[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)

Karoly Kovacs koka55 at gmx.at
Mon Dec 1 17:28:45 CET 2014


Erről mintha lett is volna valami dokumentumfilm, ha jól emlékszem.
Ott - emlékein szerint - nem ilyen egyszerű áteséses helyzetet mondtak, 
hanem valami elég kufircos dolog állt elő.

Károly

Xorn wrote:
> 2014-12-01 16:56 GMT+01:00 Palasik Sandor <palasik at mail.datanet.hu>:
>>>> oke , csak ez megint olyan mint az abs . amig szaraz az aszfalt es egyenes
>>>> , tiszta az ut tokeletes . pont akkor csinal galibat amikor a pilotanak
>>>> dolgozni kene .
>>
>>> Azért - szerencsénkre - van némi különbség a pilóták és a béna úrvezetők
>>> közt. :)
>>
>> Szerencsére tényleg nem gyakori, de az Air France gép pont azért esett
>> az óceánba, mert a pilóták nem tudták elképzelni, hogy bekapcsolt
>> robotpilóta mellett tényleg áteshet a gép, hiába mondogatta az automata,
>> hogy ez a helyzet.
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447#Final_report
>
> Ha emlékeim nem csalnak (nem olvastam végig újra), az egyik
> gyakorlatlanabb pilóta húzta hasra a kormányt, mivel (talán) 16 fokos
> pozitív állásszög felett elhallgatott az átesésjelzés. Ha meg
> megpróbálta leengedni a gép orrát, akkor újra megszólalt. Igaz, nem
> volt kijelzés arról, hogy mennyi az állásszög, mert az Airbus anno úgy
> döntött, hogy ezt nem kell kijelezni a monitorokon.
>
> Mondjuk az semmi módon nem fér a fejembe, hogy ha szól az
> átesésjelzés, akkor miért próbálja valaki hasra húzni a kormányt és
> miért veszi le kétszer is a hajtóművek teljesítményét?!?! Azt meg
> tudták, hogy felfelé mennek, mert a magasságmérő ezt mutatta, azaz azt
> is tudniuk kellett, hogy erősvést felfelé áll a gép orra, hiába nincs
> pontos kijelzés róla.
>
> Best regards,
> Andy
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list