[elektro-etc] Bukósisak
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 22 22:43:02 CEST 2014
Bocsi. Az oakley medusa. Nem hydra.
Bye
Dexter
2014.06.22. 22:41, "charles hoss" <charles.hoss at gmail.com> ezt írta:
> Ismerem , en is nagyon elfogadnam:)
> Mondjuk en ebbol a szempontbol hulye vagyok, szoval valoszinuleg a
> caberget vennem vagy egy uj sixsixone-t es egy 3d nyomtatott rahuzhato gumi
> predator kotont csinaltatnek hozza.
> Btw , imadnek egy oakley hydra sapkat is:)
> Bye
> Dexter
> 2014.06.22. 22:35, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>
>> Talán már linkeltem korábban, ezt elfogadnám:
>> http://www.nlo-moto.ru/helmet/predator-4
>>
>> Gábor
>>
>> 2014.06.22. 21:35 keltezéssel, Bali Zoltan írta:
>>
>>> Hát, nem csak 12 évet motoroztam, hanem akkor
>>> kezdtem újra motorozni. 70-71 ben(most belegondoltam,
>>> lehettem 5.-6.-os) tanulgattam a nagybátyám Danuviáján,
>>> később néha, a T5-ösén. Majd, talán 77-ben. egy SB50-et kaptam.
>>> Talán 82-ig használtam rendszeresen, aztán behalt a
>>> gyújtótekercse és a maszek utángyártottakkal, leszoktattak
>>> a motorozásról, amihez hozzásegítettek még a hazai fröccsöntésű
>>> szimeringgel, ami 5 km-ig bírta. Mást meg, nem lehetett kapni.
>>> A végén NDK-ból hoztak rokonok, eredeti TGL-es szimeringet
>>> meg gyújtótekercset. De akkoriba már, inkább az autót használtam.
>>> Na jól, elregéltem a motoros pályafutásom, szóval, volt előzmény.
>>>
>>> hatvan korul van a tourmax .
>>>>
>>>
>>> Nem tudom egyről beszélünk? Én ezt néztem:
>>> <http://www.caberg.it/download/scheda_prodotto/en/caberg_T.pdf>
>>> 1600 gramm -+ 50g
>>> Vagy úgy gondoltad egyhatvan?
>>>
>>>
>>> Subert, megjegyzem.
>>>
>>> Köszi
>>>
>>> Üdv. Zoli
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2014.06.22. 21:03 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>> 2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
>>>>
>>>> Köszi a felhomályosítást :) .
>>>>> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>>>>>
>>>>> a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a
>>>> motoron
>>>> lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit
>>>> viselt
>>>> , nem lett volna szuksege ha nem hordja .
>>>> ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
>>>> kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal
>>>> kevesbe
>>>> veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu ,
>>>> jobb
>>>> tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy
>>>> braincap-ben
>>>> , strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz
>>>> benne
>>>> hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam
>>>> miatt
>>>> lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
>>>> merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
>>>> masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan)
>>>> hogy
>>>> nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem nyulik
>>>> egy
>>>> arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
>>>> sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem
>>>> zar
>>>> , ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre
>>>> keszult
>>>> es nem ved elegge)
>>>> az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
>>>> kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
>>>> http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
>>>> itt latszik az atalakitas .
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
>>>>> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>>>>>
>>>>> mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik meg
>>>> egy
>>>> negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van
>>>> belole)
>>>>
>>>>
>>>> Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
>>>>> kopp-kopp.
>>>>>
>>>>> egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj
>>>> motor ,
>>>> papirok hianya , uj orszag kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha
>>>> tizenket
>>>> evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
>>>> esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de
>>>> meg
>>>> boven tanulo pilotat.
>>>>
>>>> Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a
>>>>> termoplasztikok
>>>>> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint
>>>>> amit
>>>>> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem tudom
>>>>> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy
>>>>> high-end
>>>>> sisakkal üljek robogóra :) .
>>>>>
>>>>> hatvan korul van a tourmax .
>>>> a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy minosegi
>>>> kulonbseg .
>>>> bizonyos szempontbol mind jo .
>>>> a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az
>>>> ara is
>>>> ezt tukrozi. lenyegen az alap
>>>> a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak
>>>> kozotti
>>>> gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a
>>>> tulhordasra
>>>> az elettartam lejarta utan .
>>>> a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az
>>>> integral
>>>> , aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
>>>> en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
>>>> sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a
>>>> szemembe
>>>> suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a napot ,
>>>> mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
>>>> tokeletesen kizarja a napot .
>>>> jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot -
>>>> raadasul
>>>> nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem
>>>> vagy
>>>> szemuveges .
>>>>
>>>> ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
>>>> fanatikus bmw rajongo utalta :)
>>>> (az oszintek a rajongok kozul is)
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list