[elektro-etc] KIA elektromos autója

Kovács József kj at faldeko.hu
Fri Jun 13 11:15:17 CEST 2014


2014.06.13. 10:34 keltezéssel, Varszegi Peter írta:
> Most volt egy totalcar cikk, pár adat:
> 27 Kwh akkucsomag.
> “Normál „befalaztak, Röfi?”-típusú konnektorról 10-13 óra alatt 
> tölthető fel teljesen, falra szerelhető, váltóáramú gyorstöltővel ez 
> az idő 5-7 órára csökken.
> Az igazi truváj a CHAdeMO rendszerű, egyenáramú töltőrendszer, ilyet 
> használ többek között a Mitsubishi i-MiEV és a Nissan Leaf is, tehát 
> Nyugat-Európában már találni hozzá bőven csatlakozót – a Soul EV 
> egyébként gombnyomásra listázza az állomásokat a naviján. A legkisebb, 
> 1-es típusú, 20 kW-os CHAdeMO gyorstöltő-változattal 60-70 perc kell a 
> 80 százalékos töltöttség eléréséhez, a fejlettebb, 50 kW-os, 
> fejlettebb, 2-es típusúval már csak 33 perc kell, a Kia pedig már 
> forszírozza a 3-as szintű, 100 kW-tal töltő hálózat kiépítését, ami 
> egy kiadósabb kávészünet, azaz 25 perc alatt felnyomja négyötödére a 
> tankot, bocsánat, akkut.
>
> Elkerülhetetlen, hogy bele ne menjek még a technikába, hiszen ez az 
> autó épp a műszaki megoldásokról szól. A hajtómotor állandó mágneses, 
> 81,4 kilowattos ...."
>
> Na ez az amit el nem magyaráz az ember egy sötétzöldnek, hogy 
> képtelenség egy gyorstöltő hálózatot kiépíteni, fenntartani...

Talán nem is kell...
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/itt_az_attores_1500_km_villanyautoval.3.200058.html?

KJ



More information about the Elektro-etc mailing list