[elektro-etc] Fagyálló mérés - nekem tetszett az ötlet
Cser Tamas
maguspr53 at gmail.com
Sun Dec 20 16:07:59 CET 2015
Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta, 2015. 12. 20.:
> Tamás, ne izélj! Olvasd el először a cikket!
> A mérés azon alapszik, hogy az öreg fagyálló bomlik (vagymi), s emiatt
> olyan vegyi folyamatok lépnek fel, amelyek során a fagyálló a hűtőkörben
> található fém elemekkel (alu, réz, vas, stb.) reakcióba lép, s emiatt
> galvánelemként viselkedik az egész rendszer.
lakásokban a fűtésnél réz, vas alu elemek és a villanybojler
tartálya képes szétrohadni, (vagy evvel riogatják az átlagembert)
és erre alkalmas a magnéziumrúd, ami a réz, vas, aluminium alkatrészeket
úgy védi meg, hogy a "magnézium anód rudat" emészti meg a "galvánelem"
(a villanybojlerbe dugják fel a "magnézium anódot")
nem mérnél egyformát kocsitól függően, az egyikben több a vasanyag,
másikban több a tiszta alumínium, sokban már az alumínum helyett spiáterből
öntenek sok alkatrészt, tehát nem ugyanaz a galvánelem feszültsége
lesz mérve, amibe belezavarhat a multiméter mérőérintkezőjének a valódi anyaga
is (volt aminél pl. szintén spiáterből volt)
tehát bele kell lógatni egy magnézium darabot, ha lenne egyáltalán
galvanikus rothadás, akkor ez a magnézium darab fog meghalni, megrohadni,
nem kell műszer sem, stb
> Tehát nem arról van szó, hogy kiveszünk egy kevés löttyöt, s azt egyéb,
> hagyományos módszerrel (refraktométer, sűrűségmérő, vagy akár a Te
> módszered) megmérjük.
> Az egész mérés másról szól! Lehet, hogy az öreg fagyálló még kiválóan
> fagyállik :), miközben már bomlik, s ezzel fokozatosan tönkreteszi a
> hűtőrendszert.
> De miért kellett ezt nekem külön leírnom? :)
>
> Károly
>
> Cser Tamas wrote:
>> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta, 2015. 12. 20.:
>>> De egy galvánelemen mit szeretnétek mérni váltakozó ársmmal?
>>
>> igazából pálinkából (etilalkohol-desztvíz) sem csinálnak galvánelemet,
>> meg etilén-glikol és ioncserélt akkuvíz keveréke sem igazán galvánelem
>> (szerintem)
>>
>>> 2015. dec. 20. du. 12:56 ezt írta ("Cser Tamas" <maguspr53 at gmail.com>):
>>>
>>>> Szima Gábor <sygma at tesla.hu> írta, 2015. 12. 20.:
>>>>>
>>>>> On Sun, 20 Dec 2015, Karoly Kovacs wrote:
>>>>>
>>>>>> Bocs, magamnak válaszolok!
>>>>>> Kicsit gugliztam, s német autós fórumon ezt találtam:
>>>>>> - 0,2 Voltig szuper
>>>>>> - 0,4 Voltig elmegy
>>>>>> - 0,6 Volt fölött rossz.
>>>>>> Na most akkor mi van? Kinek van igaza? A totalcar-os cikknek vagy a
>>>> német
>>>>>>
>>>>>> fórumnak?
>>>>>
>>>>> Nálam 180 mV, majd tartósan benne hagyva csökken.
>>>>> Pár éve volt egy kis gond a hűtőradiátorral (írtam is itt róla), akkor
>>>>> lett leengedve/némileg átcserélve, de nem teljesen friss az anyag.
>>>>>
>>>>> Szerintem keverik a méréshatárokat, esetleg a mérőzsinór anyaga számít
>>>>> nagyon.
>>>>
>>>> http://foundation04.chem.elte.hu/Specik/(2)/konduktometer.pdf
>>>>
>>>> 3. oldal között
>>>>
>>>> Váltakozó áram használata a vezetésmérésnél (egyenáram helyett) azért
>>>> előnyös, mert így elkerülhető, hogy a vezetési cellában elektrolízis
>>>> induljon
>>>> meg, és az elektródok polarizálódjanak.
>>>>
>>>> A váltakozó áram frekvenciája általában az 1–10 kHz intervallumba esik,
>>>> de
>>>> kevésbé igényes mérésekhez akár a hálózati 50 Hz-es váltakozó áramot is
>>>> felhasználhatjuk.
>>>>
>>>>
>>>>> -Sygma
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list