[elektro-etc] Keményforrasztás?

joe- jozsig at gmail.com
Mon Mar 16 02:14:21 CET 2015


2015-03-13 22:11 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Építek egy spéci bicajt, a váz nagy része már készen is van. Elég
> molyolós meló, finom és szép hegesztéseket igényel. Asszonypajti ma
> majd' elájult, amikor lejött a pincébe. :) (Ma nagyon sokat
> hegesztettem, s emiatt büdös és flex-kosz volt, megtelt a pince füsttel,
> hiába szellőztettem időnként.)
>
> Megakadtam azonban a vázra erősítendő apró biszbaszokkal, pl. azokkal a
> kis vezető izékkel, amelyekben a fék, ill. sebváltó bowdenek mennek.
> Ezeket nem tudom hegesztéssel megcsinálni, annyira aprók.
>
> A tanácsotokat szeretném kérni, hogy mivel lehetne ezeket
> felforrasztani? Gondolom, gázzal és valami spéci "ónnal" (ami persze nem
> ón, ezért az idézőjel). Az autogénhegesztés nem játszik. (A vázat
> "drótos" hegesztővel csinálom.)
>
> Ha persze nincs házi kivitelezésre alkalmas forrasztási-hegesztési
> ötletetek, akkor majd legyártok lemezből apró füleket, amelyeket
> csavarral vagy popszegeccsel rögzítek a vázhoz, de a forrasztás
> mindenképpen "elegánsabb" megoldás lenne.
>
> Köszönök minden ötletet előre is!
>
> Ja, Józsinak ezúton is külön köszönet a négertárcsáért, valóban kiváló
> szerszám!
>
> Károly
>
> .
>

A biciklijeimnél, a sebességváltot igy oldottam meg:
A bilincs 1,5mm vascsik, ráhegesztve M6 anya kellöen felfurva,
és a lepusztult autosméretü gumikbol kibontott szeleprész,
ebbe pontosan belecsuszik. A résfürészelés, a bowden szereléséhez
kellett.
Az aluminium csödarabkák, váltos-agy irányában, részint rugalmasan
huzzák a bowdeneket, másfelöl, másik rugoval, beállitott erövel huzva,
a nem-szinkronba találkozo fogaskerekeket összebékitik.

http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4994_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4995_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4996_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g4998_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo3g4999_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo3g5000_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/cimtabla5001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/torpedo5g5002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/maniac-sound_com5004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/150315/bicikli5003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A nem láthato részeket, a vázban vittem.
Az 5-sebességes egy nem tul régi "Tura Csepel" , a 3-sebességes is
hasonlo, de kicsit hosszab, és nehezebb is. A másikat, egy igencsak
előrefordított kormány hosszabbítja.

Hegesztéseket a váznál keményforrasztással oldották meg, kivéve a
villát, azt (egy gyerekkori bukfencezés után) hegesztették.

Én is szétszedtem öket, lepucoltam festettem, de a festék sérülékeny,
gyenge maradt.Azt hiszem, itt is szobakerült hogy egy lakk-réteg a
tetején védelmet ad, és ráadásul fénylik is. Nálam ilyen lakk késöbb
került rája, de a szilikonos tisztito-pucolo kencéket felületesen
mostam le, igy fénylik ugyan, de mégis csunya.
joe-



More information about the Elektro-etc mailing list