[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Sep 18 22:30:38 CEST 2013


2013. szeptember 18. 22:07 Erdos Zoltan írta, <erdosz at gmail.com>:

> szenzorok diagnosztika szintjen nem adnak hibakodot.
> nyomas 3 bar, nevleges felson.
> igen, raadasul egyik naprol a masikra...  hmm.. lehuzas szaga van
>

igen .


> szoraskep, gyertyakep hogyan ? a hiba csak hidegen all fen, kell a
> motornak par ora jaratas utan, hogy kihuljon.. lassan halados jatek.. :-(
>

ezert szoktak ezeket az autokat eldobni .
a szakszerviz is orakat benazna el vele , ami vagyonokat emeszt fel , de ha
nem ezt csinalod , akkor az egesz szivorendszert , benya sint vaktaban
cserelheted , es csak remenykedhetsz hogy soretessel eltalaltad a hibat .
ha ilyen autom lenne , valoszinleg vennek a bontobol egy komplett
szivotorok , injektor , pillangoszelep komplexumot .


> a tank amugy ritkan lejart, de most full tankolt egy jol lejart allapot
> utan.
>

arra erdemes emlekezni hogy az injektorosok nem halnak meg a vizes benyatol
.
regen bement a fofuvokaba es kampec , az injektor viszont bespricceli ,
csak nem eg jol  . motornal engedtunk le 25 literes tankbol kb 3-liter
vizet es a motornak nem volt semmi tuntete , pedig nyilvan bele-bele
kortyolt normal uzemben .
alkohollal oldatba lehet vinni - es most a magyar benyak alkoholosak .
szerinted vizezik is ? hat persze .

az inditas minosege csak a hideg/meleg allapottol fugg..
>

es csak hidegen mindig rossz vagy hidegen vagy teljesen rossz vagy teljesen
jo ?

bye
dexter


>
>
> 2013.09.18. 22:03 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> Szenzorok rendben?
>> Tapszivattyu rendben?
>> Az injektorokat en nem tartanam gyanusnak. Egyresz negy egyszerre?
>> Masreszt nezz ra a summitracing-re arakert :-)
>> Egy szoraskepet meg kene nezni.
>> Gyertyakepet amikor a hiba fennall.
>> Szinten hengerre lokalizalni a hibat ha lehet .
>> A benya rendszert attakaritani- viz utan.
>> Nezd meg hogy ha a padkan parkolsz mondjuk meredeken orral fel vagy le ,
>> akkor milyen a masnapi inditas stb.
>>
>> En igy kezdenem.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> On 18 Sep 2013 21:57, "Erdos Zoltan" <erdosz at gmail.com> wrote:
>>
>>  akkor egy ravasz kerdes :
>>>
>>> octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre
>>> indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog..   melegen
>>> teljesen ok.
>>>
>>> ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve,  azota kb
>>> 15e km
>>>
>>> "allitolag"  a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda
>>> fujnak,
>>> ahova kell..  :-)  csere 4*40 rugo...
>>>
>>> velemeny ? :-)
>>>
>>>
>>>
>>> 2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>>  Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond ,
>>>> de
>>>> a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy
>>>> tovabb.
>>>> Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
>>>> gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem
>>>> terhelesvaltaskor
>>>> vagy nem egyszerre minden hengeren .
>>>> Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
>>>> A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
>>>> hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>   Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
>>>>
>>>>> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
>>>>> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
>>>>> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
>>>>> a másik, ki nem cserélt hibás.
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>
>>>>>  Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>>   Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>>>>>>
>>>>>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>>>>>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>>>>>>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen,
>>>>>>> hiszen
>>>>>>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>>>>>>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
>>>>>>>
>>>>>>>  pörög
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan
>>>>>> felszalad
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>  a
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>>>>>>
>>>>>>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>>>>>>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul
>>>>>>> is.
>>>>>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a
>>>>>>> benzint
>>>>>>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk
>>>>>>> ezt
>>>>>>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
>>>>>>>
>>>>>>>  ugyanígy,
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>>>>>>
>>>>>>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel
>>>>>>> viszont
>>>>>>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
>>>>>>>
>>>>>>>  hülyeség,
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>  holnap
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>>>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>****:
>>>>>>>
>>>>>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
>>>>>>>
>>>>>>>  alapvetoen
>>>>>>
>>>>>
>>>>>  konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>>>>>
>>>>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>>>>>>>    A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>>>>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>>>>>>
>>>>>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>>>>>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>>>>>>
>>>>>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen,
>>>>>>>> de
>>>>>>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek
>>>>>>>> nyomasbol,
>>>>>>>>
>>>>>>>> Arnold
>>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>>>
>>>>>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>   Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már
>>>>>>>> régebbi
>>>>>>>>
>>>>>>>>> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>>>>>>>> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt
>>>>>>>>> a
>>>>>>>>> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>>>>>>>> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  lpg-re,
>>>>>>>>
>>>>>>>>  ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  injektor
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  és
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>>>>>
>>>>>>> kapcsolatos hibakód sem.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi
>>>>>>>>> fogyasztást a
>>>>>>>>> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  volt
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>>>>>
>>>>>>> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  a
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  benzint,
>>>>>>>>
>>>>>>>>  meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>>>>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  akkor
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  lehet,
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  hogy
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  hallom,
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  majd
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  ismét...
>>>>>>>>
>>>>>>>>  És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  mondjuk
>>>>>>>>
>>>>>>>>  elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  próbánál
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  ráadásul
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  az
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>  este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  egész.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  jelét,
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>>  amikor
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>  a
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>  lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda
>>>>>>>>> hibás
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>  is,
>>>>>>>>
>>>>>>>>  más az alapprobléma
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>   Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a
>>>>>>>>>> 4-ből
>>>>>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>>>>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya ,
>>>>>>>>>> egyebkent
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>  meg
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>  a
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>  lambda szonda kompenzal.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>>>>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   Bye
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>   folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>>>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>>>>>>>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> KJ
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list