[elektro-etc] KIA elektromos autója
Varszegi Peter
vpelektro at gmail.com
Fri Jun 13 10:34:36 CEST 2014
Most volt egy totalcar cikk, pár adat:
27 Kwh akkucsomag.
“Normál „befalaztak, Röfi?”-típusú konnektorról 10-13 óra alatt tölthető fel
teljesen, falra szerelhető, váltóáramú gyorstöltővel ez az idő 5-7 órára
csökken.
Az igazi truváj a CHAdeMO rendszerű, egyenáramú töltőrendszer, ilyet használ
többek között a Mitsubishi i-MiEV és a Nissan Leaf is, tehát
Nyugat-Európában már találni hozzá bőven csatlakozót – a Soul EV egyébként
gombnyomásra listázza az állomásokat a naviján. A legkisebb, 1-es típusú, 20
kW-os CHAdeMO gyorstöltő-változattal 60-70 perc kell a 80 százalékos
töltöttség eléréséhez, a fejlettebb, 50 kW-os, fejlettebb, 2-es típusúval
már csak 33 perc kell, a Kia pedig már forszírozza a 3-as szintű, 100 kW-tal
töltő hálózat kiépítését, ami egy kiadósabb kávészünet, azaz 25 perc alatt
felnyomja négyötödére a tankot, bocsánat, akkut.
Elkerülhetetlen, hogy bele ne menjek még a technikába, hiszen ez az autó épp
a műszaki megoldásokról szól. A hajtómotor állandó mágneses, 81,4 kilowattos
...."
Na ez az amit el nem magyaráz az ember egy sötétzöldnek, hogy képtelenség
egy gyorstöltő hálózatot kiépíteni, fenntartani...
More information about the Elektro-etc
mailing list