[elektro-etc] Vw gerinc

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
Thu Nov 5 11:32:44 CET 2015


Arra azért kí lennék váncsi, hogy a bányászati óriásgépeket, rakodókat, 
billencseket hogyan indítják be. Nemrégiben láttam egy dokumentumfilmet 
a kirunai bányákról, valamint egy hasonló filmet, amelyik valamelyik 
amerikai (kanadai?) bábyában dolgozó több emelet magas dömperekhez való 
gumiabroncsok gyártásáról szólt. Megdöbbentőek ezek a masinák, a 
méreteik, az áruk (és maga a gumiabroncs ára is, amely ráadásul pár 
hónap alatt tönkre megy...). Vajon ezeknek a gépeknek a motorjait mivel 
indítják? Hasonlóan, mint a nagy hajómotorokat?

Károly

gyapo wrote:
> Zoltan, you wrote:
> ZS1B> Viszont Kanizsán volt egy árokásóm, 42000ccm-es motorral. Nem
>
> Kalocsán is volt ugyanez a két gép. Az árokásót egyzer én segítettem
> beindítani. A frissen töltött akkuk épphogy megforgatták, nem indult
> be. Viszont a 150 baros kis palack úgy bepörgette, hogy öröm volt
> hallgatni. Kezdtem érteni miért mondták a kompresszorosok, hogy töltés
> közben álljak a fal mögé. Utána meg a vállamon vittem a kis bombát.
>
> Az árokásót láttam egyszer dolgozni, terepet tisztított, de a tuskókat
> nem tudta kinyomni, a kerekén a 8 centis bordák hajlottak-csúsztak,
> nem volt elég tapadása a talajhoz. Arra is azt mondták, hogy 20 centi
> mélyen 10 m nagyságrendű hosszon tudja fölszántani a talajt az indító
> palackkal.
>
> Üdv.: gyapo
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list