[elektro-etc] Vw gerinc
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Mon Nov 9 09:35:41 CET 2015
Ez komoly? Ebben az EU szabványos világban?
Szinte hihetetlen.
Károly
Szabó Zoltán wrote:
> Ilyen sós-vizes körhintát még most is láthatsz. Nézz ki egy falusi búcsúba!
>
> Z
>
> Szondi <szondilaszlo at gmail.com> írta:
>>
>>
>> 2015.11.08. 21:08 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> A Hoffert be lehetett indítani ellenkező forgásiránnyal is. :)
>>>
>>
>> Sihederkoromban Vácon, előttünk levő téren volt a búcsú. Szinte minden
>> "mutatványosnak" Hofferje volt. Aztán ez húzta a lakókocsijukat, meg egy
>> másikat is, ami egyben a céllövölde is volt, de egyébként ott voltak a
>> körhinták apróbb darabjai. A vonulás nem semmi látvány volt, mikor a 3
>> kocsit húzta a pöfögő maga után. A nagy gerendák egy pótkocsin utaztak.
>> Ott sikerült közelebbről is megnézni ezeket a traktorokat.
>> Az biztos, hogy nem két perc volt beindítani, és sokszor ellentétes
>> forgásiránnyal röffent be. De nem semmi hangja volt.
>> Szintén gyerekkoromban láttam cséplőgépet, amit szintén egy hoffer
>> hajtott, a lendkerékre volt szerelve egy kisebb átmérőjű
>> laposszíjtárcsa. Ha a traktor beröffent, csak rádobták a szíjat, aztán
>> kicsit meglökték a szerkezetet, hogy ne legyen laza a szíj. De ne is
>> nagyon feszes. Arasznyi széles, gyantázott, vagy 10 m hosszú (persze 2X)
>> marhabőr szíj volt. Pontosan kellett beállítani, mert vagy ette a
>> szíjat, vagy ledobta.
>> Ja, búcsúsoknál alkalmazták a ellenállásos szabályzású 3 fázisú
>> motorokat. A forgórész tekercse is 3 tekercsből állt, csúszógyűrűkkel és
>> egy sós vizes edénybe forgatták be a 3 lemezt. (rövidrezárt forgórész)
>> Minél jobban, annál gyorsabban pörgött a szerkezet.
>> Primitív, de hatásos volt. Egy jobb vasárnapi hajtás alatt töltögették
>> is a vizet, mert gyorsan elforrt. Hogy elektro is legyen, mert a
>> hofferben egy szikra villany se volt. :)
>> Üdv.:
>> Anonymus
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list