[elektro-etc] Ehhez azért kell vér a pucában! :) (Landolás ködben)
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Dec 1 17:18:18 CET 2014
2014-12-01 16:56 GMT+01:00 Palasik Sandor <palasik at mail.datanet.hu>:
>>> oke , csak ez megint olyan mint az abs . amig szaraz az aszfalt es egyenes
>>> , tiszta az ut tokeletes . pont akkor csinal galibat amikor a pilotanak
>>> dolgozni kene .
>
>> Azért - szerencsénkre - van némi különbség a pilóták és a béna úrvezetők
>> közt. :)
>
> Szerencsére tényleg nem gyakori, de az Air France gép pont azért esett
> az óceánba, mert a pilóták nem tudták elképzelni, hogy bekapcsolt
> robotpilóta mellett tényleg áteshet a gép, hiába mondogatta az automata,
> hogy ez a helyzet.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447#Final_report
Ha emlékeim nem csalnak (nem olvastam végig újra), az egyik
gyakorlatlanabb pilóta húzta hasra a kormányt, mivel (talán) 16 fokos
pozitív állásszög felett elhallgatott az átesésjelzés. Ha meg
megpróbálta leengedni a gép orrát, akkor újra megszólalt. Igaz, nem
volt kijelzés arról, hogy mennyi az állásszög, mert az Airbus anno úgy
döntött, hogy ezt nem kell kijelezni a monitorokon.
Mondjuk az semmi módon nem fér a fejembe, hogy ha szól az
átesésjelzés, akkor miért próbálja valaki hasra húzni a kormányt és
miért veszi le kétszer is a hajtóművek teljesítményét?!?! Azt meg
tudták, hogy felfelé mennek, mert a magasságmérő ezt mutatta, azaz azt
is tudniuk kellett, hogy erősvést felfelé áll a gép orra, hiába nincs
pontos kijelzés róla.
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list