[elektro-etc] A megszokott sikertörténet elemzése

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
Mon Jul 27 00:21:23 CEST 2015


Én sem örülök, hogy ezt kell írjam, de sajnos azok a tanárok lemaradtak 
a változásokról. Nem vették észre, hogy más (új) módszereket kell 
alkalmazni. Bádogospákával, cinnel, bóraxszal nerm lehet PC-t javítani.
pi


----- Original Message ----- 
From: "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu>
To: <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Monday, July 27, 2015 12:08 AM
Subject: Re: [elektro-etc] A megszokott sikertörténet elemzése


>A legnagyobb fiam kb. 10 éve volt 7-8.-os. Emlékszem a matek tanár, aki 
>kivételesen egy teljesen rokonszenves, jó fej nő volt, azt mondta, 
>teljesen tehetetlen, a tárgy senkit nem érdekel, csak hülyéskednek 
>egész órán, nem tudja felkelteni a figyelmüket. Ugyanakkor a történelem 
>tanár, aki egy egész fiatal, huszonéves srác volt, azt mondta, ő nem 
>tud 24 mozdulatot másodpercenként a TV előtt végrehajtani, így az 
>animációs filmeken felnőtt gyerekek figyelmét lehetetlen lekötni, 
>unatkoznak.
>
> A középső fiamat már a Waldorf gimnáziumban elvitték osztálykirándulás 
> gyanánt egy hetes túlélő túrára a Balatonfelvidékre. Lehet ennél 
> szuperebb csapatépítést kitalálni? Két osztályfőnökük volt, egy fiatal 
> férfi és egy fiatal nő, kimondottan jó fejek, aranyosak, minden. Csak 
> annyi volt a kérésük, hogy ne hozzon senki kütyüket, érezzék csak jól 
> magukat együtt. Nem kell mondanom, végig a mobilozás ment, a füvezés, 
> a becsempészett pálinkák, meg a többi. 14 évesek voltak akkor. Pedig 
> itt aztán nem volt sem klik, sem kdnp, csak egy jó csapat, jó program 
> lett volna. Szegény tanárokat lelkileg eléggé megviselte emlékszem, 
> hogy ők jót akartak, és azzal kellett szembesülniük, hogy a kölykök 
> simán a szemükbe hazudnak, és minden percben azon dolgoznak, hogy 
> kijátsszák őket.
>
> De ide kapcsolhatom a kormányzat kritikáját, hogy miért csináltak az 
> MTV2-ből úgynevezett mesecsatornát, amin egyáltalán nincs mese, csak 
> ezek a hiperaktív 3D bugyuta szarok? ezzel mi lehet a koncepció, a 
> kisgyerekeket mire akarják vele nevelni?
>
>
> Gábor
>
> 2015.07.26. 23:47 keltezéssel, Skandar Graun írta:
>> Tény, hogy az elektronikus médiákkal szemben az oktatás igencsak
>> lemaradt... a diák őskövületnek tartja a tanárt.
>> De a tanár a klik által megszabott anyagot adhatja le, a kelo által 
>> kiadott
>> tankönyvet adhatja oda a diáknak, teljesen elvettek tőlük minden
>> rugalmasságot, idomulást a korszerű élethez.
>> Akkor ki is a hibás?
>>
>> 2015. július 26. 23:45 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>
>>> Azért ezzel nagyon egyet tudok érteni sajnos.
>>> Ezekkel az önérzetes kölykökkel, akit csak az érdekel, hogy milyen 
>>> rúzst
>>> tegyen fel reggel/mikor mehet már ki az udvarra elszívni egy 
>>> jointot, mit
>>> lehet kezdeni?
>>> Sajnos trendi lett az ideológia, hogy a tanár az hülye, mint 
>>> általában
>>> minden felnőtt, így semmilyen pedagógus nem tud tanítani. Nem hogy
>>> érdeklődése nincs, de alapból ellenséges az egésszel.
>>> Igaz, én sem szerettem iskolába járni, legalább 90%-ban csak 
>>> hülyeségeket
>>> erőltettek ránk, de akkor még volt kötelességtudat.
>>> Itt mind a két oldalon változni kellene, a pedagógus+oktatási 
>>> rendszer, és
>>> a kölyök+szülő oldalon is.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2015.07.26. 23:35 keltezéssel, lista mail írta:
>>>
>>>> A megtanulsz érteni folyamat az cirka 3-4 éves korra lezárul.
>>>>
>>>> Onnantól rajtad múlik, hogy mit tanulsz meg, abból amit eléd tesz 
>>>> az
>>>> oktatás.
>>>> Pláne rajtad múlik, hogy mi tanulsz meg MÉG mellé puszta 
>>>> érdeklődésből.
>>>>
>>>> A szükséges készséged ugyanis megvan hisz oktatás éretté lettél 
>>>> minősítve!
>>>>
>>>> ---
>>>>
>>>> Nézzük a cikkből...
>>>>
>>>> Asszongyahogy: 10.-ben ROSSZABBUL OLVAS/SZÁMOL mint 6.-ban !!!!
>>>> Ez bizony a kölök hibája... magára igénytelen, szarrá vált 
>>>> időközben.
>>>> Miért kéne ezt másra kenni?
>>>> Maga döntött így.
>>>> Jó eséllyel a környezete nógatása ELLENÉRE.
>>>>
>>>> Akkomög szívjon... ő akarta.
>>>> Nem tudom sajnálni.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2015. július 26. 23:17 Pataki István írta, 
>>>> <pataki.istvan at freemail.hu>:
>>>>
>>>>   Ha nem érted, választhatsz: vagy nem tanítottak meg érteni, vagy 
>>>> benned
>>>>> van a hiba.
>>>>> pi
>>>>>
>>>>>
>>>>> ----- Original Message ----- From: "lista mail" 
>>>>> <jappofan at gmail.com>
>>>>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>>>>> Sent: Sunday, July 26, 2015 9:56 PM
>>>>> Subject: Re: [elektro-etc]A megszokott sikertörténet elemzése
>>>>>
>>>>>
>>>>> Mi köze van a "rossz oktatásnak" ahhoz, hogy NEM tanulj meg 
>>>>> olvasni vagy
>>>>> %-ot számolni?!!!
>>>>>
>>>>> Semmi...
>>>>>
>>>>> 2015. július 26. 21:49 Skandar Graun írta, <sgraun at gmail.com>:
>>>>>
>>>>>    Hogy a diákra hárítani a rossz oktatás hibáit mennyire 
>>>>> cinikus...
>>>>>
>>>>>> hálistennek nem csalódtam.
>>>>>>
>>>>>> 2015. július 26. 21:44 lista mail írta, <jappofan at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>>   A dolgok a helyükre kerülnek...
>>>>>>> Aki nem tanul, rosszul jár.
>>>>>>>
>>>>>>> Megvolt rá a lehetősége.
>>>>>>> Az állam adott esélyt a tanulásra..nem akart.
>>>>>>> Így járt.
>>>>>>>
>>>>>>> Kezdeni nem lehet vele semmit, mert a fejében dőlt/dől el.
>>>>>>>
>>>>>>> 2015-07-26 19:50 GMT+02:00 Skandar Graun <sgraun at gmail.com>:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> http://hvg.hu/itthon/201530_valaszol_rado_peter_oktataskutato_a_kilenco
>>>>>>
>>>>>>
>
> 



More information about the Elektro-etc mailing list