[elektro-etc] Keményforrasztás?
Karoly Kovacs
koka55 at gmx.at
Mon Mar 16 12:00:24 CET 2015
Köszi szépen, épp nézegetem a képeket.
Károly
joe- wrote:
> 2015-03-13 22:11 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>> Építek egy spéci bicajt, a váz nagy része már készen is van. Elég
>> molyolós meló, finom és szép hegesztéseket igényel. Asszonypajti ma
>> majd' elájult, amikor lejött a pincébe. :) (Ma nagyon sokat
>> hegesztettem, s emiatt büdös és flex-kosz volt, megtelt a pince füsttel,
>> hiába szellőztettem időnként.)
>>
>> Megakadtam azonban a vázra erősítendő apró biszbaszokkal, pl. azokkal a
>> kis vezető izékkel, amelyekben a fék, ill. sebváltó bowdenek mennek.
>> Ezeket nem tudom hegesztéssel megcsinálni, annyira aprók.
>>
>> A tanácsotokat szeretném kérni, hogy mivel lehetne ezeket
>> felforrasztani? Gondolom, gázzal és valami spéci "ónnal" (ami persze nem
>> ón, ezért az idézőjel). Az autogénhegesztés nem játszik. (A vázat
>> "drótos" hegesztővel csinálom.)
>>
>> Ha persze nincs házi kivitelezésre alkalmas forrasztási-hegesztési
>> ötletetek, akkor majd legyártok lemezből apró füleket, amelyeket
>> csavarral vagy popszegeccsel rögzítek a vázhoz, de a forrasztás
>> mindenképpen "elegánsabb" megoldás lenne.
>>
>> Köszönök minden ötletet előre is!
>>
>> Ja, Józsinak ezúton is külön köszönet a négertárcsáért, valóban kiváló
>> szerszám!
>>
>> Károly
>>
>> .
>>
>
> A biciklijeimnél, a sebességváltot igy oldottam meg:
> A bilincs 1,5mm vascsik, ráhegesztve M6 anya kellöen felfurva,
> és a lepusztult autosméretü gumikbol kibontott szeleprész,
> ebbe pontosan belecsuszik. A résfürészelés, a bowden szereléséhez
> kellett.
> Az aluminium csödarabkák, váltos-agy irányában, részint rugalmasan
> huzzák a bowdeneket, másfelöl, másik rugoval, beállitott erövel huzva,
> a nem-szinkronba találkozo fogaskerekeket összebékitik.
>
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4994_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4995_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4996_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4998_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo3g4999_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo3g5000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/cimtabla5001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g5002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/maniac-sound_com5004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>
> http://kepfeltoltes.hu/view/150315/bicikli5003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
>
> A nem láthato részeket, a vázban vittem.
> Az 5-sebességes egy nem tul régi "Tura Csepel" , a 3-sebességes is
> hasonlo, de kicsit hosszab, és nehezebb is. A másikat, egy igencsak
> előrefordított kormány hosszabbítja.
>
> Hegesztéseket a váznál keményforrasztással oldották meg, kivéve a
> villát, azt (egy gyerekkori bukfencezés után) hegesztették.
>
> Én is szétszedtem öket, lepucoltam festettem, de a festék sérülékeny,
> gyenge maradt.Azt hiszem, itt is szobakerült hogy egy lakk-réteg a
> tetején védelmet ad, és ráadásul fénylik is. Nálam ilyen lakk késöbb
> került rája, de a szilikonos tisztito-pucolo kencéket felületesen
> mostam le, igy fénylik ugyan, de mégis csunya.
> joe-
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list