[elektro-etc] Bukósisak
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Jun 22 22:41:00 CEST 2014
Ismerem , en is nagyon elfogadnam:)
Mondjuk en ebbol a szempontbol hulye vagyok, szoval valoszinuleg a caberget
vennem vagy egy uj sixsixone-t es egy 3d nyomtatott rahuzhato gumi predator
kotont csinaltatnek hozza.
Btw , imadnek egy oakley hydra sapkat is:)
Bye
Dexter
2014.06.22. 22:35, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
> Talán már linkeltem korábban, ezt elfogadnám:
> http://www.nlo-moto.ru/helmet/predator-4
>
> Gábor
>
> 2014.06.22. 21:35 keltezéssel, Bali Zoltan írta:
>
>> Hát, nem csak 12 évet motoroztam, hanem akkor
>> kezdtem újra motorozni. 70-71 ben(most belegondoltam,
>> lehettem 5.-6.-os) tanulgattam a nagybátyám Danuviáján,
>> később néha, a T5-ösén. Majd, talán 77-ben. egy SB50-et kaptam.
>> Talán 82-ig használtam rendszeresen, aztán behalt a
>> gyújtótekercse és a maszek utángyártottakkal, leszoktattak
>> a motorozásról, amihez hozzásegítettek még a hazai fröccsöntésű
>> szimeringgel, ami 5 km-ig bírta. Mást meg, nem lehetett kapni.
>> A végén NDK-ból hoztak rokonok, eredeti TGL-es szimeringet
>> meg gyújtótekercset. De akkoriba már, inkább az autót használtam.
>> Na jól, elregéltem a motoros pályafutásom, szóval, volt előzmény.
>>
>> hatvan korul van a tourmax .
>>>
>>
>> Nem tudom egyről beszélünk? Én ezt néztem:
>> <http://www.caberg.it/download/scheda_prodotto/en/caberg_T.pdf>
>> 1600 gramm -+ 50g
>> Vagy úgy gondoltad egyhatvan?
>>
>>
>> Subert, megjegyzem.
>>
>> Köszi
>>
>> Üdv. Zoli
>>
>>
>>
>>
>> 2014.06.22. 21:03 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> 2014. június 22. 20:18 Bali Zoltan írta, <eltexto at freemail.hu>:
>>>
>>> Köszi a felhomályosítást :) .
>>>> Nos, nekem is a tömege ami aggasztóbb, mint a nyitott vagy zárt.
>>>>
>>>> a nyitott-zart is szamit . ismertem olyat aki harminc+ fokban a motoron
>>> lett rosszul . nem vett be egy kanyart ... a vedofelszerelesre amit
>>> viselt
>>> , nem lett volna szuksege ha nem hordja .
>>> ez termeszetesen nem ok a nem vedekezesre , de erdemes merlegelni a
>>> kockazatokat : pl lemenni a strandra egy ezres turaenduroval sokkal
>>> kevesbe
>>> veszelyes biciklitempoban mint biciklivel . jobb fekek , jobb futomu ,
>>> jobb
>>> tukrok , jobb padkatures ... ha robogon lemennek hekkezni egy
>>> braincap-ben
>>> , strandpapucsban es nedves furdogatyaban , akkor tuti biztos lehetsz
>>> benne
>>> hogy nagymotorral is ketseg nelkul meg fogom tenni , mert a rendszam
>>> miatt
>>> lassabb vagyok egy ezres geppel mint egy otvenessel .
>>> merlegelni kell es donteni . legyen aranyerzeked .
>>> masreszt az en sisakjaim ugy nyithatok (teljesen a tarkomra zarhatoan)
>>> hogy
>>> nem novelem vele a nyaki csigolyaimra juto nyomatekot , mert nem nyulik
>>> egy
>>> arasszal tul a fejtetomon , mint sok most kaphato felnyithato allreszu
>>> sisak - amik biztonsagosan csak lezarva hordhatok elvileg (a plexi nem
>>> zar
>>> , ilyenkor csak a belso napszemuveg zarhato le ami eleve nem erre keszult
>>> es nem ved elegge)
>>> az olaszok ezt jet accessoriata-nak hivjak , lenyegeben nyitott sisak
>>> kiegeszitovel - tehat az allresze opcionalis extra.
>>> http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/hjc/is-multi/
>>> https://www.youtube.com/watch?v=JUh8sYAmGzs#t=158
>>> itt latszik az atalakitas .
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Te sisakjaid biztos jók, én idáig egy kínai vagy nem tom milyen
>>>> hulladékkal közlekedtem idáig, 12 éve hordom (nem felhorkanni :) ).
>>>>
>>>> mindkettot szarnak tartjak . az egyik egy design sisak , a masik meg
>>> egy
>>> negyon olcso varosi robogos sisak . (annyira olcso hogy ketto is van
>>> belole)
>>>
>>>
>>> Valahogy nem foglalkoztam vele. Ezek szerint eddig szerencsém volt,
>>>> kopp-kopp.
>>>>
>>>> egyreszt szerencsed , masreszt a jogsi utani elso hat honap , az uj
>>> motor ,
>>> papirok hianya , uj orszag kulon-kulon duplazza az eselyeket . ha
>>> tizenket
>>> evig kozlekedtel , akkor nagy biztonsagban vagy , tehat sokkal kisebb
>>> esellyel er baleset mint egy frissjogsis magat motorosnak kepzelo , de
>>> meg
>>> boven tanulo pilotat.
>>>
>>> Biztos jó a tourmax, most nem néztem az árát, de ez is a termoplasztikok
>>>> közé tartozik(polikarbonát). Ha jól látom, 40 dkg-al nehezebb, mint amit
>>>> néztem Highway (ABS ~1.2kg). Egy kompozit meg 0.9-1.1kg, csak nem tudom
>>>> hol járunk árban. Meg, nem vagyok egy motoros "megszállott", hogy
>>>> high-end
>>>> sisakkal üljek robogóra :) .
>>>>
>>>> hatvan korul van a tourmax .
>>> a termoplasztik es a karbon sisakok kozott nincs orditoan nagy minosegi
>>> kulonbseg .
>>> bizonyos szempontbol mind jo .
>>> a termoplasztik olcsobban gyarthato . regi , kiforrott technika - az ara
>>> is
>>> ezt tukrozi. lenyegen az alap
>>> a karbon urtechnika , jo draga raadasul az uv feny megoli a szalak
>>> kozotti
>>> gyantat es a sisak elvesztheti a szilardsagat . erzekenyebb a tulhordasra
>>> az elettartam lejarta utan .
>>> a sulyba a felszerelsek is beleszolnak : egy jet sisak utan jon az
>>> integral
>>> , aztan a nyithato allreszu sisak a mechanika miatt .
>>> en speciel sokkal nagyobb biztonsagban erzem magam enduros vagy krossz
>>> sisakban (vagy DH-ban) mert a simlit nagyon sokat hasznalom hogy a
>>> szemembe
>>> suto fenyt maszkoljam - nekem banto ha egy napszemuveg takarja a napot ,
>>> mert rontja a kontrasztot - a simli meg egy kis fej elforditassal
>>> tokeletesen kizarja a napot .
>>> jo szelvedelmu motoron vagy alacsony temponal ez nem okoz gondot -
>>> raadasul
>>> nagyon popec szemuvegeket lehet olcson kapni meno lencsekkel - ha nem
>>> vagy
>>> szemuveges .
>>>
>>> ja , egy dolog meg subert sisakot ne vegyel . minden ismerosom aki nem
>>> fanatikus bmw rajongo utalta :)
>>> (az oszintek a rajongok kozul is)
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list