[elektro-etc] Fizika - példa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Nov 11 06:07:33 CET 2015


egy masik pelda : a veszhelyzeti korhazak satrai felfujhatoak. Evekkel
ezelott amikor meg nem tudtam errol, probaltam ilyet csinalni es arra
jottem ra hogy a leggerendakat nem lehet megcsinalni tagulo anyagbol (pl
gumi belsobol) mert nem valtozik a terfogata ha meghajlitom, rugozik,
letagilja mashol. Ha szovetes anyagbol van , ami nem tagul pl mint az
ugralo varak, akkor viszont kis nyomassal is nagyon merev gerendakat lehet
letrehozni, mert ahogy megtorik nagy a terfogatvaltozas es a nyomas is
komolyan no.

Bye
dexter
On 10 Nov 2015 16:39, "Karoly Kovacs" <koka55 at gmx.at> wrote:

> Mondjuk a vizes példa pont nem jó ide. ;)
> (Ld. folyadékok összenyomhatatlansága...)
>
> Károly
>
> Zoltan Szabo 1(BHU) wrote:
>
>> Hali!
>>
>> Miért kellene a nyomásnak változni? A térfogat ugyanaz, csak az alak
>> változik. Tegyél egy lufiba vizet. Itt megnyomod, ott dudorodik, meg
>> fordítva.
>>
>> Z
>>
>> -----Original Message-----
>> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
>> On Behalf Of Kaczmarek Edvard
>> Sent: 2015. november 10. 16:06
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Fizika - példa
>>
>> Mérhetetlenül kis mértékű a változás. Itt kalkuláció is van, igaz,
>> biciklire:
>>
>>
>> http://bicycles.stackexchange.com/questions/21227/how-much-does-rider-weight-increase-tire-pressure
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On November 10, 2015 3:12:11 PM CET, Xorn <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>
>>> Adott egy autó. Ha vízszintesen áll és a négy kerekében egyforma
>>> nyomást csinálok, az egy jól definiált, könnyen megérthető állapot.
>>>
>>> Ezek után megdöntöm valamerre az autót. Ettől megváltozik a
>>> súlyeloszlás, lesz kerék, amire több, lesz, amire kevesebb súly esik.
>>> A több súly alatt, ha jól gondolom, növekednie kellene az adott
>>> kerékben a nyomásnak. A kérdés az, hogy egy ma átlagos, 1-1,5 t-s autó
>>> esetében napi szinten előfordulő, mondjuk pár fokos dőlés (járdaszélre
>>> felállás) esetében milyen mértékű lehet ez a nyomásnövekedés szintén
>>> átlagos, 2-2,5 baros keréknyomás esetén? Vagy mondjuk mennyivel
>>> csökkenhet a nyomás attól, ha emelőre teszem az autót és a kerék a
>>> levegőben lóg?
>>>
>>> A másik, hogy milyen szemléletes példával lehetne ezt elmagyarázni
>>> valakinek, aki ugyan egyáltalán nem hülye, megvan a magához való esze,
>>> de nem mérnök, és emiatt nem is egészen olyan a természettudományos
>>> szemlélete, "első ránézésre" nem nyilvánvalóak számára ezek a dolgok?
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>> The information contained in this message may be privileged and
>> confidential. It is intended to be read only by the individual or entity to
>> whom it is addressed or by their designee. If the reader of this message is
>> not the intended recipient, you are on notice that any distribution of this
>> message, in any form, is strictly prohibited. If you have received this
>> message in error, please immediately notify the sender and delete or
>> destroy any copy of this message!
>>
>> Legal Disclaimer:
>> The information contained in this message may be privileged and
>> confidential. It is intended to be read only by the individual or entity to
>> whom it is addressed or by their designee. If the reader of this message is
>> not the intended recipient, you are on notice that any distribution of this
>> message, in any form, is strictly prohibited. If you have received this
>> message in error, please immediately notify the sender and delete or
>> destroy any copy of this message!
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list