[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
Kaczmarek Edvard
edk-elektro at babakezek.hu
Mon Dec 1 19:59:25 CET 2014
EllÉpje
Ed
Sent from a tamagotchi
On December 1, 2014 7:47:57 PM CET, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>charles hoss wrote:
>
>> belegondoltal abba hogy azon az oldalon ami hatul van , leer a kerek
>> es orult ero ebred ami ki akarja forditani a gepet a kifutopalya
>> hossztengelyebol ?
>> ha keresztbefordul , akkor ott katasztrofa van .
>
>Persze, hogy gondoltam, de te meg arra gondolj, hogy az 50-100 tonnás
>masina
>súlyából ekkor a kerekekre talán pár tonna jut, a többi a szárnyakra.
>Szóval nem
>gond, ha csúszik a kerék. Aztán persze amikor már csökken a sebesség,
>és nő a
>kerekekre ható erő, nem árt, ha már egyenesbe kerül.
>
>Gondolj a fordítottjára: mész az úton egy autóval, és jelentős az
>oldalszél. De
>a kerekek felől jövő ellentartó erő jó esetben nagyságrendileg erősebb,
>mint az
>oldalszél. Tehát van esély az úton maradni. A nagygépnek is, mert a
>szárnyak
>dominálnak itt még.
>
>> ez a cel , de ahogy latod kozvetlenul a leszallas elott kell ellepje
>a
>> fuggoleges vezersikkal a gepet - maskepp keresztben sodrodva szallna
>> le , ami meg rosszabb .
>
>Ezt a kifejezést itt nem értem, mi az, hogy "ellepje"? Nem hó az! :)
>
>Azon kevesek, akik még a levegőben egyenesbe fordítják a gépet a
>talajtérés
>előtt 1 másodperccel, azt használják ki, hogy a gépnek jó nagy a
>tömege, szóval
>ugyan fellép az oldalirányú gyorsítóerő, de mire létre is jönne
>számottevő
>oldalirányú sebesség, addigra már lent is van a kerék.
>
>Azt se vonom kétségbe, hogy van mód a levegőben is oldalazni vagy hogy
>hívják.
>Mert hogy kisgépek tudnak tartósan egyenesen repülni úgy is, hogy a
>szárnyak
>függőlegesen állnak. De a sok videót megnézve ezt az esetleges
>képessége nemigen
>tudtam felfedezni.
>
>>> nagy az oldalirányú szél. Egy ilyen gép leszállósebessége valami 300
>>> körül/fölött van, nem?
>>
>>
>> inkabb csak valamivel 200 felett .
>
>Az se kevés. És a kicsik, az 1 motoros propelleresek? Ugye, hogy azok
>csak úgy
>80 körül?
>
>> a, megoldhato .
>> b, a gep specifikacioi meghatarozzak hogy mit akarnak vele - elkuldik
>> mashova , atmegy masik kifutopalyara . nem fogjak foldhoz vagni ha a
>> gep teljesitmenye , parameterei nem teszik lehetove a leszallast erre
>> a repterre.
>> c, ha no a szelsebesseg , rovidul a leszallasi ut - tehat egy ido
>utan
>> egyszerusodik a leszallas , mert relative kicsi lesz a sebesseg .
>> egy haver egyszer rendes szelben leszallt sarkannyal egy foldutra -
>> keresztben :D
>
>:-) Erre gondoltam én is, tehát hogy kisgép esetén az állóstart és
>állólandolás
>is megoldható. :-)
>
>> elvben igen - sot . de a talajkozeli szelnyiras ilyenkor a
>> leggonoszabb . siman ateshet a gep ha eleg "ovatosan" szall le -
>> ezert ilyenkor nagyobb tempoval szallnak le mint alapbol tennek .
>
>Igen, erre gondoltam én is, mint kockázatra. Nagymértékben változhat a
>szél
>sebessége odalenn.
>
>> nagygepek odebb tudnak menni egy frontnyival .
>
>Ez is igaz, meg hát valszeg akár tizenórával előre is lehet tudni, ha
>valami
>gonosz időjárás várható a leszállás helyén.
>
>hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list