[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Sep 18 10:00:41 CEST 2013
Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami alapvetoen konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte. Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott, beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
(Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a benzin. Lehet ilyesmi. )
Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de infonak jo lehet, hatha injektor gond.
Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt lpg-re,
> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami injektor
> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve, és
> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
> kapcsolatos hibakód sem.
>
> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le volt
> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy a
> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok benzint,
> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>
> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és akkor
> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől lehet,
> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát, hogy
> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig hallom,
> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre, majd
> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el ismét...
> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és mondjuk
> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti próbánál
> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból, ráadásul az
> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az egész.
>
> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda jelét,
> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás, amikor a
> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás is,
> más az alapprobléma
>
>
> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>
>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>
>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent meg a
>>> lambda szonda kompenzal.
>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>
>>> Bye
>>> Dexter
>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>
>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>
>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>
>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>
>>>> KJ
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list