>>>> kozepiskola-mindenkinek is.
>>>>>>
>>>>>> Az egyetem elott is igy gondoltam, ott csak meggyozodtem
>>>>>> minderrol.
>>>>>> Ha a vegzettek 20-25%-at valamilyen hasznos munkara lehet fogni,
>>>>>> az
>>>>>> mar
>>>>>> jo
>>>>>> eredmney ! Mondjuk egyetemtol is fugg.
>>>>>> De nem is itt van a problema, hanem a megvezetessel. A diaknak
>>>>>> nincs szava,
>>>>>> a szulo dont legtobbszor (szerencsere az en esetemben nem igy
>>>>>> lett)
>>>>>> es a
>>>>>> szulo meg van vezetve, hogy tanitani kell ha van esze, tehetsege
>>>>>> es
>>>>>> foleg
>>>>>> akarata / kivancsisaga hozza, ha nincs, mert ugy lesz valami
>>>>>> belole. Idokozonkent az oktatast at kellene szervezni aszerint
>>>>>> hogy mire van igeny.
>>>>>>
>>>>>> Az is egyugyu felfogas hogy mindenki beszeljen angolul. Miert ?
>>>>>> Nem
>>>>>> eleg
>>>>>> ha
>>>>>> megerti a szakirodalmat angolul es tudja hasznalni?
>>>>>> A semmire sem kepes management mar odaig jutott hogy szinte az
>>>>>> osszes
>>>>>> allashirdetesnel ott van hogy : targyalokepes angolnyelv tudas.
>>>>>> Most tolmacs kell, sofor, vagy mernok ?
>>>>>> Nem eleg ha egy csoporban egy-ketto ( csoportvezeto, projekt
>>>>>> manager,
>>>>>> vagy
>>>>>> mittomen kicsoda) tud angolul es elintezi a kommunikaciot kifele
>>>>>> ? 2015-10-11 11:56 GMT+03:00 gyapo <gyapo at freemail.hu>:
>>>>>>
>>>>>> uprogc, you wrote:
>>>>>>> u> Ezert erdemes volt hany evet is befektetni a tanulasba ?
>>>>>>> u> Szulo mennyi penzt ?
>>>>>>> u> Tanulo mennyi energiat, idot ?
>>>>>>>
>>>>>>> Valamit kezdeni kellene az oktatással.
>>>>>>> Bemegyünk a boltba, senki nem gondolja, hogy ingyen lesz a
>>>>>>> kenyér.
>>>>>>> Veszünk angolórát, nem ingyen lesz.
>>>>>>> Az oktatás sincs ingyen, csak a társadalom úgy gondolja, hogy
>>>>>>> befektet
>>>>>>> az emberek képzésébe, és milyen jól fog az majd jövedelmezni,
>>>>>>> lesz
>>>>>>> a
>>>>>>> társadalomnak pedagógusa, mérnöke stb.
>>>>>>> Az se jó, ha csak a gazdagabbak tudják taníttatni a gyerekeiket,
>>>>>>> de az
>>>>>>> se, hogy közpénzen képzünk olyanokat, akik aztán nem abban a
>>>>>>> szakmában
>>>>>>> fognak dolgozni, netán elhúznak külföldre.
>>>>>>>
>>>>>>> Üdv.: gyapo 



More information about the Elektro-etc mailing list