[elektro-etc] Repülő Bp. fölött

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Sat May 10 19:55:07 CEST 2014


Már írtam itt a listán is, Neked is érdekes lehet.
Kleinneusiedl mellett (koord.: 48.079828,16.594498), az országútnál van 
a déli kifutópálya vége, s a tavalyi kerítésfelújításkor a kifutópálya 
tengelyében csináltak is egy lyukat a kerítésen, amelyet egy 
rozsdamentes acéllemezből alakítottak ki (tényleg!), hogy onnan lehessen 
fotózni. Mi rendszeresen autózunk arra fele, valóban nagyon érdekes, 
amikor szinte meg lehet vakarni a repülők hasát. :)

Megj. Heathrow-hoz: szerencsére Schwechat-on nem gyakori egyrészt a 
jumbo-k jelenléte, másrészt, amint írtam, mi csak ritkán kerülünk a 
"szórásba". Felettünk, alacsony röppályán, jumbo évente csak kb. 3-4 
alkalommal megy.

Károly

-------- Original Message --------

> Heathrow-n is mindig úgy küldték a gépeket, hogy egy nagy (747 vagy
> hasonló), egy kicsi (737-es vagy még kisebb).
>
> A kicsi félúton a kifutón már rég a levegőben volt, a nagy meg csak jó
> sokára emelkedett fel. Így viszont a kicsi nem repült át a nagy okozta
> légörvényeken, és kisebb időközzel lehetett őket indítani, nem kellett
> megvárni, míg lenyugszik a felkavart levegő. A legsűrűbb időben talán
> 50 másodpercenként indul egy gép ilyen módon.
>
> Az is jó volt, hogy amikor szembeállt az ember a kifutóval valamikor
> estefelé, ahová jöttek be a gépek, simán bármikor lehetett 4 db
> fényszórót látni. 5-öt is elég könnyen, vadászni igazából a 6
> fényszóróra kellett, ahogyan iskoláztak befelé a gépek... :-)
>
> Meg a reptértől délre, a 4-es terminálhoz szolgáló metró állomása
> olyan, hogy ha éppen szerencséje van az embernek, akkor kilép az
> épületből, és majdnem a feje fölött úgy 50-100 m-re elosonkodik
> halkan-csendben egy 747-es, hogy az emberfia foga összekoccan (vagy
> két tucatszor :-)).
>
> Best regards,
> Andy
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-10 19:12 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>> Ez marha érdekes ám! Annak idején, amikor először szabadultam ki igazándiból
>> nyugatra, és esetleg huzamosabb ideig is ott tartózkodtam, igencsak
>> elcsodálkoztam. Magyarországon ugyanis már a "komcsi" rendszerben is tiltott
>> volt a lakott terület feletti alacsony repülés. Ezzel szemben nyugaton
>> simán, minden további nélkül. A legdurvább Svájc, ahol annyira öntudatosak a
>> póógárok, hogy az is megengedett, ha valakinek szinte a haját borzolják az
>> F-akárhányas harci gépek. Én konkrétan frászt kaptam...
>> Most a Schwechat-i reptértől tízegynéhány km-re lakunk légvonalban.
>> Általában semmi probléma nem szokott lenni. Van ugyan felettünk egy folyosó,
>> de mire idáig jutnak a gépek, elviselhető a zaj (illetve ugye már jó pár éve
>> kötelező máshogy "húzatni" a gépeket). Ráadásul, nem is mindig erre jönnek.
>> Ez az irány a ritkább, gondolom, az uralkodó szélirány miatt.
>> Kivéve ezek a rohadék Jumbo-k (747, 380)! Hogy a rosseb enné meg őket!
>> Gondolom, ezek mőszakilag sem képesek ilyen rövid távon annyira
>> felemelkedni, hogy nálunk ne okozna gondot, zajt. Néha (szerencsére valóban
>> ritkán!) mintha az agyamat rezegtetnék. A csetresek olyankor táncot járnak a
>> szekrényben. :)
>>
>> Károly
>>
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Budapest felett tilos alacsonyan , oktato stb repulni.
>>> Vagy izraeli volt vagy nagyon kulonleges engedelyeket szerzett be. Filmes
>>> vagy egyeb komoly okokkal.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2014.05.10. 18:19, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>
>>>> Most délután legalább egy, de inkább másfél órát körözött egy repülő.
>>>> Szemre olyan 100m magasan lehetett. Nem ismerem a géptípusokat, olyan
>>>> régimódi téglalap szárnyú, elől látni lehetett a kerekeit, és olyan volt
>>>> a
>>>> mozgása, mint egy tanulórepülőnek, jól bedöntögette, és mondom,
>>>> körbe-körbe
>>>> ment, nem túl magasan. Magamtól azt gondolnám, hogy eléggé veszélyes,
>>>> ezért
>>>> nem is sűrűn látni ilyet. Tudtok erről valamit?
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> --
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>>
>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list