[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Sun Dec 20 12:56:05 CET 2015


Szima Gábor <sygma at tesla.hu> írta, 2015. 12. 20.:
>
> On Sun, 20 Dec 2015, Karoly Kovacs wrote:
>
>> Bocs, magamnak válaszolok!
>> Kicsit gugliztam, s német autós fórumon ezt találtam:
>> - 0,2 Voltig szuper
>> - 0,4 Voltig elmegy
>> - 0,6 Volt fölött rossz.
>> Na most akkor mi van? Kinek van igaza? A totalcar-os cikknek vagy a német
>>
>> fórumnak?
>
> Nálam 180 mV, majd tartósan benne hagyva csökken.
> Pár éve volt egy kis gond a hűtőradiátorral (írtam is itt róla), akkor
> lett leengedve/némileg átcserélve, de nem teljesen friss az anyag.
>
> Szerintem keverik a méréshatárokat, esetleg a mérőzsinór anyaga számít
> nagyon.

http://foundation04.chem.elte.hu/Specik/(2)/konduktometer.pdf

3. oldal között

Váltakozó áram használata a vezetésmérésnél (egyenáram helyett) azért
előnyös, mert így elkerülhető, hogy a vezetési cellában elektrolízis induljon
meg, és az elektródok polarizálódjanak.

A váltakozó áram frekvenciája általában az 1–10 kHz intervallumba esik, de
kevésbé igényes mérésekhez akár a hálózati 50 Hz-es váltakozó áramot is
felhasználhatjuk.


>  							-Sygma
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list