[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sun Dec 20 22:57:19 CET 2015
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta, 2015. 12. 20.:
> Igen, erre utal az, amikor írtam, hogy a neten fellelhető mérések
> köülönböző nagyságrendi tartományban mozognak.
> Egy biztos: a jelenség valószínűleg létezik, csak a pontos mérési
> módszer nincs definiálva.
az a weblap a megromlott, szaros savanyodott szaftra, mint
elektrolitra, ergó galvánelemre vitte a dolgot
a Galvánelemekről
https://hu.wikipedia.org/wiki/Galv%C3%A1nelem
itt van egy táblázat, hogy "Standard elektródpotenciál (Volt)"
és a táblázat alján a Volta elem,
A példában szereplő Volta-elem feszültsége:
0,34 – (– 0,76) = 1,1 volt
"... és csak az elektródák anyagi minőségétől, illetve az elektrolittól függ,"
a) milyen a digi multiméter anyaga (felülete)?
nikkel? – 0,23 a kínai meg nem fogja mondani
b) miből van az autód motorja öntve?
öntött vas? – 0,43
aluminium? – 1,66
spiáter? amiről egy táblázat sem szól
--------------------
ehhez képest a felszippantós, úszós ketyere kb 800Ft
egy autó meg sokszázezer Ft-hoz mérve 1 ezrelék alatti
beruházás
> Károly
>
> Pipi wrote:
>> 2015.12.20. 20:38 keltezéssel, lista mail írta:
>>> Na de miit is mérünk igazából?!
>>>
>>> Ez a mérés szerintem butaság az adott célra.
>> szerintem is, túl sok változós a képlet
>>
>>>
>>> elektróda-elektrolit-elektróda >> galván elem
>>> Ebből most az EGYIK elektróda és az elektrolit között mérünk >>
>>> feszültséget.
>>> De ez ugye nem a fenti 3 elemű galvánelem feszültsége.
>>>
>>> Adódik a kérdés... hogy az így mért csak FÉL galvánelemen mért érték
>>> mitől
>>> is függ?
>> miért lenne fél?
>> a műszer tapicsúcsa a második fém
>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list