[elektro-etc] fűnyíró még mindig
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sat Jun 7 22:48:34 CEST 2014
Ezt a fűnyírót évekig használtam. Igaz, használtan került hozzám
(ajándék volt), de jól működött. Aztán tavaly eltököltem az időt azzal,
hogy végre olajat kéne cserélni. Nem emlékszem, hogy egyáltalán ment-e
tavaly, de most így legalább egy évet állt. Szóval szétbarmolva nincsen.
Az lehet, hogy maradt az úszóházban benzin, ebben nem vagyok biztos, és
ahogy elpárolgott, az adalék leszűkítette azon az alsó csavaron a
lyukat. Ha biztos lehetek benne, hogy a csavar kiszedése után vissza is
lehet rakni úgy, hogy a karburátor többi részét nem kell újra
összerakni, besetupolni, akkor megcsinálom.
Itt a vezérlő karnak két állása van. Ha kiengeded, leáll a fűnyíró
(nyilván biztonsági ok), ha nyomva tartod, akkor lehet indítózni meg
füvet nyírni.
Most, amikor beindult kicsit hosszabb időre, úgy tűnt, hogy nagyon magas
a fordulat, de nem tudom, hogy egy ilyen gépnél van-e értelmezve a hideg
üzem, az alapjárat, és az üzemi fordulatszám. Szóval hogy ha
bemelegszik, akkor lecsökkenti-e a fordulatot.
Amúgy van erre valami módszer, hogy a fordulatot műszerek nélkül hogyan
lehet ellenőrizni?
Vagy valami bevált, primitív módszer, pl. akárhány menet valami drótból
a gyertyakábelre, egy dióda limiternek, és a kéziműszer freq. mérő állásban?
Gábor
2014.06.07. 21:40 keltezéssel, Kovács József írta:
>
> 2014.06.07. 20:20 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>
>> Sikerült egy csomószor szívató nélkül beindítani, volt hogy ment 4-5
>> másodpercet is. Ebből arra gondolok, hogy talán mégsem a fúvókával
>> lesz a gond, holnap megpróbálom friss benzinnel.
>> Az is lehet, hogy a benzin beeresztő szelep nem működik rendesen, és
>> azért fullad le mindig, mert kifogy az úszóházból a benzin, és csak
>> lassan pótlódik?
>>
>>
>
> 4-5 másodperc alatt nem fogy annyi...
>
> Ha benzin hiány miatt áll le, akkor ennyi idő alatt
> csak a főfúvókából fogy ki >> elszegényedik leáll,
> mert nem bír a pici lyukon elég utánpótlás érkezni a csőbe.
>
> Két fő oka lehet.
> - el van dugulva valahol (vélhetően a réz csavar pici lyukja)
> - nagyon alacsony a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre
> szabályoz
>
> De, leállhat a bezabálástól is....
> Erre utalhat akár az is, hogy szívató nélkül könnyen indul.
> Két fő oka lehet.
> - túl magas a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
> - szétbarmolták a főfúvókát >> sokat kap >> bezabál, leáll
>
> Aztán asszem láttam ott egy üzemi keverék mennyiség állítást is
> (a felső fordulatszám határhoz), ha ez nem jól áll, akkor is elfogyhat
> a nafta és leáll
>
> Sőt eltekergetett alapjáráti csavaroknál is és/vagy
> falsot szívó vagy rosszul álló (túl nyitott) pillangó szelepnél is.
>
> A pillangót pedig a regulátor (karok/drótok és rugók) szokta állítani
> a terhelés/fordulat függvényében...
> Mégpedig (csavarokkal beállítható) az alsó/felső fordulat limiter
> határai között.
>
> ------
>
> A beállításhoz és pláne a hibakeresés+javításhoz muszáj átlátni
> a különböző alrendszereket és azok összehangolt működési módját ...
>
> Ekkor már a beindítás+működés+leállás módjából, hangjából, idejéből
> kiokoskodható, hogy melyik alrendszer is műxik jól és melyik nem.
>
> -----
>
> NULLA gázzal alapjáraton hagyva is leáll?
>
> Elsőre azt kéne elérni, hogy maradjon alapjárat...
> Ez ugyanis eléggé független rendszer.
>
> Kicsit kintebb kéne tekerni az alapjárati keverék (vékony tűs) csavart
> (0,5 fordulatonként)
> Aztán több keveréket adni az alapjáratiból.
> (vagy egy másik csavar, vagy pillangószelep ütközése állítható)
> Ja, igen a pillangószelep NULLÁRA ütközésre és
> onnan 0,5 fordulat kezdésnek, ha állítható...
>
> ------------
>
> Mondjuk egy komplett szétszedéssel, takarítással, úszó+tűszelep
> beállítással
> és a lég tömörség biztosításával (tömítések!) kezdenék a dologhoz....
>
> Utána már beállítható gyorsan
> - az átmeneti rendszer (gázadáskori dúsítás) pillangószelep kezdeti állás
> - a stabil indítás (szívató rendszer)
> - a stabil alapjárat (alapjárati rendszer)
> - főkeverék mennyiség (felső fordulat határ)
> - az alsó/felső üzemi fordulat korlát
> a felső 10-15%-al a limit alá
> az alsó a normális munka végzéshez
> - a regulátor a terheléshez...
>
> Ennyi az egész :-)
>
> KJ
>
>
>
>
>
>
>
>
>> Gábor
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list