[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Sep 17 11:45:05 CEST 2013
Lambda volt már lehuzva?
A.
On 09/17/2013 10:58 AM, potyo wrote:
> Erről jut eszembe, hogyan állnátok neki hibakeresésnek egy 1999-es 1.6 16V
> Lagunan, ha ezeket a tüneteket produkálja:
>
> Hidegen gázadásra előbb torpan, majd utána megindul, és megy rendesen. Kb.
> olyan, mint egy karbutátorosnál, amikor nem ad elég üzemanyagot a
> gyorsítószivattyú, vagy nem elég a szivató. Ez a jelenség folyamatosan
> megvan, ahogy melegszik, csak egyre kevésbé érződik. Üzemmelegen már csak
> hirtelen gázadásra érezni a torpanást, illetve ha a motortérben a
> fojtószelepet hirtelen megrántom, akkor ott hallani és látni is a motor
> rázkódásán, hogy előbb kimarad 1-2 tized másodpercre az égés, majd utána
> elkapja és felpörög
>
> Másik dolog, hogy nehezen indul. Indítózok 2-3 másodpercig, majd utána
> ilyen 2-300 fordulaton köhög egy kicsit, majd elkapja, felpörög
> 1400-1500-ra, majd szépen visszamegy 1000-1100-ra, és ott tartja. Ahogy
> melegszik, ereszti vissza 800 környékére. Az érdekes, hogy ha már járt
> néhány másodpercet, leállítom, majd ismét indítom, akkor tökéletesen
> "pöccre" indul.
>
> Harmadik dolog, hogy sokat fogyaszt benzinből. Számszerűleg nem tudom
> megmondani, hogy pontosan mennyit, mert alapvetően LPG-vel járok, csak ha
> épp kifogy, akkor megy benzinnel, viszont mivel LPG-ből 8 liter alatt
> kijön, ezért ahogy én járkálok, benzinből max. 7 kellene. Ezzel szemben a
> rátankolás alapján 10 liter feletti benzinfogyasztás jön ki arra az
> időszakra, amíg benzinnel megy.
>
> Azt próbáltam, hogy lehúztam a MAP szenzor vezetékét, akkor a hidegen
> torpanás jelentősen enyhült, csak egy pici maradt, hirtelen gázra, de ez
> lehet, hogy minden injektoros autónál ilyen, és átlagember számára nemis
> észrevehető, csak mivel én direkt figyelem, ezért érzem, hogy nincs az az
> azonnali gázreakció. Ekkor logikusnak tűnt, hogy MAP hiba, de kivettük
> ismerős Cliojából - teljesen azonos MAP szenzor - betettük az enyémbe, és
> nem változott semmi, ugyanúgy torpan. Az övében is megvan az az apró
> hezitálás üresben gázadásra, ami az enyémben is, amikor nincs rádugva a MAP
> szenzor, ebből gondolom, hogy lehet, hogy ez a hezitálás eleve mindig is
> ott van. Ha viszont a TPS-t (fojtószelep potméter) húzom le, akkor ugyanúgy
> torpan, nem lesz sem jobb, sem rosszabb. Hidegen üresben gázt adva az van,
> hogy előbb picit még esik is a fordulat, és eltelik bő egy másodperc is,
> mire összeszedi magát, és stabilan, kimaradás nélkül pörög fel.
>
> Ami biztos, hogy a hőmérő szenzorok jók, ELM327+Torque-al nézve mind a víz,
> mind a beszívott levegő hőmérsékletszenzor reális értékeket mutatnak, így
> ezek hibáját kizárom - pedig magyarázná a nehezen indulást és hidegen
> torpanást (azt hiszi, hogy meleg és nem dúsít eleget), és a magas
> fogyasztást is (azt hiszi, hogy hideg). Bár a kettő együtt már kevésbé
> lenne valószínű. Injektorok ki lettek tisztítva néhány hete, nem változott
> akkor sem semmi. Amit nem tudok, hogy a lambdaszondát hogy kellene
> megtudni, hogy jó-e? ELM327-el nézve a feszültségét ugrál fel-le 0,1 és
> 0,8V között, tehát valamit mutat, csak hogy mennyire reális, amit mutat,
> azt nem tudom. Ismerős mondott olyat, hogy ezek képesek úgy tönkremenni,
> hogy továbbra is hozzák ezt a 0,1-0,8V közötti értéket, csak épp nem 1.0
> lambda körül, hanem valahol máshol. Motorféknél stabilan 0,1V-ot mutat.
