[elektro-etc] KIA elektromos autója

Varszegi Peter vpelektro at gmail.com
Fri Jun 13 10:34:36 CEST 2014


Most volt egy totalcar cikk, pár adat:
27 Kwh akkucsomag.
“Normál „befalaztak, Röfi?”-típusú konnektorról 10-13 óra alatt tölthető fel 
teljesen, falra szerelhető, váltóáramú gyorstöltővel ez az idő 5-7 órára 
csökken.
Az igazi truváj a CHAdeMO rendszerű, egyenáramú töltőrendszer, ilyet használ 
többek között a Mitsubishi i-MiEV és a Nissan Leaf is, tehát 
Nyugat-Európában már találni hozzá bőven csatlakozót – a Soul EV egyébként 
gombnyomásra listázza az állomásokat a naviján. A legkisebb, 1-es típusú, 20 
kW-os CHAdeMO gyorstöltő-változattal 60-70 perc kell a 80 százalékos 
töltöttség eléréséhez, a fejlettebb, 50 kW-os, fejlettebb, 2-es típusúval 
már csak 33 perc kell, a Kia pedig már forszírozza a 3-as szintű, 100 kW-tal 
töltő hálózat kiépítését, ami egy kiadósabb kávészünet, azaz 25 perc alatt 
felnyomja négyötödére a tankot, bocsánat, akkut.

Elkerülhetetlen, hogy bele ne menjek még a technikába, hiszen ez az autó épp 
a műszaki megoldásokról szól. A hajtómotor állandó mágneses, 81,4 kilowattos 
...."

Na ez az amit el nem magyaráz az ember egy sötétzöldnek, hogy képtelenség 
egy gyorstöltő hálózatot kiépíteni, fenntartani... 



More information about the Elektro-etc mailing list