[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

potyo potyo.ada at gmail.com
Fri Sep 20 18:42:39 CEST 2013


Talán van valami. Ha itt a piros nyíl hegyénél odafújok egy kevés
féktisztítót, akkor mintha picit megemelkedne a fordulat, igazából csak
simábbá válik fülre a motor járása, talán a vezérlés gyorsan reagál az
emelkedésre. Ha viszont többet odafújok, akkor megáll a motor. Viszont
elcseszett torx csavarok fogják össze az egészet, holnap mehetek torx
készletet keresni, hogy szét is tudjam szedni...

http://imageshack.us/photo/my-images/209/fken.jpg/


2013. szeptember 20. 9:49 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:

> Tisztítást követően néztem, hogy nem szivárgott egyik injektor sem
> nyomáson. De az nem akkora meló, kiszedem egyik nap és megnézem ismét
> szórásképpel és szállított mennyiséggel együtt. Ma pedig megnézem végre a
> fals levegőt.
>
>
> 2013. szeptember 20. 9:38 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
> Henger kopas egyenkent lehet a por szivasatol: pl ha egy futest allitgato
>> vakuumzsak csove serult , falsot szivhat izolaltan egy hengerre . Ez
>> megmagyarazna a kompenzacios erteket - de siman lehet hogy az az injektor
>> nem zar es konstant pisil a hengerbe amikor van nyomas.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2013.09.20. 9:29, "potyo" <potyo.ada at gmail.com> ezt írta:
>>
>> > Értem. Ez sajnos nálam nem tűnik kivitelezhetőnek, tekintve, hogy csak
>> > átmeneti üzemállapotokban van jelen a probléma. Mondjuk a most kiszedett
>> > gyertyák közül az egyik picit kormos, bár nem vészes, a többi jónak
>> tűnik.
>> > Sajnos csak utólag néztem meg, amikor már összekeveredtek, így nem
>> tudom,
>> > melyik hengerből származik, de az is lehet, hogy valamelyik henger
>> > kopottabb. Majd csinálok róluk vasárnap fényképet, amikor itthon lesz a
>> > fényképezőm
>> >
>> > Ma reggel néztem munkába jövet a fogyasztást Torque-val, és a
>> pillanatnyi
>> > fogyasztásra ugyanannyit mutatott mind LPG, mind benzinüzemben. Viszont
>> a
>> > fuel trim mintha feljebb ment volna benzinüzemben, ilyen +30%
>> környékére,
>> > míg LPG üzemben +5% körül alakul. Ez vajon mire utalhat? Alacsony
>> > benzinnyomás? Ahogy átváltottam, rögtön gázt adva picit mintha csörgött
>> is
>> > volna a motor, de egy 1000 méterrel arrébb ugyanúgy gázt adva már nem
>> > hallottam csörgést, ez alatt az idő alatt szerintem a lambdaszabályzás
>> már
>> > reagálhatott és visszaállította a keveréket a helyére. Az nekem valahogy
>> > kevésbé valószínű, hogy egyszerre mind a négy gyertya/trafó/injektor
>> > meghibásodjon, valami olyan lesz itt a probléma, ami közös alkatrész
>> minden
>> > henger számára.
>> >
>> > Hétfőn megyek Szegedre, tankoljak bele néhány liter E85-öt egy kis
>> > tisztítókúraként? :-))
>> >
>> >
>> > 2013. szeptember 18. 22:23 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>> >
>> > > az hogy milyen kepet mutatnak a gyertyak ugy hogy a hibajelenseget
>> mutato
>> > > allapottol hirtelen megolod a motort es megnezed - nem hazaautozol
>> vele
>> > > vagy jaratod meg par percig .
>> > > volt egy elegge kulonleges hiba egy mocin : reszterhelesen kicsit
>> > dadogott
>> > > , nem ment igazan jol .
>> > > gazdasra meg elporgott a kerek , feljott egykerekere - tehat olyan
>> moci
>> > > volt ahol mondjuk szamitana hogy a reszterheles milyen jol mukodik :)
>> > >
>> > > a diagnosztika : hangra ugy tunt hogy az egyik henger vacakol , de nem
>> > volt
>> > > egyertelmu .
>> > > alapjaraton jarattuk , en pedig belenyultam kicsit a vezerlo szoft-ba
>> ,
>> > > elkezdtem a hibat provokalni .
>> > > szegenyitettem a kevereket , dusitottam stb .
>> > > kiderult hogy szegeny kevereknel jon elo a hiba (ez volt a gyanu is)
>> es
>> > > harom perc vacak jaras utan leallitottuk , kivettuk a gyertyakat .
>> > > hengerenkent ketto van , egy eltavolitasa utan latszott hogy a hiba a
>> > hatso
>> > > hengernel van - az elso ozbarna volt , lerakodas mentes , a hatso
>> picit
>> > > kormosnak tunt .
>> > > alapvetoen szegeny keverekkel ment , de a tokeletelen eges miatt
>> > elkezdett
>> > > kormolodni , nem ontisztult .
>> > > kivettem a masik gyertyat is , ugyanugy nezett ki . a gyujtas kiesett
>> a
>> > > kepletbol , maradt a benya ellatas , vagy levego .
>> > > az injektorba beleuszott egy kis festek pikkely es beekelodott .
>> > kisgaznal
>> > > befekudt es lecsokkentette a kersztmetszetet , nagynal pedig megnyilt
>> es
>> > > atengedett .
>> > > csipesszel kivettuk , azota is hibatlanul megy . a benya szuro fembol
>> > volt
>> > > es annak a szinebol esett le egy kb 0.5mm x1 mm-es darab .
>> > >
>> > > bye
>> > > dexter
>> > >
>> >
>>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list