[elektro-etc] KIA elektromos autója
Kovács József
kj at faldeko.hu
Fri Jun 13 11:15:17 CEST 2014
2014.06.13. 10:34 keltezéssel, Varszegi Peter írta:
> Most volt egy totalcar cikk, pár adat:
> 27 Kwh akkucsomag.
> “Normál „befalaztak, Röfi?”-típusú konnektorról 10-13 óra alatt
> tölthető fel teljesen, falra szerelhető, váltóáramú gyorstöltővel ez
> az idő 5-7 órára csökken.
> Az igazi truváj a CHAdeMO rendszerű, egyenáramú töltőrendszer, ilyet
> használ többek között a Mitsubishi i-MiEV és a Nissan Leaf is, tehát
> Nyugat-Európában már találni hozzá bőven csatlakozót – a Soul EV
> egyébként gombnyomásra listázza az állomásokat a naviján. A legkisebb,
> 1-es típusú, 20 kW-os CHAdeMO gyorstöltő-változattal 60-70 perc kell a
> 80 százalékos töltöttség eléréséhez, a fejlettebb, 50 kW-os,
> fejlettebb, 2-es típusúval már csak 33 perc kell, a Kia pedig már
> forszírozza a 3-as szintű, 100 kW-tal töltő hálózat kiépítését, ami
> egy kiadósabb kávészünet, azaz 25 perc alatt felnyomja négyötödére a
> tankot, bocsánat, akkut.
>
> Elkerülhetetlen, hogy bele ne menjek még a technikába, hiszen ez az
> autó épp a műszaki megoldásokról szól. A hajtómotor állandó mágneses,
> 81,4 kilowattos ...."
>
> Na ez az amit el nem magyaráz az ember egy sötétzöldnek, hogy
> képtelenség egy gyorstöltő hálózatot kiépíteni, fenntartani...
Talán nem is kell...
http://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/itt_az_attores_1500_km_villanyautoval.3.200058.html?
KJ
More information about the Elektro-etc
mailing list