> Gyertyák néhányezer kilóméterrel ezelőtt voltak cserélve, de megvannak még
> a régiek, próbára vissza tudom rakni, ha szerzek egy gyertyakulcsot, de a
> jelenség már előtte is megvolt.
>
> Logikus lenne, hogy hibás LPG beállítás miatt eltanul valami hülyeséget a
> benzines vezérlő, de próbáltam, hogy éjszakára áram nélkül hagytam, reggel
> ugyanúgy problémás maradt, meg mentem 150km-t benzinnel, hogy
> visszatanuljon, de másnap reggel ugyanúgy problémás maradt, így tehát az
> LPG miatti eltanulást kizárnám, vagy legalábbis nem ez a fő ok. Ha esetleg
> valaki azt mondja, hogy 12 óra áram nélkül nem elég, hogy elfelejtse a
> tanult beállításokat, és mást kellene megpróbálnom, szívesen kipróbálom
>
> Hibakódok:
> 0135 rendszeresen bennvan a hibatárolóban, ez a lambda szonda fűtés hibája
> - ez érzésem szerint önmagában nem magyaráz semmit sem.
> 0130 előjön, ez a lambda jel hiba. Ez a hiba előjön, ha LPG-vel megyek ÉS
> rajta van a drót a MAP szenzoron. Ha nincs rajta a MAP-on, akkor viszont
> nem jött elő 150km alatt sem. Benzinnel nem próbáltam hosszabb úton, mert
> eleve a benzin drágább, meg még sokat is fogyaszt belőle :-( Az indítási és
> a hideg torpanást lambda hiba szerintem nem magyarázza, hiszen ilyenkor
> eleve nem veszik figyelembe a vezérlők a lambdajelet tudtommal.
> 0105 akkor, ha nincs rádugva a MAP, de ez meg logikus.
>
> Sajnos nincs MIL vagy másnéven check engine lámpa, így nemigazán tudom,
> hogy ezek a hibák mikor vannak jelen és mikor nem, csak utólag látom az
> ELM327-el, hogy volt valami. Nem csak az enyémben nincs, fórumon már
> kérdeztem, kinek mi világít gyújtás ráadásakor, és másnak sincs ilyen
> lámpája. A helye azért ott van, csak épp olvastam, hogy nem mindenhol volt
> a motorvezérlőbe bekötve, de azért meg fogom próbálni, hogy összekötöm az
> ECU-val, hátha csak a madzagot hagyták ki.
>
> Van még egy olyan dolog is, hogy ha mondjuk 2000 fordulatnál kinyomom a
> kuplungot és elveszem a gázt, akkor kisebb-nagyobb mértékben leejti a
> fordulatot alapjárat alá, majd utána beáll 800-ra. Néha annyira leejti,
> hogy le is áll, de ez mondjuk kéthetente egyszer fordul elő. Ha motorfékkel
> leeresztem a fordulatot mondjuk 1200-ig, és ott nyomom ki a kuplungot,
> akkor nem ejti így le. Ha viszont a MAP le volt húzva, akkor gyönyörűen
> tudta tartani, akármit csináltam - esik a fordulat, majd 900-950 körül
> megállt a mutató, és stabilan ott maradt - gondolom a MAP hiánya miatt
> ilyenkor valamilyen vészüzembe kerül, azért tartja magasabban az
> alapjáratot. Az alapján, hogy ilyenkor tudja tartani, véleményem szerint az
> alapjárat szabályzó motor jó - volt az is már előzőleg tisztítva, de nem
> javult annak hatására sem.
>
> Valakinek valami ötlete? Minden javaslatot szívesen fogadok. Amit nem
> szeretnék, hogy kicserélgessek egy marék különféle alkatrészt, és továbbra
> is ugyanolyan maradjon minden...
>
>
> 2013. szeptember 17. 9:17 charles hoss írta, <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> Beszeljunk inkabb karban nem tartott , hibas autorol , elszallt
>> lambdaszondarol.
>
More information about the Elektro-etc
mailing list