[elektro-etc] Hibrid visszatoltes

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
Fri May 23 16:30:37 CEST 2014


charles hoss <charles.hoss at gmail.com> írta, 2014. 05. 23.:
> Gondolkodtam itt a visszatoltesen es a marketingen es rajottem hogy csak
> saccolni tudok, azt sem valami jol.
> Mennyi energiat nyer vissza a fekezeskor egy ilyen auto?
> Mert az en tippem az hogy az elektromos es mechanikus fek kozotti kulonbseg
> foleg arra jo hogy a pilotat lenevelje a gaz fek hasznalatarol.
> Meglepne ha a fekezesi energia tobb mint 20% ujra mozgasi energiava tudna
> alakulni.

amiket én találtam, azokban
a motor(generátor) és az akku közé leginkább pl. szuperkondit dobnak be,
az gyorsan befogadja a fékenergiát, gyorsan vissza is adja, ha kell és a
maradékból meg "visszacsöpögteti" az akkuba apránként
( ilyenekről szólnak a BME-BKV kísérletei, metrónál, trolibusznál is )

ilyeneknél szó van arról, hogy az akku gyorstöltése is qrvalassú,
és ha nagyobb a fékenergia, mint amit a szuperkondi fel tudna zabálni,
(mert már feltöltődött) akkor a maradékot rá kell nyomni a fűtőtestekre,
amit régen is (100%-ban) a fűtőtestekre nyomták, azaz a
várható fékerők felzabálásához megfelelően nagy szuprkondi kell




> Bye
> Dexter
>



More information about the Elektro-etc mailing list