[elektro-etc] Mai Nepperűző a Totalcar-on
Dukai Zoltan
dzoltan.listak at gmail.com
Tue Jun 3 07:24:55 CEST 2014
Az is szep a tanacsban, hogy belegondoltam, megveszi valaki ora szerint 150
ezer km-rel, valosagban legalabb 250 ezer km-rel az autojat es igy felti,
orizgeti az evi 10-15 ezer km-t autozgatva...
Elozo tulaj meg magas ivbol szart bele...
2014-06-02 18:24 GMT+02:00 Karoly Kovacs <psat55 at yahoo.de>:
> Idézem:
> "Megvárjuk míg megfelelően bemelegszik a motor, és csak utána kezdjük
> nyomni a gázt, illetve autópályázás esetén nem állítjuk le a motort
> azonnal, és ezáltal a turbót is, hanem hagyjuk járni a motort, és
> visszahűtjük a turbót. Autópályán a legnagyobb veszély a turbóra, ha
> megállunk tankolni."
>
> Idáig minden oké. Épp a napokban volt szó erről itt a listán, ezért
> idéztem ide.
>
> Innentől kezdve viszont nem értem:
> "Amikor látom, hogy ki kell állnom tankolni, kirakom a váltót üresbe, és
> hagyom gurulni, majd amikor beértem a kútra, akkor sem állítom le az autót,
> hanem járatom a motort percekig, és járó motorral tankolok. Csak akkor
> állítom le, ha bemegyek fizetni. A dízel autóra semmilyen szikra nem
> veszélyes, a gázolajba bele lehet nyomni az égő gyufát, akkor sem gyullad
> meg."
>
> Az rendben van, hogy a dízelolajba bele lehet nyomni a csikket és az égő
> gyufát, de a járó motorral való tankolás tilalma a benzinkút egész
> területére és minden járműre vonatkozik, nem?
>
> Ez szerintem kicsit olyan, mintha Vettel egy 50-es táblánál 150-nel
> rongyolna, majd úgy akarná kimagyarázni a bírságot, hogy ő olyan nagyon tud
> vezetni, hogy rá nem vonatkozik a szabály. (Sántít a hasonlat, de azért kb.
> megfelel.)
>
> Károly
>
More information about the Elektro-etc
mailing list