[elektro-etc] Béna BMW-s...

Mészáros Zsolt lista at tigriselektro.hu
Thu May 15 14:47:58 CEST 2014


2014.05.15. 14:38 keltezéssel, Mészáros Zsolt írta:
> Bizonyos lóerő felett hátra teszik a hajtást, mert
> - nem rángatja a kezedből a kormányt a kihajtás
> - az első féltengelycsukló nem biztos, hogy szeretné az átvitt 
> nyomatékot (biztos nem)
> - extrémebb körülmények között jobb ha felülkormányzott a kocsi, 
> mintha az orrát tolná. Inkább a seggét dobja és tolja alád a kocsit. 
> Jobban tudsz rátartani a kormánnyal. De ide általában sofőr is kell.
>
> Azért hajt elől a kocsik túlnyomó része manapság bizonyos árszint 
> alatt, mert olcsóbb ezt így.
> Nem kell kardán tengely, kevesebb az anyagigény. Simán keresztbe 
> beteszik a motort, rátolják oldalra váltót és mehet  is ki kétoldalt a 
> hajtás.
> Egy 8 vagy 10 hengeres motor már érdekesen férne be 90 fokkal elfordítva.
>
+ a féltengelycsukló elég sok első kerekes kocsinak a gyíkja. Kiszakad a 
gumiharang, zsír kijön belőle és mire meghallod, hogy kopog, addigra már 
csere az egész. Időnként nem árt kitekerni a kormányt két oldalra és 
megnézni egyben van-e a gumi.
Én téli / nyári cserekor mindig megnézem magamnak + vagy havonta ha 
eszembe jut.

Ha látod, hogy repedt, de még van benne kenés, akkor is szét kell kapni, 
de olcsóbb a dolog, arról nem is beszélve, hogy mikor összerakod az új 
haranggal a már egybekopott / összeigazodott alkatrésznek nem lesz baja.
Mikor kopottabbhoz tesznek egy új gyárit még nem vészes, de az olasz 
utángyártott, aminél 1-2 tized mm nem gond +/- elég érdekesen tud szólni...

BMW nagyon sokáig nem is csinált első kerekes kocsit, mert több hiba 
forrásának is tartották.

-- 
Best regards,

Zsolt Meszaros
IT-Sysadmin



More information about the Elektro-etc mailing list