[elektro-etc] fűnyíró még mindig

Acs Gabor levlista at e8e.eu
Sat Jun 7 14:26:11 CEST 2014


Találtam egy szervizleírást, ebben ilyeneket lehet olvasni:

Tecumseh karburátor: "HIGH SPEED NOZZLE. The carburetor body contains
a main nozzle emulsion tube pressed into the carburetor
body to a predetermined depth and positioned within
the venturi of the carburetor. Do not attempt to remove
this main nozzle. Repositioning of this nozzle will
seriously affect the metering characteristics of the
carburetor and will require replacement of the entire
carburetor."

Walbro karburátor:"Do not remove the main nozzle. If it is necessary to
remove the main nozzle to aid in cleaning, discard
the main nozzle and use a service replacement nozzle
with an under cut in the thread area. If the nozzle
removed is under cut it can be reused. This procedure
must be followed to assure delivery of fuel to the
idle system."

Szóval az egyik konklúzióm, hogy könnyen el lehet b.ni az egészet. A 
másik, hogy ha találomra beesek vele egy szerelőhöz, és az esetleg 
jómagyar dolgozgatunk pancser, hagyja csak itt, majd ránézünk, és egy 
hét múlva közli, hogy nem javítható, kell egy új karburátor... közben 
csak nem eléggé értett hozzá -szóval ez szívás akárhogy nézem.

Én meg messziről azt hittem, hogy ugyan fogalmam sincs hol az a fő 
fúvóka, de ha kiderül, csak kitekerem, átfújok rajta, visszarakom, és hajrá.






