[elektro-etc] meló szerzés, állás
Jozsef Valkai
vjozsef at valkai.net
Thu Jan 22 17:43:59 CET 2015
Jaja, marketing medve konyv az alap!
--
--
Valkai Jozsef
+36 70 36 28 147
vjozsef at valkai.net
lat: +47.30.43.94
lon: +19.9.9.39
2015. január 22. 17:41 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:
> 2015.01.22. 15:42 keltezéssel, Moravcsik Szilard írta:
> > Egyébként szerintetek a hagyományos, papír alapú újságok
> > kisvállalkozások céges hirdetéseihez már nem elég hatékonyak?
> >
> > Üdv:
> > Szilárd
> >
>
> A meglátásom alul...
>
> KJ
>
> 2015.01.15. 17:47 keltezéssel, Moravcsik Szilard írta:
> > Sziasztok!
> >
> > Kisvállalkozóként külső cégek számára mikrokontrolleres (néha PC-s)
> > szoftverfejlesztési munkákból tartom fenn magunkat. Ezek a partner cégek
> > mindig valamilyen személyes ismeretség révén kerültek velem kapcsolatba
> > és bíztak meg feladatokkal, nem kellett külön cégreklámokkal törődnöm.
> >
> > Az elmúlt időszakban azonban úgy tűnik, a régi partnereimnek egyre
> > kevesebb fejlesztésük van, egyre kevesebb fejlesztői munkát tudnak adni
> > nekem. Ezért úgy gondoltam, hirdetéseket kellene feladnom újabb munkák
> > megszerzése érdekében.
> >
> > Ti hogyan csinálnátok?
> > Hogyan reklámozzátok/reklámoznátok magatokat?
> > Bármilyen ötletet szívesen fogadok.
>
> --------
>
> Ez nem hirdetéses móka... szerintem.
> Sokkal inkább a tipikus micro-vállalkozói marketing házi feladat.
>
> Ilyen kapacitást nem a neten keres az emberfijja, legalábbis csak igen
> ritkán.
> Hanem kapcsolatok útján és/vagy ajánlással kerít.
>
> Tehát kapcsolatba KELL kerülnöd az illetékesekkel! a leendő megrendelővel
> (munkaadóval).
> Legalább pár percre...
>
>
> Kezdj el összeírni 100-200-300 céget, aki szerinted szóba jöhet
> megrendelőnek.
> (az internet ebben te barátod, nomeg az ismerősök, speciel egy ici-picit
> az elektro lista is)
>
> Közben készítsd el a skills listát MAGADNAK !
> Tudd pontosan, hogy mi is az amiben biztosan helyből, standard szinten
> ütőképes a céged/temagad.
> ÉS!!!! amiből szabad kapacitás is van bőven, akár azonnalra is!
> Plusz egy bő féloldalas "adatlapot" a lehetőségről, amit ott tudsz hagyni
> majd...
>
> Aztán muszáj lesz végig próbálni a listát.
> Hideg, jobb esetben már meleg(ajánlottak) telefon hívás és elérni egy
> rövid!!! személyes találkozót.
> Ahol bemutatod elsősorban magad és persze az "árudat", pár percben.
>
> Úgy a lista feléhez talán be is jutsz a telefonok alapján és várhatóan
> 1-2% eredményes lesz.
> Ha, hiány terültre tapintottál, akkor esetleg 4-5% ügyfél is beesik a
> hálóba.
> (amikor mi csináltuk ~ 1,5% volt az első körös siker, de az még a ~12
> évvel ezelőtti keresleti piac volt)
>
> A találkozást nem feltűnően, de használd info szerzésre a cég
> közeljövőbeni ÚJ fejlesztési igényéről.
> Nem az kérdés, hogy mit csinálnak majd, hanem hogy lesz a PLUSZ igény a
> mostanihoz képest!
> Mert a mostani gárda helyébe nehéz lépni (~ lehetelen), de a PLUSZ az ad
> esélyt :-)
> A leendő megrendelő fejében 1.-nek lenni a majdani bővítési listán, siker
> és királyság.
>
> ... a hab a tortán, ha sikerül felmérni azt is, hogy mennyire elégedettek
> a mostani fejlesztési ügymenettel/gárdával.
> Mert, ahol panasz tör fel, ott igazából kis nyomulással elérhető a pálya a
> számodra!
>
> A másik lényeg, hogy cirka a bemutatkozások felénél, felkerülsz a
> lehetőség térképre!
> (elteszik a névjegyed, anyagod, mert szimpi voltál és későb rémlesz nekik)
> Azaz ott VÁRAKOZIK a neved, a pillanatra, amikor valamiért kellesz a
> leendő megrendelőnek.
> Mert a leendő megrendelő fejében 1.-nek lenni az utánpótlás listán siker
> és királyság.
>
> Ahol, közelebbi idejű lehetőség villan fel, ott időnként érdemes újra
> szerét ejteni egy személyes pár percnek.
> Ott kell motoszkálj a döntéshozó fejében, hogy... amikor döntenie kell,
> (ismerősként) beugorj neki.
>
> Az egész mögé manapság kell egy egyszerű, informatív honlap,
> amin csekkolni lehet, hogy vagy-e még?! és mit is kínálsz..
>
>
> A teljes feladat átfutási ideje, cirka félév és aztán non-stop :-)
> Az elején tanuló idővel és gyakori mondandó módosulással.
>
> Mert idővel rájössz, hogy a lényeg: mit akarnak venni tőled?!
> ...és szinte biztosan nem azt, amit te el akarsz adni :-(
> Átgondolás, újratervezés ... igazodás a piachoz.
>
> Szóval,
> - mérd fel a potenciális piacod
> - vesd el magokat !!!!
> - gondozd folyamatosan és
> - várj amíg beérnek ... :-)
>
> A szívós munka a nagy számok miatt >> mindig meghozza az eredményt!
>
> De a nagy szám, azaz a folyamatos vetés kell...
> A passzivitás nem hoz érdemi eredményt.
>
> Ajánlott olvasmány a neten: B2B marketing ismeretek témakör.
> Megéri azt a pártucat órát :-)
>
> ----
>
> Bónusz: bármekkora baromságnak tartod is az MLM és társait.
> Nézz meg pár óra kasza tamás, wolf gábor és társai videót illetve olvass
> tőlük írásokat.
> Nem fogod megbánni, hasznos infók mazsolázhatók ki belőle a máz alól.
>
> KJ
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list