[elektro-etc] Bukósisak
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jun 22 23:09:45 CEST 2014
Értem én, értem :)
De azért van abban különbség, hogy valami tényleg menő (ez az), vagy
csak a suttyó mainstream szemében menő, és arra kell, hogy attól egy más
kasztnak hidd magad, mint ahova tartozol.
Gábor
2014.06.22. 22:54 keltezéssel, charles hoss írta:
> De allat :)
> Nem erdekel az oakley extraprofitja , sem az oakley image faktor, de meg
> szeretnem csinalni es viselni motorozni :)
>
> Bye
> Dexter
> 2014.06.22. 22:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>
>> Ja, így már megy. Hát ez igen :)
>> Csak azt írja, már nem gyártják.
>> Meg az 500 dezső se semmi.
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.22. 22:43 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> Bocsi. Az oakley medusa. Nem hydra.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> 2014.06.22. 22:41, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
>>>
>>> Ismerem , en is nagyon elfogadnam:)
>>>> Mondjuk en ebbol a szempontbol hulye vagyok, szoval valoszinuleg a
>>>> caberget vennem vagy egy uj sixsixone-t es egy 3d nyomtatott rahuzhato
>>>> gumi
>>>> predator kotont csinaltatnek hozza.
>>>> Btw , imadnek egy oakley hydra sapkat is:)
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> 2014.06.22. 22:35, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>
>>>> Talán már linkeltem korábban, ezt elfogadnám:
>>>>> http://www.nlo-moto.ru/helmet/predator-4
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2014.06.22. 21:35 keltezéssel, Bali Zoltan írta:
>>>>>
>>>>> Hát, nem csak 12 évet motoroztam, hanem akkor
>>>>>> kezdtem újra motorozni. 70-71 ben(most belegondoltam,
>>>>>> lehettem 5.-6.-os) tanulgattam a nagybátyám Danuviáján,
>>>>>> később néha, a T5-ösén. Majd, talán 77-ben. egy SB50-et kaptam.
>>>>>> Talán 82-ig használtam rendszeresen, aztán behalt a
>>>>>> gyújtótekercse és a maszek utángyártottakkal, leszoktattak
>>>>>> a motorozásról, amihez hozzásegítettek még a hazai fröccsöntésű
>>>>>> szimeringgel, ami 5 km-ig bírta. Mást meg, nem lehetett kapni.
>>>>>> A végén NDK-ból hoztak rokonok, eredeti TGL-es szimeringet
>>>>>> meg gyújtótekercset. De akkoriba már, inkább az autót használtam.
>>>>>> Na jól, elregéltem a motoros pályafutásom, szóval, volt előzmény.
>>>>>>
>>>>>> hatvan korul van a tourmax .
>>>>>> Nem tudom egyről beszélünk? Én ezt néztem:
>>>>>> <http://www.caberg.it/download/scheda_prodotto/en/caberg_T.pdf>
>>>>>> 1600 gramm -+ 50g
>>>>>> Vagy úgy gondoltad egyhatvan?
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Subert, megjegyzem.
>>>>>>
>>>>>> Köszi
>>>>>>
>>>>>> Üdv. Zoli
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2014.06.22. 21:03 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>> 2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
>>>>>>> Köszi a felhomályosítást :) .
>>>>>>>
>>>>>>>> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>>>>>>>>
>>>>>>>> a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a
>>>>>>>>
>>>>>>> motoron
>>>>>>> lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit
>>>>>>> viselt
>>>>>>> , nem lett volna szuksege ha nem hordja .
>>>>>>> ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
>>>>>>> kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal
>>>>>>> kevesbe
>>>>>>> veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu ,
>>>>>>> jobb
>>>>>>> tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy
>>>>>>> braincap-ben
>>>>>>> , strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz
>>>>>>> benne
>>>>>>> hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam
>>>>>>> miatt
>>>>>>> lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
>>>>>>> merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
>>>>>>> masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan)
>>>>>>> hogy
>>>>>>> nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem
>>>>>>> nyulik
>>>>>>> egy
>>>>>>> arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
>>>>>>> sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem
>>>>>>> zar
>>>>>>> , ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre
>>>>>>> keszult
>>>>>>> es nem ved elegge)
>>>>>>> az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
>>>>>>> kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
>>>>>>> http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
>>>>>>> https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
>>>>>>> itt latszik az atalakitas .
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
>>>>>>>
>>>>>>>> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>>>>>>>>
>>>>>>>> mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik
>>>>>>>> meg
>>>>>>>>
>>>>>>> egy
>>>>>>> negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van
>>>>>>> belole)
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
>>>>>>>
>>>>>>>> kopp-kopp.
>>>>>>>>
>>>>>>>> egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj
>>>>>>>>
>>>>>>> motor ,
>>>>>>> papirok hianya , uj orszag kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha
>>>>>>> tizenket
>>>>>>> evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
>>>>>>> esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de
>>>>>>> meg
>>>>>>> boven tanulo pilotat.
>>>>>>>
>>>>>>> Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a
>>>>>>>
>>>>>>>> termoplasztikok
>>>>>>>> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint
>>>>>>>> amit
>>>>>>>> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem
>>>>>>>> tudom
>>>>>>>> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy
>>>>>>>> high-end
>>>>>>>> sisakkal üljek robogóra :) .
>>>>>>>>
>>>>>>>> hatvan korul van a tourmax .
>>>>>>>>
>>>>>>> a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy
>>>>>>> minosegi
>>>>>>> kulonbseg .
>>>>>>> bizonyos szempontbol mind jo .
>>>>>>> a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az
>>>>>>> ara is
>>>>>>> ezt tukrozi. lenyegen az alap
>>>>>>> a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak
>>>>>>> kozotti
>>>>>>> gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a
>>>>>>> tulhordasra
>>>>>>> az elettartam lejarta utan .
>>>>>>> a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az
>>>>>>> integral
>>>>>>> , aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
>>>>>>> en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
>>>>>>> sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a
>>>>>>> szemembe
>>>>>>> suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a
>>>>>>> napot ,
>>>>>>> mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
>>>>>>> tokeletesen kizarja a napot .
>>>>>>> jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot -
>>>>>>> raadasul
>>>>>>> nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem
>>>>>>> vagy
>>>>>>> szemuveges .
>>>>>>>
>>>>>>> ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
>>>>>>> fanatikus bmw rajongo utalta :)
>>>>>>> (az oszintek a rajongok kozul is)
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list