[elektro-etc] biztosito
Keller Viktor
keller.viktor at gmail.com
Tue Jul 14 17:27:51 CEST 2015
Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2015. július 14. 15:51):
> Konkrétan se motorral, se bicóval nem jó poén a sáv közepén menni.
> Főleg, ha van valaki előtted...
>
> Autóval ugyanis bármilyen akadály felbukkanása esetén mi a reflex? Két
> kerék közé veszi. Neked meg ott bukkan ki az autó alól a <bármi>.
>
> Bringával a jobb keréknyomban, motorral a bal keréknyomban, és követni
> az előtted menő kikerülő manővereit.
Tekintve, hogy micsoda vonalhuszárok a magyar autósok, amikor a
sávközépre kényszerülök, az többnyire nem sokkal van a jobb
keréknyomon belül. Mondjuk ahol mostanában biciklizek, ritkán fordul
elő ilyesmi, mert vagy mennek tisztességesen, és akkor nincs velük
baj, mert meg tudnak előzni oldaltávolságot tartva, vagy én előzöm az
autókat, és akkor sincs baj, mert elég magasról látok, fel lehet mérni
a nyeregből, hogy elférek-e, meg azt is, hogy nem parkolót keres-e,
nem fog hirtelen balra mozdulni, miközben előzöm. És ha én előzök,
nyilván én is megtartom az oldaltávolságot, hiszen azon az életem
múlhat. De ilyen is elég ritkán adódik.
Sávközépen menés párhuzamos közlekedésnél, ha amúgy is lassan mennek,
és felvettem a forgalom tempóját (ahogy írtam, nem sokkal beljebb,
mint a jobb kerék). Azért, mert ilyenkor hiszik azt, hogy mindent
látnak, de nem történhet semmi, és ilyenkor kezdenek gépészkedni az
egérmozival, miközben egyesek tartanak összesen másfél méter követési
távolságot. Ilyenkor nem gondolkodnak el azon, hogy ha nem jelez a
biciklis, akkor nem is akar lemenni az útról. Ez mondjuk igen ritka.
Még amikor Pesten bicikliztem naponta, akkor is csak egy-két hetente
fordult elő, hogy ilyenre volt szükség, de nagyon tanulságos volt az
egy hónap táppénz, amikor még én is azt gondoltam, hogy ez csak az
önzők módszere. Azóta komolyabban veszem a veszélyes helyzeteket.
Amúgy továbbra is szeretném látni azt az autót, aminek a szélvédőén
keresztül nem látni egy bicilkit, amit ugyan 8 LED világít ki, de
mivel egyik nagyokos se kérdezte, pontosan hány watt a nagy fényerő,
ezért most feladom, hogy legyen a 8db együtt fél wattos, aztán
megmondom, mennyi az, ami már jól látszik 300méterről éjszaka (nem fél
watt). Addig is fényképezésre fel! Mert fotót, és azon dátumot, vagy
meg se történt! Amelyik nagyokos szerint az még jó szélvédő, amin
keresztül nem látni, hol a biciklis, az mutassa meg, hogy hajnalban,
pesti közvilágításban a saját autója szélvédőjén át láthatatlan, hol
világítok!
>
> 5 sec vs. fél év gipszágy: ezt mondtam korábban, hogy olyan mértékű az
> erőkülönbség, hogy az egyik oldalon nincs már miből feladni.
Így van. Amikor nincs balesetveszély, mert pl. van akkora a sáv, hogy
sávon belül tényleg előzhető a biciklis, akkor a vonalhuszárok nem
jelentenek veszélyt, nem is kell miattuk behúzódni, a többinek meg
jellemzően van annyi esze, hogy figyel. Kivéve a BKV-t. Velük nekem is
van rossz tapasztalatom. És egyszer tűzoltóval, mert megkülönböztető
jelzés és oldaltávolság nélkül száguldott el mellettem, lakott
területen. Pedig volt padka, lett volna hova lehúzódnom, ha mondjuk
legalább a kéket felrakja. Esetleg még szirénáz is, az még jobb. Akkor
annyira szélen mentem, hogy még a lefolyók is tőlem balra voltak.
(lehet, hogy pont ez motiválta a sávon belüli előzésre. Őt megkerestem
utána, megbeszélni vele, hogy oldaltávolság, és nem akarta
megmagyarázni, hogy dehát a 20cm mindenre elég, meg vakít a nyolc LED,
hanem mondta, hogy ja, lett is volna hova húzódnia, bocs. Van ilyen
is. Hivatásos, de mondjuk melózott kitudja mennyit, és már lankadt a
figyelme. Lehet, hogy a BKV is ezért veszélyesebb, mint egy átlag
autós?)
Amúgy mi a vélemény a Quaestor ügyről?
Üdv:
Viktor
More information about the Elektro-etc
mailing list