Gábor

2014.06.07. 13:19 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> A 18-nak nem az a szerepe, hogy a benzint beengedje/elzárja?
>
> Itt van KJ ábrája: http://euroled.hu/tecum.jpg
>
> Ha jól értem, az az egyszerű eset, ha ez van az úszóház alján, onnan 
> kitekerném, kipucolnám, visszaraknám és boldogság. De jó eséllyel az 
> én karburátorom nem így működik.
> Az első eldöntendő kérdés, hogy leszereljem-e az egész karburátort. 
> Ami ellene szól, hogy nem tudom, van-e, kell-e tömítés(t cserélni) 
> azon a két felületen, ahol a légszűrő csöve, és ahol a kimenő oldal, a 
> motor beömlő csöve találkozik. Ha ott később falsot szívna, biztos nem 
> lenne jó. A másik, hogy a leszereléshez szét kell bontanom azt a fenti 
> két rudazatot, és ki tudja, sikerül-e ugyanúgy visszaszerelni.
> Ha csak lent lenne egy csavar maga a fúvóka, azt még talán ki tudom 
> szedni a karburátor leszedése nélkül. De ha mélyebbre kell bányásznom, 
> oda már nem jutok el, ha fent hagyom.
>
> Ráadásul negyediken lakom, tegnap a park szélén elbohóckodtam a kisebb 
> beavatkozásokkal, de ezt nem biztos, hogy jó ötlet ott megpróbálni. 
> Még egy erre alkalmas asztalom sincs.
>
> Gábor
>
> 2014.06.07. 1:47 keltezéssel, charles hoss írta:
>> Talan a 18-as kornyeken kene korul nezni elso korben.
>> Az ott lehet egy vakuum aktivalt fuvoka szeru valami meg akkor is ha 
>> nem a
>> klasszikus "main jet" nevre hallgat :)
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2014.06.06. 23:45, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>
>>> Asszem' ez lehet a karburátorom:
>>> http://www.tecumseh.hu/images/rajzok/Tecumseh_Europa/
>>> Karburator/23099003.pdf
>>>
>>> Nem igazán értem, hogy ebben hol van a fúvóka, azt hogyan lehet 
>>> kiszedni
>>> és megtisztítani.
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2014.06.06. 19:37 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>>>
>>>> Nos, a MOL-nál volt a kúton sima is meg szintetikus is.
>>>>
>>>> Betöltöttem a kannából a régi benzint, szivatóztam, viszonylag pöccre
>>>> indult. Viszont kb. 1mp után le is áll. Ha megint szivatózom, megint
>>>> beröffen, megy egy egész kicsit, leáll. Ebből úgy gondolom, hogy nem a
>>>> benzinnel van a gond, hanem tényleg a fúvóka nem megy, már ha a 
>>>> szivató egy
>>>> külön útvonalon juttatja be a benzint -sajnos tényleg nem értek hozzá.
>>>>
>>>> Itt jött a bajom, mert szívesen kipucoltam volna a fúvókát, de lövésem
>>>> sincs, hogy lehet hozzájutni. Leszereltem a borítólemezt, a 
>>>> légszűrőt, és
>>>> utána csak néztem hogy most akkor merre tovább. Autónál 
>>>> megtalálnám, de itt
>>>> nem megy.
>>>>
>>>> Felraktam egy képet:
>>>> http://e8e.eu/2014-06-06_18-26-40_771.jpg
>>>>
>>>> Jól gondolom, hogy jobb felül a levegő beömlő, alatta a benzincső,
>>>> középen a karburátor a szivatóval, majd balra azon a csövön már a kész
>>>> keverék megy tovább? A szivatógomb fölött van az a két kar a rugókkal,
>>>> létezik, hogy az állítja be a fordulatszámot?
>>>> Szóval jobbról kellene elindulnom, leszerelni a levegőbeömlőt, aztán a
>>>> piros gombtól balra a nagy csavarral az egész karburátort, és ott 
>>>> turkálni
>>>> benne, vagy szokott lenni valami rövidebb út?
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2014.06.06. 15:57 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>> Ha beindul, akkor ne macskazz a fuvokaval . Ha ugy tetted le hogy
>>>>> kifogyott, talan nem szaradt bele az adalek.
>>>>> Ha beindul es elfogadhatoan mukodik, akkor lassan kimossa belole a
>>>>> dzsuvat.
>>>>> Olajbol tenyleg a leggagyibb is megteszi. Minden marketingrizsa 
>>>>> csak a
>>>>> szuk
>>>>> piaci szegmens extraprofitjat szolgalja.
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> 2014.06.06. 14:48, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>
>>>>>> Oké, köszi a válaszaidat! Lesétálok a MOL kúthoz, ha van a kisgép 
>>>>>> olaj
>>>>>>
>>>>> 1,2k alatt, megveszem, vagy átmegyek a Castrolba, és veszek ott 
>>>>> valami
>>>>> 15W40-et. A spéci olaj után most nincs időm utánajárni.
>>>>>
>>>>>> A főfúvóka lövésem sincs, hol lehet, de hát valamikor ezt is el kell
>>>>>>
>>>>> kezdeni. Legalább annyi eszem volt, hogy üres tankkal pakoltam el
>>>>> utoljára.
>>>>>
>>>>>> Ezt is érdemes beindítani, hogy meleg olajat eresszek le belőle?
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2014.06.06. 14:36 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>>   A fofuvokat mindekepp vedd ki es takaritsd ki a karbit.
>>>>>>> Bye
>>>>>>> Dexter
>>>>>>> 2014.06.06. 12:59, "Acs Gabor" <levlista at e8e.eu> ezt írta:
>>>>>>>
>>>>>>>   Csak már vagy 2 éve nem volt beindítva, attól tartok, ha nem 
>>>>>>> indul,
>>>>>>>> nem
>>>>>>>> fogom tudni, hogy ezért, vagy más miatt.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Gábor
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2014.06.06. 12:53 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>>   Próbáld ki, ha megy vele, akkor használd el. Ha nem, akkor 
>>>>>>>> mondjuk
>>>>>>>>> 1:10
>>>>>>>>> arányban felhígítva beöntöd az autóba.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2014. június 6. 12:50 Acs Gabor írta, <levlista at e8e.eu>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>     Eddig keveset használtam, de most a nagyobb birtokot már 
>>>>>>>>> kénytelen
>>>>>>>>>
>>>>>>>> leszek
>>>>>> rendszeresen nyírni, és ahogy számoltam, egy alkalom is 4-5 órát
>>>>>>>>> jelent,
>>>>>> ha
>>>>>>>>>> eléggé gyorsan tolom akkor is.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Az állott benzin kérdéséről van véleményetek?
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list