[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után

Karoly Kovacs psat55 at yahoo.de
Fri May 9 08:53:39 CEST 2014


Gondolom, "new deal", nem?

Karoly

-------- Original Message --------

> План Маршалла
>
> A másik az mi is? Ebben az olvasatban nem ugrik be... :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-09 8:16 GMT+02:00 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>> hogy kell cirill betukkel leirni a marshall segelyt es a novaja gyeal-t?
>> bye
>> dexter
>> On 9 May 2014 08:11, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>
>>> Csak azután az osztrákok jócskán visszakaptak Amerikától ebből, míg
>>> Magyarországról csak tovább vittek kifelé mindent...
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2014-05-09 8:02 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>>>> Igazad van, de nem hiszem, hogy a szetbombazott hazak pontos szama
>>> hatarozta
>>>> volna meg az orszag haboru utani nyomorusagat.
>>>> Szerintem (de ez csak az en szemelyes velemenyem) a negy reszre darabolas
>>>> sem pozitiv iranyban dobott a dolgon. A gyoztesek szerintem mindenutt
>>>> lerabolrak az orszagot, csak amarikai/angol/francia reszrol bizonyara
>>> valami
>>>> eufemizmust hasznaltak a rablas szo helyett. :)
>>>>
>>>> De mindegy, a lenyag az, hogy sem Magyarorszag, sem Ausztria nem uszta
>>> meg a
>>>> haborut, mindket orszag sulyos arat fizetett.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>> -------- Original Message --------
>>>>
>>>>> Azért annyira mégsem tudták szétnyomni, mint Budapestet a körülzárás
>>>>> alatt.
>>>>>
>>>>> Ráadásul itt van a három Flakturm, ami szintén eléggé visszatartó erő
>>>>> volt a szövetséges bombázók számára. Azok a maguk idejében, azon a
>>>>> technikai szinten nem sok esélyt adtak pl. egy komolyabb
>>>>> szőnyegbombázásra rettenetes veszteségek nélkül. Bécset nem lehetett
>>>>> volna Hamburg módjára elintézni, de mondjuk nem is volt miért -
>>>>> Hamburgban a kikötő és a tengeralattjáró dokkok jelentették a
>>>>> célpontokat, a város letarolása már csak "collateral damage" volt. :-/
>>>>> (N.B. 43 júliusában már állt egy ilyen Hamburgban is, de a másodikat
>>>>> még csak akkor építették, októberre lett kész).
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2014-05-09 7:32 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>>>>>>
>>>>>> Elegge szet volt bombazva. Hogy pont az oroszok-e, azt konkretan nem
>>>>>> tudom.
>>>>>> Kepek vannak rola szep szammal a neten.
>>>>>> Noch dazu, a varost (ugy, ahogy az egesz orszagot is) a szovetsegesek
>>>>>> negy
>>>>>> reszre daraboltak:
>>>>>> http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wien_Besatzungszonen.png
>>>>>>
>>>>>> Karoly
>>>>>>
>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>
>>>>>>> Becset szetbombaztak az oroszok?
>>>>>>> Vagy zaszlocskakkal unnepelve vartak a felszabaditokat ahogy hitlert
>>> is
>>>>>>> annak idejen?
>>>>>>>
>>>>>>> Bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>> 2014.05.08. 16:38, "Karoly Kovacs" <psat55 at yahoo.de> ezt írta:
>>>>>>>
>>>>>>>> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak,
>>>>>>>> szomszedaimnak. :)
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>>>>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk
>>> (nem
>>>>>>>> csak a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva
>>> mindket
>>>>>>>> orszag, ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes, hogy
>>>>>>>> egyreszt Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat
>>>>>>>> folytatva
>>>>>>>> fokozatos orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a
>>>>>>>> kifosztas/elnyomas
>>>>>>>> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek
>>> annyira.
>>>>>>>> Aztan ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az
>>>>>>>> osztrakok a vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol
>>>>>>>> ismertek
>>>>>>>> a
>>>>>>>> tenyek. :(((
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>>>>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig igaz,
>>>>>>>> hogy
>>>>>>>> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli
>>> magyar
>>>>>>>> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto,
>>>>>>>> felfoghatatlan
>>>>>>>> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb pozicio
>>>>>>>> viszont
>>>>>>>> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem
>>> egyforma
>>>>>>>> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben
>>>>>>>> Ausztria
>>>>>>>> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>
>>>>>>>> -------- Original Message --------
>>>>>>>>
>>>>>>>>     Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is negyven
>>>>>>>>> évig szocializmus...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Topy
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>>>>>>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
>>>>>>>>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben érkezik 10
>>>>>>>>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési
>>> hibán
>>>>>>>>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell
>>> tovább,
>>>>>>>>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész évre
>>>>>>>>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül
>>> (kb.
>>>>>>>>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete
>>> stb.
>>>>>>>>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a budapestivel.
>>>>>>>>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
>>>>>>>>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben
>>> azonos
>>>>>>>>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével
>>>>>>>>>> kerül
>>>>>>>>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és
>>> szombat
>>>>>>>>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a
>>>>>>>>>> billentyűzeteddel...?
>>>>>>>>>> :-/
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Best regards,
>>>>>>>>>> Andy
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
>>>>>>>>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont többe
>>>>>>>>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
>>>>>>>>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a
>>>>>>>>>>> bérlettel
>>>>>>>>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés, amit a
>>>>>>>>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
>>>>>>>>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Topy
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
>>>>>>>>>>>> igazolványhoz
>>>>>>>>>>>> jó a bérletszelvény.
>>>>>>>>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az az
>>>>>>>>>>>> érdekes,
>>>>>>>>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az autópályán
>>> a
>>>>>>>>>>>> kocsiban
>>>>>>>>>>>> legyen.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <
>>> lista at tigriselektro.hu>:
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>     +1
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
>>>>>>>>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x
>>>>>>>>>>>>> összegért
>>>>>>>>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
>>>>>>>>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt
>>> nekik.
>>>>>>>>>>>>> Az
>>>>>>>>>>>>> 1 db
>>>>>>>>>>>>> eladott bérlet utazik...
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>     Hozzateszem ugy, hogy
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
>>>>>>>>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
>>>>>>>>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
>>>>>>>>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
>>>>>>>>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a kartyamat
>>>>>>>>>>>>>> akarkinek,
>>>>>>>>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek
>>>>>>>>>>>>>> szallito
>>>>>>>>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>> --
>>>>>>>>>>>>> Zsolt Meszaros
>>>>>>>>>>>>> IT-Sysadmin
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list