[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után
Karoly Kovacs
psat55 at yahoo.de
Thu May 8 18:48:09 CEST 2014
Lyovanna! Grammarnaci! :)
Karoly
-------- Original Message --------
> Most vagy látsszék, vagy látsszon. De semmiképpen nem látszódjék,
> hiába akarod az archaizálással eltakarni a nyelvi hibát. :-)
>
> Azután .hu jöttek az oroszok és vittek mindent/mindenkit, az osztrákok
> meg kapták a Marshall-segélyt. 5% ment az osztrákoknak, több mint 700
> millió dollár. A keleti blokkból összesen a jugók kaptak 231 milliót,
> és az NDK 0,01-et. Ez sem volt igazán mindegy.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2014-05-08 16:38 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
>> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
>>
>>
>>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
>> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak, szomszedaimnak.
>> :)
>>
>>
>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>> szintre hozásának, mint a labancoknak
>> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk (nem csak
>> a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva mindket orszag,
>> ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes, hogy egyreszt
>> Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat folytatva fokozatos
>> orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a kifosztas/elnyomas
>> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek annyira. Aztan
>> ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az osztrakok a
>> vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol ismertek a tenyek. :(((
>>
>>
>>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig igaz, hogy
>> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli magyar
>> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto, felfoghatatlan
>> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb pozicio viszont
>> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem egyforma
>> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben Ausztria
>> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
>>
>> Karoly
>>
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is negyven
>>> évig szocializmus...
>>>
>>> Topy
>>>
>>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>>
>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
>>>>
>>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
>>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
>>>>
>>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben érkezik 10
>>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési hibán
>>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell tovább,
>>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész évre
>>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
>>>>
>>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül (kb.
>>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
>>>>
>>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete stb.
>>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a budapestivel.
>>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
>>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben azonos
>>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével kerül
>>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és szombat
>>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
>>>>
>>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a billentyűzeteddel...?
>>>> :-/
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
>>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont többe
>>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
>>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a bérlettel
>>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés, amit a
>>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
>>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
>>>>>
>>>>> Topy
>>>>>
>>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
>>>>>>
>>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
>>>>>> igazolványhoz
>>>>>> jó a bérletszelvény.
>>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az az
>>>>>> érdekes,
>>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az autópályán a
>>>>>> kocsiban
>>>>>> legyen.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <lista at tigriselektro.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> +1
>>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
>>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x összegért
>>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
>>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt nekik. Az
>>>>>>> 1 db
>>>>>>> eladott bérlet utazik...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>>
>>>>>>>> Hozzateszem ugy, hogy
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
>>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
>>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
>>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
>>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a kartyamat
>>>>>>>> akarkinek,
>>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek szallito
>>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> --
>>>>>>> Zsolt Meszaros
>>>>>>> IT-Sysadmin
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list