[elektro-etc] fűnyíró még mindig

Kovács József kj at faldeko.hu
Sat Jun 7 21:40:28 CEST 2014


2014.06.07. 20:20 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>
> Sikerült egy csomószor szívató nélkül beindítani, volt hogy ment 4-5 
> másodpercet is. Ebből arra gondolok, hogy talán mégsem a fúvókával 
> lesz a gond, holnap megpróbálom friss benzinnel.
> Az is lehet, hogy a benzin beeresztő szelep nem működik rendesen, és 
> azért fullad le mindig, mert kifogy az úszóházból a benzin, és csak 
> lassan pótlódik?
>
>

4-5 másodperc alatt nem fogy annyi...

Ha benzin hiány miatt áll le, akkor ennyi idő alatt
csak a főfúvókából fogy ki >> elszegényedik leáll,
mert nem bír a pici lyukon elég utánpótlás érkezni a csőbe.

Két fő oka lehet.
- el van dugulva valahol (vélhetően a réz csavar pici lyukja)
- nagyon alacsony a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz

De, leállhat a bezabálástól is....
Erre utalhat akár az is, hogy szívató nélkül könnyen indul.
Két fő oka lehet.
- túl magas a benzin szint >> úszó+tűszelep nem jó szintre szabályoz
- szétbarmolták a főfúvókát >> sokat kap >> bezabál, leáll

Aztán asszem láttam ott egy üzemi keverék mennyiség állítást is
(a felső fordulatszám határhoz), ha ez nem jól áll, akkor is elfogyhat a 
nafta és leáll

Sőt eltekergetett alapjáráti csavaroknál is és/vagy
falsot szívó vagy rosszul álló (túl nyitott) pillangó szelepnél is.

A pillangót pedig a regulátor (karok/drótok és rugók) szokta állítani a 
terhelés/fordulat függvényében...
Mégpedig (csavarokkal beállítható) az alsó/felső fordulat limiter 
határai között.

------

A beállításhoz és pláne a hibakeresés+javításhoz muszáj átlátni
a különböző alrendszereket és azok összehangolt működési módját ...

Ekkor már a beindítás+működés+leállás módjából, hangjából, idejéből
kiokoskodható, hogy melyik alrendszer is műxik jól és melyik nem.

-----

NULLA gázzal alapjáraton hagyva is leáll?

Elsőre azt kéne elérni, hogy maradjon alapjárat...
Ez ugyanis eléggé független rendszer.

Kicsit kintebb kéne tekerni az alapjárati keverék (vékony tűs) csavart 
(0,5 fordulatonként)
Aztán több keveréket adni az alapjáratiból.
(vagy egy másik csavar, vagy pillangószelep ütközése állítható)
Ja, igen a pillangószelep NULLÁRA ütközésre és
onnan 0,5 fordulat kezdésnek, ha állítható...

------------

Mondjuk egy komplett szétszedéssel, takarítással, úszó+tűszelep beállítással
és a lég tömörség biztosításával (tömítések!) kezdenék a dologhoz....

Utána már beállítható gyorsan
- az átmeneti rendszer (gázadáskori dúsítás) pillangószelep kezdeti állás
- a stabil indítás (szívató rendszer)
- a stabil alapjárat (alapjárati rendszer)
- főkeverék mennyiség (felső fordulat határ)
- az alsó/felső üzemi fordulat korlát
   a felső 10-15%-al a limit alá
   az alsó a normális munka végzéshez
- a regulátor a terheléshez...

Ennyi az egész :-)

KJ








> Gábor 



More information about the Elektro-etc mailing list