[elektro-etc] meló szerzés, állás
Kovács József
kj at faldeko.hu
Thu Jan 22 17:41:37 CET 2015
2015.01.22. 15:42 keltezéssel, Moravcsik Szilard írta:
> Egyébként szerintetek a hagyományos, papír alapú újságok
> kisvállalkozások céges hirdetéseihez már nem elég hatékonyak?
>
> Üdv:
> Szilárd
>
A meglátásom alul...
KJ
2015.01.15. 17:47 keltezéssel, Moravcsik Szilard írta:
> Sziasztok!
>
> Kisvállalkozóként külső cégek számára mikrokontrolleres (néha PC-s)
> szoftverfejlesztési munkákból tartom fenn magunkat. Ezek a partner cégek
> mindig valamilyen személyes ismeretség révén kerültek velem kapcsolatba
> és bíztak meg feladatokkal, nem kellett külön cégreklámokkal törődnöm.
>
> Az elmúlt időszakban azonban úgy tűnik, a régi partnereimnek egyre
> kevesebb fejlesztésük van, egyre kevesebb fejlesztői munkát tudnak adni
> nekem. Ezért úgy gondoltam, hirdetéseket kellene feladnom újabb munkák
> megszerzése érdekében.
>
> Ti hogyan csinálnátok?
> Hogyan reklámozzátok/reklámoznátok magatokat?
> Bármilyen ötletet szívesen fogadok.
--------
Ez nem hirdetéses móka... szerintem.
Sokkal inkább a tipikus micro-vállalkozói marketing házi feladat.
Ilyen kapacitást nem a neten keres az emberfijja, legalábbis csak igen
ritkán.
Hanem kapcsolatok útján és/vagy ajánlással kerít.
Tehát kapcsolatba KELL kerülnöd az illetékesekkel! a leendő
megrendelővel (munkaadóval).
Legalább pár percre...
Kezdj el összeírni 100-200-300 céget, aki szerinted szóba jöhet
megrendelőnek.
(az internet ebben te barátod, nomeg az ismerősök, speciel egy ici-picit
az elektro lista is)
Közben készítsd el a skills listát MAGADNAK !
Tudd pontosan, hogy mi is az amiben biztosan helyből, standard szinten
ütőképes a céged/temagad.
ÉS!!!! amiből szabad kapacitás is van bőven, akár azonnalra is!
Plusz egy bő féloldalas "adatlapot" a lehetőségről, amit ott tudsz
hagyni majd...
Aztán muszáj lesz végig próbálni a listát.
Hideg, jobb esetben már meleg(ajánlottak) telefon hívás és elérni egy
rövid!!! személyes találkozót.
Ahol bemutatod elsősorban magad és persze az "árudat", pár percben.
Úgy a lista feléhez talán be is jutsz a telefonok alapján és várhatóan
1-2% eredményes lesz.
Ha, hiány terültre tapintottál, akkor esetleg 4-5% ügyfél is beesik a
hálóba.
(amikor mi csináltuk ~ 1,5% volt az első körös siker, de az még a ~12
évvel ezelőtti keresleti piac volt)
A találkozást nem feltűnően, de használd info szerzésre a cég
közeljövőbeni ÚJ fejlesztési igényéről.
Nem az kérdés, hogy mit csinálnak majd, hanem hogy lesz a PLUSZ igény a
mostanihoz képest!
Mert a mostani gárda helyébe nehéz lépni (~ lehetelen), de a PLUSZ az ad
esélyt :-)
A leendő megrendelő fejében 1.-nek lenni a majdani bővítési listán,
siker és királyság.
... a hab a tortán, ha sikerül felmérni azt is, hogy mennyire
elégedettek a mostani fejlesztési ügymenettel/gárdával.
Mert, ahol panasz tör fel, ott igazából kis nyomulással elérhető a pálya
a számodra!
A másik lényeg, hogy cirka a bemutatkozások felénél, felkerülsz a
lehetőség térképre!
(elteszik a névjegyed, anyagod, mert szimpi voltál és későb rémlesz nekik)
Azaz ott VÁRAKOZIK a neved, a pillanatra, amikor valamiért kellesz a
leendő megrendelőnek.
Mert a leendő megrendelő fejében 1.-nek lenni az utánpótlás listán siker
és királyság.
Ahol, közelebbi idejű lehetőség villan fel, ott időnként érdemes újra
szerét ejteni egy személyes pár percnek.
Ott kell motoszkálj a döntéshozó fejében, hogy... amikor döntenie kell,
(ismerősként) beugorj neki.
Az egész mögé manapság kell egy egyszerű, informatív honlap,
amin csekkolni lehet, hogy vagy-e még?! és mit is kínálsz..
A teljes feladat átfutási ideje, cirka félév és aztán non-stop :-)
Az elején tanuló idővel és gyakori mondandó módosulással.
Mert idővel rájössz, hogy a lényeg: mit akarnak venni tőled?!
...és szinte biztosan nem azt, amit te el akarsz adni :-(
Átgondolás, újratervezés ... igazodás a piachoz.
Szóval,
- mérd fel a potenciális piacod
- vesd el magokat !!!!
- gondozd folyamatosan és
- várj amíg beérnek ... :-)
A szívós munka a nagy számok miatt >> mindig meghozza az eredményt!
De a nagy szám, azaz a folyamatos vetés kell...
A passzivitás nem hoz érdemi eredményt.
Ajánlott olvasmány a neten: B2B marketing ismeretek témakör.
Megéri azt a pártucat órát :-)
----
Bónusz: bármekkora baromságnak tartod is az MLM és társait.
Nézz meg pár óra kasza tamás, wolf gábor és társai videót illetve olvass
tőlük írásokat.
Nem fogod megbánni, hasznos infók mazsolázhatók ki belőle a máz alól.
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list