[elektro-etc] Bénázás az autópályán

Imre Kormos imre.kormos at gmail.com
Fri Aug 29 17:17:47 CEST 2014


Én azt imádom, mikor jön utánam, jól érzékelhető sebességkülönbséggel. Én
rendes vagyok, lehúzódok a kamion mögé. Ha tartja az eredeti tempóját,
sebességvesztés nélkül visszamehetek a belső sávba. De nem, mikor olyan
közel ér, hogy már nem mehetek elé vissza, ahelyett, hogy esetleg még
gyorsítana is, lassít addig, hogy nekem vissza kelljen lassítanom 90-re..
Egyszerűen nem értem. Aztán, amikor harmadszor játsszák ezt el velem, akkor
vagy mégis nagygázzal visszaslisszanok a belsőbe a kamion és az "előző"
kocsi közé, vagy egyszerűen leszarom, ha jönnek mögöttem gyorsabban és csak
akkor megyek le, ha biztosan látom, hogy vissza is tudok menni.

KI


2014. augusztus 28. 22:40 Kovács József írta, <kj at faldeko.hu>:

> Semmi nincs... vár.
> Amíg jön egy elég nagy lyuk jobbról ahová ki lehet menni és elenegedni,
> ahogy kell.
>
> Úgy szoktam, hogy GPS szerint 140-142-ig gyorsítok max. ha tényleg hosszú
> a sor jobbról.
>
> Ha nagyon tol, akkor óvatosan lassulni kezdek, vissza GPS szerint 130-ra.
> Utána egy erőteljesebb gyorsítással vissza a 140-re...
>
> Az értelmesebbje megérti a tanítást, miszerint MÁR AZZAL IS KEDVES vagyok
> hozzá, hogy 140-et megyek.
>
> A bunkóbbja, aki tovább tol pedig tapasztalni fogja, hogy mehetek én
> 120-al is :-(
> Ha dudálni kezd akkor  110-el
>
> Muszáj lassulnom hisz veszélyesen közel van és önvédelemből
> csökkentenem kell egy esetleges baleset energai tartalmát....
>
> -----
>
> Amúgy, ha lyuk jön IDŐBEN indexelek NEKI és kimegyek előle.
> Cserébe elvárom, hogy ELŐZZŐN IS MEG!!!!!!!! a lyuk ideje alatt,
> hogy ne kelljen már nekem még fékezni is az előzékenységem miatt.
>
>
> Sajnos mindig akad. kb. 3-ból 1 akkora paraszt-állat ősbunkó,
> hogy  nem gyorsít ám és előz meg, hanem beszorít lyukba.
>
>
> KJ
>
> 2014.08.28. 21:06 keltezéssel, Pataki István írta:
>
>> Ezt én is így tudom.
>>
>> Más, de mi van akkor, ha kétsávos a pálya, a szélső sáv tömött és
>> 100-110-el halad (meg közben előzgetik a 90-eseket), én a belsőben már
>> 140-el megyek, de méterekre van mögöttem a bmw és tol le az útról?
>>
>> pi
>>
>>
>> ----- Original Message ----- From: "Kovács József" <kj at faldeko.hu>
>> To: <elektro-etc at tesla.hu>
>> Sent: Thursday, August 28, 2014 7:02 PM
>> Subject: Re: [elektro-etc] Bénázás az autópályán
>>
>>
>>  Lakteren kívűl CSAK akkor, ha KIALAKULT.
>>> A pálya mindig lakteren kívűl van.
>>>
>>> Akkor alakult ki, ha
>>> - a TE sebességed az előtted lévő korlátozza!
>>> - és nem tudsz balról előzni, mert ott is vannak
>>>
>>> Azaz telítettek a sávok.
>>>
>>> Amíg a belső kitudNAAAA menni jobbra, mert
>>> van ott ELÉG hely neki, addig jobbról nem mehetsz el mellette.
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2014.08.28. 18:34 keltezéssel, Xorn írta:
>>>
>>>> III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
>>>>
>>>> c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti
>>>> elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi
>>>> sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem
>>>> minősül előzésnek.
>>>>
>>>> Ebből nekem nem derül ki egyértelműen, hogy mikor van így, eleve is
>>>> már a többsávos úton, amikor még csak a párhuzamos közlekedés
>>>> szabályai érvényesek, vagy pedig csak akkor, amikor a párhuzamos
>>>> közlekedés ki is alakult.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2014-08-28 18:29 GMT+02:00 Szima Gábor <sygma at tesla.hu>:
>>>>
>>>>> On Thu, 28 Aug 2014, Xorn wrote:
>>>>>
>>>>>  Kresz III. melléklet. Simán el szabad mellette jobbról menni, és kész.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Különösebben engem sem izgat. Egyébként a "jobbról előzni tilos"-t én
>>>>> úgy
>>>>> értelmezem, ahogy azt angol nyelven hirdetik az infotáblák: "Do not
>>>>> slalom!". Nem szlalomozok. ;)
>>>>>
>>>>>
>>>>> -Sygma
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list