[elektro-etc] Bérlet csak igazoltatás után

Xorn toth.endre at gmail.com
Thu May 8 17:42:21 CEST 2014


Most vagy látsszék, vagy látsszon. De semmiképpen nem látszódjék,
hiába akarod az archaizálással eltakarni a nyelvi hibát. :-)

Azután .hu jöttek az oroszok és vittek mindent/mindenkit, az osztrákok
meg kapták a Marshall-segélyt. 5% ment az osztrákoknak, több mint 700
millió dollár. A keleti blokkból összesen a jugók kaptak 231 milliót,
és az NDK 0,01-et. Ez sem volt igazán mindegy.

Best regards,
Andy

2014-05-08 16:38 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
> Csak felig igaz, amit irsz. Megmagyarazom:
>
>
>> lett volna náluk is negyven évig szocializmus...
> Ez igaz. En is mindig ezt emlegetem az osztrak barataimnak, szomszedaimnak.
> :)
>
>
>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>> szintre hozásának, mint a labancoknak
> Na, ez nem igaz! A haboru utan kb. ugyanarrol a szintrol indultunk (nem csak
> a tomegkozlekedest tekintve), ugyanugy szet volt bombazva mindket orszag,
> ugyanugy le volt rabolva mindket orszag. Az mas kerdes, hogy egyreszt
> Ausztriaban a haboru utan tudatos semlegessegi politikat folytatva fokozatos
> orszagepites kezdodott, mig Magyarorszagon a kifosztas/elnyomas
> folytatodott, csak bekentek szines mazzal, hogy ne latszodjek annyira. Aztan
> ugye jottek a sorsfordito 1955-56-os evek, ahol is 55-ben az osztrakok a
> vegleg leraztak a magszallokat, nalunk meg ugye jol ismertek a tenyek. :(((
>
>
>> Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
> Ez sem egeszen igy van, legalabbis igy megfogalmazva nem. Odaig igaz, hogy
> Ausztria mai joletenek jelentos alapjat kepeztek a monarchiabeli magyar
> termekek, munkasok, sot a magyar fourak vagyona (elkepeszto, felfoghatatlan
> vagyonokrol van szo - Eszterhazyak, Palffyak, stb.). A jobb pozicio viszont
> csak felig igaz, mert amint fentebb is irtam, a haboru csaknem egyforma
> szintre hozta a ket orszagot, sot, egyes velemenyek szerint 45-ben Ausztria
> rosszabb kilatasok ele nezett, mint Magyarorszag.
>
> Karoly
>
>
> -------- Original Message --------
>
>> Nekünk kicsit mélyebbről kell nekirugaszkodnunk a tömegközlekedés
>> szintre hozásának, mint a labancoknak, lett volna náluk is negyven
>> évig szocializmus...
>>
>> Topy
>>
>> PS: Ráadásul a monarchia idején innen kilapátolt javakkal eleve jobb
>> pozícióból indultak neki a feladatnak szvsz...
>>
>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2014. május 8. 15:05):
>>>
>>> Bécsben 45 Euro a havi bérlet, azaz kevesebb, mint másfélszere a
>>> BKK-nak. Fénykép nélkül, átadható másnak is.
>>>
>>> Ami fényképes, az az éves bérlet, ami havi szelvényekben érkezik 10
>>> havi fizetés ellenében, pontosan napi 1 Euroért. Ez kerekítési hibán
>>> belül pont a budapesti fényképes havi bérlet ára. Ha nem kell tovább,
>>> le lehet mondani, és nem vonják tovább az árát, ill. ha egész évre
>>> előre kifizetted, visszatérítik a fel nem használt részt.
>>>
>>> A bécsi bérletek érvényesek a vonatokra is a 100-as zónán belül (kb.
>>> mint Bp. közigazgatási határa a BKK bérletek esetében.)
>>>
>>> A járatok sűrűsége, a járművek állapota, a teljes hálózat mérete stb.
>>> nem összehasonlítható a bérletek árának viszonyában a budapestivel.
>>> Bécsben éves szinten kb. másfélszeres a járat-km-ek száma, mint
>>> Budapesten - ehhez képest az arcképes bérlet abszolút értékben azonos
>>> összegbe kerül, míg az átruházható havi csak a hálózat méretével kerül
>>> arányosan többe. Járnak a metrók egész éjjel minden péntek és szombat
>>> este, elég masszív éjszakai járat hálózat van stb.
>>>
>>> Milyen bérletkölcsönzőről beszélsz akkor te itt a billentyűzeteddel...?
>>> :-/
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2014-05-08 14:56 GMT+02:00 Topybear <topybear at gmail.com>:
>>>>
>>>> Mert az ára úgy van kialakítva, hogy egy személy használhatja.
>>>> Kialakíthatnák úgy is, hogy bárki mehet vele, akkor viszont többe
>>>> kerülne - ugyanazzal a bérlettel többet utaznának.
>>>> Nálunk a cégnél a kollégákat elnézve a fél cég ugyanazzal a bérlettel
>>>> járna ki kajáért, vásárolni stb. Egyértelmű bevételkiesés, amit a
>>>> magasabb árral lehetne kompenzálni.
>>>> Sőt szerintem beindulna a bérletkölcsönző iparág... :)
>>>>
>>>> Topy
>>>>
>>>> Skandar Graun <sgraun at gmail.com> írta (2014. május 8. 14:46):
>>>>>
>>>>> Innentől kezdve pedig tényleg jó kérdés, hogy miért csak egy
>>>>> igazolványhoz
>>>>> jó a bérletszelvény.
>>>>> Ugyanaz, mint az amcsi elektronikus autópálya matrica. Nem az az
>>>>> érdekes,
>>>>> mi a hozzákapcsolódó rendszám. Az az érdekes, hogy az autópályán a
>>>>> kocsiban
>>>>> legyen.
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2014. május 8. 14:34 Mészáros Zsolt írta, <lista at tigriselektro.hu>:
>>>>>
>>>>>> +1
>>>>>> Nem értem mért lenne gond, ha más is használja a bérletet.
>>>>>> Egyszerre ketten egy időben úgy sem tudják. A bérlet pedig x összegért
>>>>>> korlátlan utazást tesz lehetővé.
>>>>>> Azaz, hogy én kölcsönadom a havernak vagy nem nem okoz kárt nekik. Az
>>>>>> 1 db
>>>>>> eladott bérlet utazik...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.05.08. 12:47 keltezéssel, Jozsef Valkai írta:
>>>>>>
>>>>>>> Hozzateszem ugy, hogy
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> -neten fel tudjam tolteni akar MOBILROL IS!
>>>>>>> -neten fel tudjam tiolteni SMS-sel is!
>>>>>>> -neten vagy mobilrol le tudjam kerdezni az egyenleget.
>>>>>>> -legyen mobil applikacio!
>>>>>>> -ne nevhez kotott legyen, tehat kolcson tudjam adni a kartyamat
>>>>>>> akarkinek,
>>>>>>> mert sztem rohadtul mindegy a BKKnak meg minden mas mocsadek szallito
>>>>>>> cegnek hogy ki utazik.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>> Zsolt Meszaros
>>>>>> IT-Sysadmin
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list