[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Sep 20 19:00:44 CEST 2013
Ha a szivoteren kivul barhova fujsz barmit , annak semmi hatasa nem lehet .
Ha megis van , akkor az ott szivoter - tehat onnan levego megy a blokkba.
Most lenne jo tudni hogy ez mennyire egy hengert erinto problema.
Bye
Dexter
2013.09.20. 18:43, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
> Talán van valami. Ha itt a piros nyíl hegyénél odafújok egy kevés
> féktisztítót, akkor mintha picit megemelkedne a fordulat, igazából csak
> simábbá válik fülre a motor járása, talán a vezérlés gyorsan reagál az
> emelkedésre. Ha viszont többet odafújok, akkor megáll a motor. Viszont
> elcseszett torx csavarok fogják össze az egészet, holnap mehetek torx
> készletet keresni, hogy szét is tudjam szedni...
>
> http://imageshack.us/photo/my-images/209/fken.jpg/
>
>
> 2013. szeptember 20. 9:49 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
> > Tisztítást követően néztem, hogy nem szivárgott egyik injektor sem
> > nyomáson. De az nem akkora meló, kiszedem egyik nap és megnézem ismét
> > szórásképpel és szállított mennyiséggel együtt. Ma pedig megnézem végre a
> > fals levegőt.
> >
> >
> > 2013. szeptember 20. 9:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
> >
> > Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest allitgato
> >> vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
> >> megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az
> injektor
> >> nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.
> >>
> >> Bye
> >> Dexter
> >> 2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
> >>
> >> > Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
> >> > átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most
> kiszedett
> >> > gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak
> >> tűnik.
> >> > Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem
> >> tudom,
> >> > melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
> >> > kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz
> a
> >> > fényképezőm
> >> >
> >> > Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a
> >> pillanatnyi
> >> > fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben.
> Viszont
> >> a
> >> > fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30%
> >> környékére,
> >> > míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
> >> > benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha
> csörgött
> >> is
> >> > volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
> >> > hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás
> >> már
> >> > reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem
> valahogy
> >> > kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
> >> > meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész
> >> minden
> >> > henger számára.
> >> >
> >> > Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
> >> > tisztítókúraként? :-))
> >> >
> >> >
> >> > 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com
> >:
> >> >
> >> > > az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget
> >> mutato
> >> > > allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol
> >> vele
> >> > > vagy jaratod meg par percig .
> >> > > volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
> >> > dadogott
> >> > > , nem ment igazan jol .
> >> > > gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan
> >> moci
> >> > > volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik
> :)
> >> > >
> >> > > a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de
> nem
> >> > volt
> >> > > egyertelmu .
> >> > > alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo
> szoft-ba
> >> ,
> >> > > elkezdtem a hibat provokalni .
> >> > > szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
> >> > > kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is)
> >> es
> >> > > harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
> >> > > hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba
> a
> >> > hatso
> >> > > hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso
> >> picit
> >> > > kormosnak tunt .
> >> > > alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
> >> > elkezdett
> >> > > kormolodni , nem ontisztult .
> >> > > kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas
> kiesett
> >> a
> >> > > kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
> >> > > az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
> >> > kisgaznal
> >> > > befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig
> megnyilt
> >> es
> >> > > atengedett .
> >> > > csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro
> fembol
> >> > volt
> >> > > es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
> >> > >
> >> > > bye
> >> > > dexter
> >> > >
> >> >
> >>
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list