[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
potyo
potyo.ada at gmail.com
Wed Sep 18 09:14:14 CEST 2013
Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt lpg-re,
ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami injektor
áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve, és
törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
kapcsolatos hibakód sem.
Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le volt
húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy a
benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok benzint,
meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és akkor
viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől lehet,
hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát, hogy
gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig hallom,
amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre, majd
leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el ismét...
És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és mondjuk
elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti próbánál
benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból, ráadásul az
este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az egész.
Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda jelét,
csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás, amikor a
lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás is,
más az alapprobléma
2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>
> > Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent meg a
> > lambda szonda kompenzal.
> > Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
> > Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>
> > Bye
> > Dexter
> > On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>
> >> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
> >>>
> >>
> >> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
> >> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
> >>
> >> A mérésből látszik, hogy a szegény
> >> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
> >>
> >> KJ
> >>
> >>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list