[elektro-etc] Repülő Bp. fölött

Xorn toth.endre at gmail.com
Sat May 10 19:34:49 CEST 2014


Heathrow-n is mindig úgy küldték a gépeket, hogy egy nagy (747 vagy
hasonló), egy kicsi (737-es vagy még kisebb).

A kicsi félúton a kifutón már rég a levegőben volt, a nagy meg csak jó
sokára emelkedett fel. Így viszont a kicsi nem repült át a nagy okozta
légörvényeken, és kisebb időközzel lehetett őket indítani, nem kellett
megvárni, míg lenyugszik a felkavart levegő. A legsűrűbb időben talán
50 másodpercenként indul egy gép ilyen módon.

Az is jó volt, hogy amikor szembeállt az ember a kifutóval valamikor
estefelé, ahová jöttek be a gépek, simán bármikor lehetett 4 db
fényszórót látni. 5-öt is elég könnyen, vadászni igazából a 6
fényszóróra kellett, ahogyan iskoláztak befelé a gépek... :-)

Meg a reptértől délre, a 4-es terminálhoz szolgáló metró állomása
olyan, hogy ha éppen szerencséje van az embernek, akkor kilép az
épületből, és majdnem a feje fölött úgy 50-100 m-re elosonkodik
halkan-csendben egy 747-es, hogy az emberfia foga összekoccan (vagy
két tucatszor :-)).

Best regards,
Andy

Best regards,
Andy

2014-05-10 19:12 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
> Ez marha érdekes ám! Annak idején, amikor először szabadultam ki igazándiból
> nyugatra, és esetleg huzamosabb ideig is ott tartózkodtam, igencsak
> elcsodálkoztam. Magyarországon ugyanis már a "komcsi" rendszerben is tiltott
> volt a lakott terület feletti alacsony repülés. Ezzel szemben nyugaton
> simán, minden további nélkül. A legdurvább Svájc, ahol annyira öntudatosak a
> póógárok, hogy az is megengedett, ha valakinek szinte a haját borzolják az
> F-akárhányas harci gépek. Én konkrétan frászt kaptam...
> Most a Schwechat-i reptértől tízegynéhány km-re lakunk légvonalban.
> Általában semmi probléma nem szokott lenni. Van ugyan felettünk egy folyosó,
> de mire idáig jutnak a gépek, elviselhető a zaj (illetve ugye már jó pár éve
> kötelező máshogy "húzatni" a gépeket). Ráadásul, nem is mindig erre jönnek.
> Ez az irány a ritkább, gondolom, az uralkodó szélirány miatt.
> Kivéve ezek a rohadék Jumbo-k (747, 380)! Hogy a rosseb enné meg őket!
> Gondolom, ezek mőszakilag sem képesek ilyen rövid távon annyira
> felemelkedni, hogy nálunk ne okozna gondot, zajt. Néha (szerencsére valóban
> ritkán!) mintha az agyamat rezegtetnék. A csetresek olyankor táncot járnak a
> szekrényben. :)
>
> Károly
>
>
> -------- Original Message --------
>
>> Budapest felett tilos alacsonyan , oktato stb repulni.
>> Vagy izraeli volt vagy nagyon kulonleges engedelyeket szerzett be. Filmes
>> vagy egyeb komoly okokkal.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2014.05.10. 18:19, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>
>>> Most délután legalább egy, de inkább másfél órát körözött egy repülő.
>>> Szemre olyan 100m magasan lehetett. Nem ismerem a géptípusokat, olyan
>>> régimódi téglalap szárnyú, elől látni lehetett a kerekeit, és olyan volt
>>> a
>>> mozgása, mint egy tanulórepülőnek, jól bedöntögette, és mondom,
>>> körbe-körbe
>>> ment, nem túl magasan. Magamtól azt gondolnám, hogy eléggé veszélyes,
>>> ezért
>>> nem is sűrűn látni ilyet. Tudtok erről valamit?
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list