[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Erdos Zoltan
erdosz at gmail.com
Wed Sep 18 22:07:48 CEST 2013
szenzorok diagnosztika szintjen nem adnak hibakodot.
nyomas 3 bar, nevleges felson.
igen, raadasul egyik naprol a masikra... hmm.. lehuzas szaga van
szoraskep, gyertyakep hogyan ? a hiba csak hidegen all fen, kell a
motornak par ora jaratas utan, hogy kihuljon.. lassan halados jatek.. :-(
a tank amugy ritkan lejart, de most full tankolt egy jol lejart allapot
utan.
az inditas minosege csak a hideg/meleg allapottol fugg..
2013.09.18. 22:03 keltezéssel, charles hoss írta:
> Szenzorok rendben?
> Tapszivattyu rendben?
> Az injektorokat en nem tartanam gyanusnak. Egyresz negy egyszerre?
> Masreszt nezz ra a summitracing-re arakert :-)
> Egy szoraskepet meg kene nezni.
> Gyertyakepet amikor a hiba fennall.
> Szinten hengerre lokalizalni a hibat ha lehet .
> A benya rendszert attakaritani- viz utan.
> Nezd meg hogy ha a padkan parkolsz mondjuk meredeken orral fel vagy le ,
> akkor milyen a masnapi inditas stb.
>
> En igy kezdenem.
>
> Bye
> Dexter
> On 18 Sep 2013 21:57, "Erdos Zoltan" <erdosz at gmail.com> wrote:
>
>> akkor egy ravasz kerdes :
>>
>> octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre
>> indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog.. melegen
>> teljesen ok.
>>
>> ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve, azota kb
>> 15e km
>>
>> "allitolag" a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda fujnak,
>> ahova kell.. :-) csere 4*40 rugo...
>>
>> velemeny ? :-)
>>
>>
>>
>> 2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
>>
>>> Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond , de
>>> a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy tovabb.
>>> Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
>>> gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem terhelesvaltaskor
>>> vagy nem egyszerre minden hengeren .
>>> Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
>>> A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
>>> hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
>>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>>
>>> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
>>>> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
>>>> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
>>>> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
>>>> a másik, ki nem cserélt hibás.
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>
>>>>> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>>>>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>>>>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>>>>>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
>>>>>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>>>>>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
>>>>>>
>>>>> pörög
>>>>
>>>>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad
>>>>>>
>>>>> a
>>>>
>>>>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>>>>>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>>>>>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul
>>>>>> is.
>>>>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a
>>>>>> benzint
>>>>>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk
>>>>>> ezt
>>>>>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
>>>>>>
>>>>> ugyanígy,
>>>>
>>>>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>>>>>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel
>>>>>> viszont
>>>>>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
>>>>>>
>>>>> hülyeség,
>>>>
>>>>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
>>>>>>
>>>>> holnap
>>>>
>>>>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>**:
>>>>>>
>>>>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
>>>>>>
>>>>> alapvetoen
>>>>
>>>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>>>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>>>>>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>>>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>>>>>
>>>>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>>>>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>>>>>
>>>>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>>>>>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>>>>>
>>>>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>>>>>>
>>>>>>> Arnold
>>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>>
>>>>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>>>>>>>> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>>>>>>> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>>>>>>>> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>>>>>>> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>>>>>>>
>>>>>>> lpg-re,
>>>>>>>
>>>>>>>> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
>>>>>>>>
>>>>>>> injektor
>>>>
>>>>> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
>>>>>>>>
>>>>>>> és
>>>>
>>>>> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>>>>>>> kapcsolatos hibakód sem.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>>>>>>>> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
>>>>>>>>
>>>>>>> volt
>>>>
>>>>> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>>>>>>> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
>>>>>>>>
>>>>>>> a
>>>>
>>>>> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>>>>>>>
>>>>>>> benzint,
>>>>>>>
>>>>>>>> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>>>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
>>>>>>>>
>>>>>>> akkor
>>>>
>>>>> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
>>>>>>>>
>>>>>>> lehet,
>>>>
>>>>> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
>>>>>>>>
>>>>>>> hogy
>>>>
>>>>> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
>>>>>>>>
>>>>>>> hallom,
>>>>
>>>>> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
>>>>>>>>
>>>>>>> majd
>>>>
>>>>> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>>>>>>>
>>>>>>> ismét...
>>>>>>>
>>>>>>>> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>>>>>>>
>>>>>>> mondjuk
>>>>>>>
>>>>>>>> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
>>>>>>>>
>>>>>>> próbánál
>>>>
>>>>> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
>>>>>>>>
>>>>>>> ráadásul
>>>>
>>>>> az
>>>>>>>
>>>>>>>> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>>>>>>>
>>>>>>> egész.
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
>>>>>>>>
>>>>>>> jelét,
>>>>
>>>>> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
>>>>>>>>
>>>>>>> amikor
>>>>
>>>>> a
>>>>>>>
>>>>>>>> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>>>>>>>>
>>>>>>> is,
>>>>>>>
>>>>>>>> más az alapprobléma
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>>>>>>>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>>>>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>>>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> meg
>>>>
>>>>> a
>>>>>>>
>>>>>>>> lambda szonda kompenzal.
>>>>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>>>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Bye
>>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>>>>>>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> KJ
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list