[elektro-etc] Pedagógus 2015

Keller Viktor keller.viktor at gmail.com
Tue Dec 9 19:18:59 CET 2014


Kovács József <kj at faldeko.hu> írta (2014. december 9. 18:53):
> Akkor vajon miért nyújt a tanár más teljesítményt a két helyen?!

Ez egy nagyon jó kérdés. A saját kollégáimon azt látom, hogy a legtöbb
igyekszik kihozni magából a legjobbat a munkahelyen. Más kérdés, hogy
mennyi ez a legjobb. Nem hiszek abban, hogy egy iskola tanári kara
ebben sokkal másabb lenne. És ez ugye nem is általános iskola. Bár a
14 évesekkel első körben vissza kell őket hozni legalább 5.-es szintre
(felmérések szerint a hazai általános iskolák gyereksereglete az
utolsó három évben veszít a korábban megszerzett kompetenciáiból. Úgy,
mint szövegértés, olvasás, tanulási képesség, matek. Például 11
évesen még tudja, hogyan működik a számrendszerek közötti átváltás),
közben megfelelni a KLIK (é elődei, mert ez pont olyasmi, ami nem 6
éve kezdődött) ellenőrzéseinek.

> Talán mert az állami  fizetése kb. biztos...?

Egyszerű magyarázat lenne. Mint a legtöbb egyszerű magyarázat, minden
bizonnyal téves.

Arról mi a véleményed, hogy ha nincs megfizetve a pedagógus szakma,
akkor a tehetséges, emberileg is megfelelő fiatalok inkább
pedagógusnak mennek-e, vagy inkább lesz mérnök, vagy középfokú
végzettséggel valamilyen jobb féle szaki?

Üdv:
Viktor



More information about the Elektro-etc mailing list